levari Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Tarkoituksena on sovitella 5-pulttisia "suoria" vanteita 4-pulttiseen levyyn. Ongelma on että jarrusatula tulee ulommas kun vanteen kiinnityspinta. Onko muuta vaihtoehtoa, kun laittaa ensin spaceri ja sitten jakomuunninlevy? Voiko esim. satulan "nystyrää" hiomalla madaltaa? Raideleveys ei saisi kasvaa juurikaan. -Tero- Quote Link to comment
-Alex- Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Aika paljon pitää hioda, tulee pian nesteet pihalle :) Ainoa vaihtoehto nykyisillä levyillä ja satuloilla on laittaa adapteri ja spaceri. Sittenhän on toki muita vaihtoehtoja, liukutappisatulat jostain vesivolkkarista jne tai wilwoodin satulat, http://www.wilwood.com/Calipers/Caliper ... 20Dynalite Quote Link to comment
Tanhis Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Eikö siis jakomuunnin levy levitä tarvittavaa määrää? Quote Link to comment
Guest pep Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Eikö siis jakomuunnin levy levitä tarvittavaa määrää? 6mm spaceri alle + jako muunnin... ei ehkä lailinen, mutta toimii :) 5-p pulttien kanssa saa sitten tarkkana ->vanne kiinni adapteriin ja pultin päät tasan adapterin kanssa... 5-p:n jako osuu juurikin tuohon satulan kieppeille... ja akselia täytynee kavennella vähän ettei hilppaa jatkuvasti lokasuojaan, mutta se projekti sulla onkin jo käynnissä ;) Quote Link to comment
levari Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Joo, kavennus on suunnitteilla. Tietäisi vaan paljonko pätkästä. Tuo satula on 8mm kiinnityspintaa ulompana. Sitten vielä huomasin sovittaessa, että halkaistavien vanteiden mutterit on sopivasti satulan kohdalla. Pitää vissiin laittaa sisäpuolelle kartiokantainen pultti ja kupumutteri ulkopuolelle. Quote Link to comment
Guest pep Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 toinen vaihtoehto on tietenkin käyttää studeja adapterissa ja vaik 12mm spacereita? kavennus akseliin tuossa tapauksessa 2" l. 1" kummaltakin ja on melko lähellä alkuperäistä, ellei jopa jonkun millin kapeempanakin... spaceri levittää x mm ja adapteri muistaakseni n. 10mm adapterin kiinnittäminen jarrulevyyn voi olla hiukan ongelmallinen, kun noi ercot ei väistä juuri ollenkaan... joko spesiaali pulttien virittäminen tai vanteesta pois sorvilla hiukan että keski reikä suurenee tarpeeksi... mutta eka voi olla "helpompi", ainakin paikallisesta putiikista saa m16 6-kolo uppokanta pultteja 10,9:nä tai 12,9:nä joista saa sorvaamalla sopevia... Quote Link to comment
metake Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Onhan ne kalliit, mutta ei tarvii kikkailla ja bonuksena vielä olis laillisetkin: http://www.csp-shop.de/products/15459c Quote Link to comment
levari Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Pitää kattoo toi adapterin kiinnitys ku saa haettua ne eka. :) 2" pitää ottaa vähintään pois. Dropitkin tuo ulospäin. Ja vanteissa häjy et vaikka kääntäisikin. Joutuu veistää sisälokarista joka tapauksessa, ku oli vakionakin niin lähellä tolppaa. Quote Link to comment
JM Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Onhan ne kalliit, mutta ei tarvii kikkailla ja bonuksena vielä olis laillisetkin: http://www.csp-shop.de/products/15459c Ei vaan käy levyjarru olkaan. Quote Link to comment
levari Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Sain jakomuuntimen ja pääsi sovittelemaan. Kukan mallisen muuntimen ulkoin reuna ylettyy satulan nystyrän keskelle, eli osuu. P"#¤%#&! Vanteen sisäreikä on kuitenkin riittävän iso, että adapteriin saa vanhan jaon pultit sopimaan. Pari milliä saisi vietyä satulaa kauemmas, jos laittaa prikat satulan kiinnityksen alle = kikkailua. Pitää ny vielä tuumata, mutta akselista on nyt pätkästy 2" pois ja sovittelut jatkuu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.