Jump to content

1303S


Guest jarse

Recommended Posts

Posted

Tuota pitäis alkaa sadepäivinä ja talvella raapimaan.. ei se ainakaan pelleiltä pahalle vaikuttanut, vaikka on jokusen kesän nurmella seissyt..

 

Eka kupla, eli hulluja kysymyksiä voi tulla :)

post-7594-13888367592263_thumb.jpg

Posted

Ässä on aina ässä vaikkei oliskaan ässä. Joko tai malli, tykätään kovasti tai ei sitten yhtään.

 

Pikkutytärtäni lainaten, hyvä valinta:)

Posted

:) yritin tähän saada lisää kuviakin, mutta pitää näköjään opetella pienentään niitä ensin..:)

Posted

Minkäslainen tästä on tarkoitus tehdä? Oma ässä toivottavasti kohta liikenteessä.

Posted

Sitä pitää vielä vähän miettiä, mutta ei mitään radikaaleja muutoksia.. onko sulla kuvia täällä autosta?

Posted

Kuvia ei ikävä kyllä oo mutta kaippa tuo katukuvassa kohta on ( toivottavasti).

 

Semmonen matta valkonen maaataaalaaa ässä

Guest toni72
Posted

Hieno on, joskus 80-luvun puolenvälin jälkeen, kun itse aloin harrastella Volkkaria, nämä 1303S:t olivat arvossaan. Hinnat heiluivat siellä 15000mk:n tienoilla, kun "tavallisen" Kuplan sai omakseen alle puolella tuosta...

-Löysitkö muuten tämän Ruotsin puolelta, - tuo eturekkarin yläpuolinen sijoitus vaan pisti silmään, härmässähän kilpi oli yleensä puskurin alapuolella.

Posted

-Löysitkö muuten tämän Ruotsin puolelta, - tuo eturekkarin yläpuolinen sijoitus vaan pisti silmään, härmässähän kilpi oli yleensä puskurin alapuolella.

 

 

Se on muistaakseni 2005 kesällä tullut isälle suomeen, ja siitä asti seissyt.. Auto on huonolla menestyksellä pintamaalattu 2005, mutta muuta sille ei ole ilmeisesti tehty.. sittepä se varmistuu ku sen purkaa..

Posted
Komia on. Eikö tämä mene selkeästi tonttiin & vanteet osastolle

 

Tonttiin se ainakin menee.. Väri pysyy samana.. saako nuita orkkis vanteita mistään leveempänä? Jossain sellasiaki nähny.. logottomat kupit niihin jo löytyski :)

Posted

Kannattaakos tuommosta hinkata kokonaan pellille vai riittääkö pelkät kriittiset paikat???

Posted

Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

Posted
Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

 

 

Pohjalevyn ajattelinkin pellille vetasta mutta entäs tuo koppa?

Posted
Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

 

Millaiset on kunnon osia?

Posted

Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa.

 

 

 

 

Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

 

Millaiset on kunnon osia?

Posted

No mutta, mikä siinä edullisessa EMPIn jousitolpassa on huonoa. Ei saa tukevasti kiinni ässän olka-akseliin??? Jousikuppi ei pysy paikallaan? Jouset ei asetu jousikuppiin? Iskarit ei pysy jousitolpan sisällä??? Katkee ajossa???

 

En nyt ymmärrä vai mennäänkö tässä nyt ihan sen mukaan että kuka on maksanut osista eniten, on saanut parhaat osat???

 

 

 

Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa.

 

 

 

 

Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

 

Millaiset on kunnon osia?

Posted

Tämä on ilmeisesti sillä "vanhemmanmallin" Mcpersson keulalla? Tolpat alhaalta kolmiokiinnityksellä?

 

Tontitus ilmeisesti astetta helpompi kun mitä omassa ässässä missä se uudempi tolppa. Saa ilmeisesti matalemmaksi tuon vanhemman.

 

Ennen osien hankintaa suosittelen miettimään kuinka alas tuos saa ja kuinka alas sen ite haluaa. Sitten tutustumaan aiheeseen lontoonkielisillä voorumeilla niin selviää miten tuota pudotetaan.

Guest mkern
Posted

Tervetuloa harrasteen pariin - 1303S löytyy Torniosta tällainenkin.

post-2090-13888367653427_thumb.png

Posted

Tajutaan ilman kymmeniä kysymysmerkkejäkin :D

 

 

No mutta, mikä siinä edullisessa EMPIn jousitolpassa on huonoa. Ei saa tukevasti kiinni ässän olka-akseliin??? Jousikuppi ei pysy paikallaan? Jouset ei asetu jousikuppiin? Iskarit ei pysy jousitolpan sisällä??? Katkee ajossa???

 

En nyt ymmärrä vai mennäänkö tässä nyt ihan sen mukaan että kuka on maksanut osista eniten, on saanut parhaat osat???

 

 

 

Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa.

 

 

 

 

Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan.

 

Millaiset on kunnon osia?

Posted
Tervetuloa harrasteen pariin - 1303S löytyy Torniosta tällainenkin.

 

On ollu jopa haaveena joskus saada tolle splitille kaveriksi sitten se viimeisin high tech versio kuplasta toiseen ääripäähän, joten hyvä jos pidätte näitä hengissä niin ehkä se joskus onnistuu. Mites tässä punaisessa torniolaiskaunottaressa on etuvilkut peräti kahdennettu - vai onko toiset siirtyneet parkkien rooliin?

Posted

Ei ole 1303S:n voittanutta, vai onko? Vielä kukaan, ainakaan suomessa ja euroopassa ei ole verrannut 1303 ja mendeola keulasta kuplaa keskenään.

 

Germanlook palstalainen nimeltä Wally, sillä on melkein paras esimerkki rakennetusta 1303:sesta, kulkee kovaa ja pärjää useimmille tuningautoille radalla.

Guest mkern
Posted

Niin jokaisessa lienee hyvät ja huonot puolensa. Eiväthän ne uudet kuplat samalla tapaa "säväytä", kuin vanhat, mutta kun miettii uuden kuplan ajo-omituisuuksia niin taas kääntyy kurssi voitonpuolelle. Oman kuplani puskurivilkuista oli tiedustelua : Kahdennusajatus oli aluperin mielessä, mutta toistaiseksi vielä työnalla...

Posted

Hienoja kuplia.. ei näkyny tota punasta vappuna liikenteessä? Itellä kova yritys saada talli kevään/alkukesän aikana valmiiksi, että sais kuplan sisälle ja pääsis sitä raapimaan :)

Posted

Mulla oli joskus tällainen ja tontituksesta puheenollen, mulla oli tässä autossa ns. budjettitontitus ja oli todella hyvä ajaa.

 

Etupää oli rakennettu näillä palikoilla

-Empin säädettävät tolpat(pitkät)

-Fiat 127 etujouset

-Ykköstyypin Golfin iskarit sovitettuna tolppiin

-Paksumpi kallistuksenvakain 22 mm

Säätö pidettiin -8 ja -10 cm

 

Takapää oli rakennettu näillä

-Vääntösauvat 2mm paksummat

-Bilstain iskarit(keltaiset)

Laskettu sopivasti

post-2980-13888367695614_thumb.jpg

Posted

Tuota olen tainnu joskus muinoin kemissä ihastellakkin.. jos on sitte sama auto

Guest RammyVee
Posted

Pistetäämpä tähän jatkoksi oma 1303 S.

 

12184959.t.jpg

 

Kuva löytyy myös museopapereista.

Posted
Pistetäämpä tähän jatkoksi oma 1303 S.

 

12184959.t.jpg

 

Kuva löytyy myös museopapereista.

 

 

Onkos tästä täällä enempi kuvia tai juttua..? Tai muista 1303ässistä?

Guest RammyVee
Posted

Helatorstaina tuli koettua harvinaista herkkua. Osallistuin Autohistoriallisen seuran Helatorstai ajoihin. Palkintojen jaossa leuka loksahti kun tuli B-luokan kolmos pytty !!!

 

12199993.t.jpg

 

Erityisen mukavaa kun kansanwaunu palkittiin tässä seurassa.(S-coupe Mersua,Rolssia ja E-type Jaggea mm.)

  • 2 weeks later...
Posted

Pitäisikö tästä kilvestä selvitä valmistuspäivä ja vuosi? -72 ja -73 vuosimalleissa on ilmeisesti eri osia..

post-7594-13888367848691_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...