Guest Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Jep jep. Meni läpi tontissa, ainut uusinnan vika oli etujarrujen ero, oma vika säädin huolimattomasti :) eturenkaiden kääntyvyys on rajoitettu säädettävällä pulttihässäkällä. toimii. no ihan pikkasen raapii renkaat lokasuojaan, ei haitannu katsastusmiestä (ymmärtää harrasteautojen päälle) Eli ens vuonna laitilaan katsastaan harrasteautonkin kanssa, käynyt kyseisellä konttorilla varmaan kymmenen vuoden ajan ongelmitta. Quote Link to comment
Lmm Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Mitenkäs säädät jarruvoimien eroa akselilla:?: Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 ollut varmaan siitä kiinni, että toisella puolella otti jarru aiemmin kiinni, eli kenkien säätö. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Kyllä ne pumppaamalla ois pitäny saada pitämään yhtä paljon, jos kaikki on kunnossa. Quote Link to comment
metake Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Jos toinen puoli on säädetty kauemmas kuin toinen puoli, niin ei auta pumppaamiset eikä muut poppakonstit, koska jarrukenkien asento on erilainen ja kengät ottaa erimatkalta kiinni, eli siis toisella puolella on enemmän kitkapintaa käytössä kuin toisella. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Ja mites se pinta-ala vaikuttikaan kitkaan? Fysiikan perusteet, yläaste. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Kun sylinteri painaa vain toisesta päästä kenkiä niin jos se on säädetty pieleen niin vain toinen pää kengästä oottaa kiinni vaikka pumppaisikin kunnes kengät kuluvat huonoihin säätöihin niin sitten ottaa koko matkalta kiinni. Quote Link to comment
metake Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Ja mites se pinta-ala vaikuttikaan kitkaan? Fysiikan perusteet, yläaste. Teoriassa näin, käytäntö ei valitettavasti seuraa teoriaa josta on poistettu kaikki muuttujat :) Kärjistettynä: Jos kitkamateriaalin pinta ala on 10 mm² tai 10000 mm², niin teoriassa kitka on silloin sama, kuinka moni on sitä mieltä että se on sama myös käytännössä? Quote Link to comment
Lmm Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Sen takia kengät eivät ole kiinteästi tukipisteissä kiinni Liittyi siis tanhiksen juttuun Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.