Guest mäkipää Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Ois tarkotus kone tehä pallon perään. Et se jaksais vetää kärryä... isku 78 mäntä 94 kannet ookoo 42/37,5 lortot 2*2*45 kokemuksia? mikä olis vääntävä nokka?? Quote Link to comment
vwagen Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Sellainen mikä siihen on tehtaallakin laitettu,erittäin hyvä vääntönokka isoonkin moottoriin jonka ei tarvitse kiertää vakiota enempää. Quote Link to comment
ARTO Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Sellainen mikä siihen on tehtaallakin laitettu,erittäin hyvä vääntönokka isoonkin moottoriin jonka ei tarvitse kiertää vakiota enempää. Isompaan koneeseen vakionokka on kuin astmapotilas ilman lääkitystä. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Se perinteinen W110 tai 120 tai sitten FK-43 / 44 tai web 86a / b 1.4 keinuin. Asteita suosittelen 280-296 ja nostoa 12-13mm Quote Link to comment
arvuuttaja Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 vakio nokkiakin taitaa olla kolmea eri mallia.. 2.0 alupyöräinen on mallisarjan miedoin, sit 1.7-1.8 silumiinipyörä versiot ja 1.7 ruiskun korkeanostoinen nokka.. keinuissakin on hivenen eroja, 10mm säätömutterilla olevat painaa venttiiliä vähän enemmän auki, kuin 8mm olevat, vaikka vipusuhde on sama 1,3.. tohon nokan arvoihin en ota kantaa, mutta pakoputkistolla on myös aika merkittävä osa vääntöihin.. esim. 4-2-1 malli, sopivalla putkikoolla.. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Puhutaanko alunperin T1 koneesta? Voihan tuo noilla mitoilla olla myös T4 2.0 litrainen joka on stroukattu.. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 joo, siis kumpi konetyyppi on kyseessä..? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Painava auto, joskus jopa täynnä porukkaa niin CB2208 + 1,25 keikut isot nostajat ja johan tulee hienosti helposti ajettava kokonaisuus kun käyttökierrokset kuitenkin ajossa siellä 1500-4500 pyörii. Katukäyttöön ajatellen 13mm luokkaa nosto on max hyväksi todettu ei niin kuluta venttiilikoneistoo ja jos tarkoitus ajella pitkiäkin siirtymiä. Toimiva varmasti myös w100+1,25 keikut tai tcs10+1,25 kiikut. http://www.cbperformance.com/ProductDet ... tCode=2208 Kaikkihan tekee omat valintansa mutta ehdotus alkuperäiseen kysymykseen typ2 pallokeulaisen nokkakepiksi stroukattuun katukoneeseen. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplat Miten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis? Quote Link to comment
ARTO Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplatMiten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis? Muistaakseni tästä nokasta ollut joskus palstalla keskustelua ja nokan ilmoitettuja lukuja kattoo, ei oo "aloittelijan" nokka. Hengittävään koneeseen ( lue kannet ) antaa potkua kunnolla ja aika paljon nokalta antaa nostoa, joten vanhassa/väljässä lohkossa nostinpesille ei helpoin nokka. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Itseä askarruttanut tämä sama kysymys melkein samalle kombinaatiolle. 78, 94, 42/37 ja 44 tuplatMiten mahtaa tämä scat c95 toimia? Ja minkälainen koneen käyttäytymisestä tulis? Muistaakseni tästä nokasta ollut joskus palstalla keskustelua ja nokan ilmoitettuja lukuja kattoo, ei oo "aloittelijan" nokka. Hengittävään koneeseen ( lue kannet ) antaa potkua kunnolla ja aika paljon nokalta antaa nostoa, joten vanhassa/väljässä lohkossa nostinpesille ei helpoin nokka. Ei siis aloittelijan akseli :) Quote Link to comment
Guest mkern Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Mulla C95 kepillä tehty likimain vastaava kombo kuin alkuperäisessä topiikissa. Nokka ajoitettu aikaselle, yhdistettynä "pikään iskuun" lyhyellä kangella = vääntöä 239Nm/4800rpm. Vääntö >160Nm jo alhaalta. Onpahan mukava kruisailumoottori.. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ollaan ajeltu kiihdytyksiä tollasella C95 nokalla 12 aikoja 90 luvulla. No kukin valitsee haluamansa vaan jos 2 kertaa painavampi kuin kupla ja täyteen lastattuna 3 kertaa kuplan painoo niin lähtisin panostamaan hyvillä osilla toimivuuteen alhaalta lähtien ja nostoa järkevästi. TCS10 + 1,25-1,3 keinut toimii myös vääntävänä nokkana vaparissa usein yksi tuntemani viilarivelho mainitsee kokemuksistaan 80 luvulta lähtien jotta Suomalaisten vikana laittaa nokkiin ihan liikaa asteita ja unohtaa se nosto koska sillä saadaan sitä vääntöä joka on sitä voimaa jolla laitteet etenee eli pienemmilläkin astemäärillä hyvällä tarkoitukseen sopivalla nostolla saadaan parempaakin lopputulosta. Laajavääntöisellä toimivalla parempi ajettavuus ja saahan sitä taloudellisuus ajatteluaki käyttötarkoitukseen sopivalla setillä. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Minun koneeseen 78x90,5 tuli englen w-100. Melko vakio moottori muuten. Katsotaan nyt kuinka käy. Quote Link to comment
ARTO Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Minun koneeseen 78x90,5 tuli englen w-100. Melko vakio moottori muuten. Katsotaan nyt kuinka käy. Hyvä vääntönokka ja kone hengittää vakiota paremmin ja samalla sylinterikannet ei käy niin kuumana kuin vakionokalla= lue eivät poksahtele niin helposti halki jne... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 mää panisin Scatin C35 tai C45 mut emmää tiäkään mitään. Noo riittää mulle hyvin ihan hyshysajeluun Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.