Guest Jari82 Posted March 31, 2013 Posted March 31, 2013 Moro! Laitetaan tänne puolelle muutama kysymys ettei tarvitse muntaa ketjua aloittaa. Mikä mahtaa olla tuo jarrujen sisällä oleva juttu? Ei ollut kun vänkärin puolella, onko tarpeellinen? Ei oikein käy uuteen rumpuun. Toinen kysymys koskee öljytäytteistä ilmansuodatinta. Haluan säilyttää alkuperäis mallisen ilmansuodattimen, voiko tuota suodatinta pestä, vaihtaa, pistää öljyn tilalle paperisen suodattimen vai kuinka? Kun uusitaan eturummut niin kannattaako samalla vaihtaa laakerit uusiin vai riittääkö stefan uusinta? Laakerit vaikuttaa ehjiltä. Quote
DWL_Puavo Posted March 31, 2013 Posted March 31, 2013 - Takarummun käikäle on navasta ulos tulevan rasvan keskipakolinko. Sen pitäisi toki lingota reiästä ulos, tuo ei ihan ehjältä näytä. Sellainen olisi kyllä hyvä olla, vasta uudemmissa tuo öljy menee navasta erillistä reikää pitkin jarrukilven takaa. - Vakio-öljyputsarin voi pestä/huuhdella ja vaihtaa tuoreet moottoriöljyt. Ohjekirjassa on tähän neuvot ja kilometrit, mutta en muista millä sen sai pestä = meneekö esim. bensasta jo pilalle. - Etulaakerit on helppo uusia eivätkä ole kalliita. Jos rummun purkaa niin samallahan ne vaihtaa eikä tarvitse niitä enää arvuutella. Puavo Quote
Guest Jari82 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Kiitos nopeasta vastauksesta. -Täytyy etsiä jostain tuollaiset keskipakolingot, missään en ole nähnyt myytävän. -Eikun suodatin pesämään ja uudet öljyt -Laakerit vaihtoon samalla Pari lisä kysymystä: -Montako laturin hihnapyörän shimmiä kuuluu olla -63 1200 koneen laturin hihnapyörässä? -Millä suojata pohja sisäpuolelta kesäksi tai pariksi ettei mene pahemmaksi? Pinta ruosteet pois ja mitä päälle? Tarkoitus hiekkapuhaltaa tulevana talvena ja epoksin pintaan. Quote
Tanhis Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Pari lisä kysymystä: -Montako laturin hihnapyörän shimmiä kuuluu olla -63 1200 koneen laturin hihnapyörässä? -Millä suojata pohja sisäpuolelta kesäksi tai pariksi ettei mene pahemmaksi? Pinta ruosteet pois ja mitä päälle? Tarkoitus hiekkapuhaltaa tulevana talvena ja epoksin pintaan. -9 ja varmaan jo tiesitkin että niillä shimmeillä säädetään hihnan kireys ja yhtään shimmiä ei pitäisi sieltä ottaa koskaan pois vain siirtää vain toiselle puolelle hihnapyörän puolikasta. http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/63bugowners/page54-55.jpg -Ja pintaruosteessa olevalle pinnalle irtoruosteen putsaus ja päälle Por-15 Quote
Guest Jari82 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Kyllä on nopeeta :) Tiesin että niillä säädetään hihnan kireys ja vasta selvisi ettei niitä pois oteta vaan siirretään toiselle puolelle. Siksi kysyin monta siellä kuuluisi olla että tulevaisuudessa on niin kuin pitääkin. Kiitos Quote
Tanhis Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Kyllä on nopeeta :) Tiesin että niillä säädetään hihnan kireys ja vasta selvisi ettei niitä pois oteta vaan siirretään toiselle puolelle. Siksi kysyin monta siellä kuuluisi olla että tulevaisuudessa on niin kuin pitääkin. Kiitos Ja vielä kun niitä tutkit niin osa shimmeistä pitäisi olla paksumpia kuin toiset. Quote
metake Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 -Millä suojata pohja sisäpuolelta kesäksi tai pariksi ettei mene pahemmaksi? Pinta ruosteet pois ja mitä päälle?Tarkoitus hiekkapuhaltaa tulevana talvena ja epoksin pintaan. -Ja pintaruosteessa olevalle pinnalle irtoruosteen putsaus ja päälle Por-15 Jos on tarkoitus hiekkapuhaltaa myöhemmin, niin mieluusti ei POR:ia, aivan toivottoman kamala hiekkapuhaltaa se pois. Jos parille vuodelle tarvitaan suojaa kesäkäyttöön, niin kohtuullinen vaihtoehto on Hammeriten metallimaali. Quote
Tanhis Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 -Millä suojata pohja sisäpuolelta kesäksi tai pariksi ettei mene pahemmaksi? Pinta ruosteet pois ja mitä päälle?Tarkoitus hiekkapuhaltaa tulevana talvena ja epoksin pintaan. -Ja pintaruosteessa olevalle pinnalle irtoruosteen putsaus ja päälle Por-15 Jos on tarkoitus hiekkapuhaltaa myöhemmin, niin mieluusti ei POR:ia, aivan toivottoman kamala hiekkapuhaltaa se pois. Jos parille vuodelle tarvitaan suojaa kesäkäyttöön, niin kohtuullinen vaihtoehto on Hammeriten metallimaali. Taitaa käytännössä kaikki metallipinnoille tarkoitetut maalit kestää sen muutaman vuoden. Mutta aina pitää muistaa että mikään ei ole niin pysyvää kuin väliaikainen siksi tuo por-15 suositus. Quote
Guest Jari82 Posted April 17, 2013 Posted April 17, 2013 Homma etenee joten tuli pari kysymystä lisää: -Mistä rasva linkoja saa? Hakenut joka puolelta, ei oo. -28 PICT perussäädöt ja miten säädetään koneen käydessä? Asentelin tuohon korjaussarjan ja edellinen omistaja ruuvannut kaikki ruuvit kiinni. Auto toimi ajaessa ihan hyvin mutta välillä ei pysynyt tyhjäkäynnillä. Voisiko olla joku muu vika? Quote
Tanhis Posted April 18, 2013 Posted April 18, 2013 Homma etenee joten tuli pari kysymystä lisää: -Mistä rasva linkoja saa? Hakenut joka puolelta, ei oo. -28 PICT perussäädöt ja miten säädetään koneen käydessä? Asentelin tuohon korjaussarjan ja edellinen omistaja ruuvannut kaikki ruuvit kiinni. Auto toimi ajaessa ihan hyvin mutta välillä ei pysynyt tyhjäkäynnillä. Voisiko olla joku muu vika? http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/carburetors.php Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.