Jump to content

Mikä nokka-akseli?


Guest mäkipää

Recommended Posts

Guest mäkipää

Ois tarkotus kone tehä pallon perään. Et se jaksais vetää kärryä...

isku 78

mäntä 94

kannet ookoo 42/37,5

lortot 2*2*45

 

kokemuksia? mikä olis vääntävä nokka??

Link to comment
Sellainen mikä siihen on tehtaallakin laitettu,erittäin hyvä vääntönokka isoonkin moottoriin jonka ei tarvitse kiertää vakiota enempää.

 

 

Isompaan koneeseen vakionokka on kuin astmapotilas ilman lääkitystä.

Link to comment

vakio nokkiakin taitaa olla kolmea eri mallia.. 2.0 alupyöräinen on mallisarjan miedoin, sit 1.7-1.8 silumiinipyörä versiot ja 1.7 ruiskun korkeanostoinen nokka.. keinuissakin on hivenen eroja, 10mm säätömutterilla olevat painaa venttiiliä vähän enemmän auki, kuin 8mm olevat, vaikka vipusuhde on sama 1,3.. tohon nokan arvoihin en ota kantaa, mutta pakoputkistolla on myös aika merkittävä osa vääntöihin.. esim. 4-2-1 malli, sopivalla putkikoolla..

Link to comment

Painava auto, joskus jopa täynnä porukkaa niin CB2208 + 1,25 keikut isot nostajat ja johan tulee hienosti helposti ajettava kokonaisuus kun käyttökierrokset kuitenkin ajossa siellä 1500-4500 pyörii. Katukäyttöön ajatellen 13mm luokkaa nosto on max hyväksi todettu ei niin kuluta venttiilikoneistoo ja jos tarkoitus ajella pitkiäkin siirtymiä. Toimiva varmasti myös w100+1,25 keikut tai tcs10+1,25 kiikut.

 

http://www.cbperformance.com/ProductDet ... tCode=2208

 

Kaikkihan tekee omat valintansa mutta ehdotus alkuperäiseen kysymykseen typ2 pallokeulaisen nokkakepiksi stroukattuun katukoneeseen.

Link to comment
Guest MikkoL

Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplat

Miten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis?

Link to comment
Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplat

Miten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis?

 

Muistaakseni tästä nokasta ollut joskus palstalla keskustelua ja nokan ilmoitettuja lukuja kattoo, ei oo "aloittelijan" nokka. Hengittävään koneeseen ( lue kannet ) antaa potkua kunnolla ja aika paljon nokalta antaa nostoa, joten vanhassa/väljässä lohkossa nostinpesille ei helpoin nokka.

Link to comment
Guest MikkoL
Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplat

Miten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis?

 

Muistaakseni tästä nokasta ollut joskus palstalla keskustelua ja nokan ilmoitettuja lukuja kattoo, ei oo "aloittelijan" nokka. Hengittävään koneeseen ( lue kannet ) antaa potkua kunnolla ja aika paljon nokalta antaa nostoa, joten vanhassa/väljässä lohkossa nostinpesille ei helpoin nokka.

 

 

Ei siis aloittelijan akseli :)

Link to comment
Guest mkern

Mulla C95 kepillä tehty likimain vastaava kombo kuin alkuperäisessä topiikissa. Nokka ajoitettu aikaselle, yhdistettynä "pikään iskuun" lyhyellä kangella = vääntöä 239Nm/4800rpm. Vääntö >160Nm jo alhaalta. Onpahan mukava kruisailumoottori..

Link to comment

Ollaan ajeltu kiihdytyksiä tollasella C95 nokalla 12 aikoja 90 luvulla. No kukin valitsee haluamansa vaan jos 2 kertaa painavampi kuin kupla ja täyteen lastattuna 3 kertaa kuplan painoo niin lähtisin panostamaan hyvillä osilla toimivuuteen alhaalta lähtien ja nostoa järkevästi. TCS10 + 1,25-1,3 keinut toimii myös vääntävänä nokkana vaparissa

 

usein yksi tuntemani viilarivelho mainitsee kokemuksistaan 80 luvulta lähtien jotta Suomalaisten vikana laittaa nokkiin ihan liikaa asteita ja unohtaa se nosto koska sillä saadaan sitä vääntöä joka on sitä voimaa jolla laitteet etenee eli pienemmilläkin astemäärillä hyvällä tarkoitukseen sopivalla nostolla saadaan parempaakin lopputulosta. Laajavääntöisellä toimivalla parempi ajettavuus ja saahan sitä taloudellisuus ajatteluaki käyttötarkoitukseen sopivalla setillä.

Link to comment
Minun koneeseen 78x90,5 tuli englen w-100. Melko vakio moottori muuten. Katsotaan nyt kuinka käy.

 

Hyvä vääntönokka ja kone hengittää vakiota paremmin ja samalla sylinterikannet ei käy niin kuumana kuin vakionokalla= lue eivät poksahtele niin helposti halki jne...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...