Guest Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Tuota pitäis alkaa sadepäivinä ja talvella raapimaan.. ei se ainakaan pelleiltä pahalle vaikuttanut, vaikka on jokusen kesän nurmella seissyt.. Eka kupla, eli hulluja kysymyksiä voi tulla :) Quote
ARTO Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Ässä on aina ässä vaikkei oliskaan ässä. Joko tai malli, tykätään kovasti tai ei sitten yhtään. Pikkutytärtäni lainaten, hyvä valinta:) Quote
Guest Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 :) yritin tähän saada lisää kuviakin, mutta pitää näköjään opetella pienentään niitä ensin..:) Quote
Guest ajh Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Minkäslainen tästä on tarkoitus tehdä? Oma ässä toivottavasti kohta liikenteessä. Quote
Guest Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Sitä pitää vielä vähän miettiä, mutta ei mitään radikaaleja muutoksia.. onko sulla kuvia täällä autosta? Quote
Guest ajh Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Kuvia ei ikävä kyllä oo mutta kaippa tuo katukuvassa kohta on ( toivottavasti). Semmonen matta valkonen maaataaalaaa ässä Quote
Guest toni72 Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Hieno on, joskus 80-luvun puolenvälin jälkeen, kun itse aloin harrastella Volkkaria, nämä 1303S:t olivat arvossaan. Hinnat heiluivat siellä 15000mk:n tienoilla, kun "tavallisen" Kuplan sai omakseen alle puolella tuosta... -Löysitkö muuten tämän Ruotsin puolelta, - tuo eturekkarin yläpuolinen sijoitus vaan pisti silmään, härmässähän kilpi oli yleensä puskurin alapuolella. Quote
JiiAa Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Komia on. Eikö tämä mene selkeästi tonttiin & vanteet osastolle :) Sent from my Lumia 710 using Board Express Quote
Guest Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 -Löysitkö muuten tämän Ruotsin puolelta, - tuo eturekkarin yläpuolinen sijoitus vaan pisti silmään, härmässähän kilpi oli yleensä puskurin alapuolella. Se on muistaakseni 2005 kesällä tullut isälle suomeen, ja siitä asti seissyt.. Auto on huonolla menestyksellä pintamaalattu 2005, mutta muuta sille ei ole ilmeisesti tehty.. sittepä se varmistuu ku sen purkaa.. Quote
Guest Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Komia on. Eikö tämä mene selkeästi tonttiin & vanteet osastolle Tonttiin se ainakin menee.. Väri pysyy samana.. saako nuita orkkis vanteita mistään leveempänä? Jossain sellasiaki nähny.. logottomat kupit niihin jo löytyski :) Quote
Geronimo Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Nätiltä näyttää, normi ruostekohdat vaan tarkastukseen ja nuo lisävalot poisss! :) Ja toki tontitusta hieman kaipaa... Quote
Guest Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Kannattaakos tuommosta hinkata kokonaan pellille vai riittääkö pelkät kriittiset paikat??? Quote
-Alex- Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Quote
Guest Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Pohjalevyn ajattelinkin pellille vetasta mutta entäs tuo koppa? Quote
ARTO Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Millaiset on kunnon osia? Quote
Jani Jokela Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Orkkis kattoluukku ja kaikkee. Väri on kyllä kohillaan, joten sitä ei kannata vaihtaa. Quote
-Alex- Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa. Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Millaiset on kunnon osia? Quote
son`der buzz Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 Täältä saat vanteet sen levyisenä kun haluut: http://www.vannepaja.fi/ Quote
ARTO Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 No mutta, mikä siinä edullisessa EMPIn jousitolpassa on huonoa. Ei saa tukevasti kiinni ässän olka-akseliin??? Jousikuppi ei pysy paikallaan? Jouset ei asetu jousikuppiin? Iskarit ei pysy jousitolpan sisällä??? Katkee ajossa??? En nyt ymmärrä vai mennäänkö tässä nyt ihan sen mukaan että kuka on maksanut osista eniten, on saanut parhaat osat??? Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa. Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Millaiset on kunnon osia? Quote
Guest ajh Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Tämä on ilmeisesti sillä "vanhemmanmallin" Mcpersson keulalla? Tolpat alhaalta kolmiokiinnityksellä? Tontitus ilmeisesti astetta helpompi kun mitä omassa ässässä missä se uudempi tolppa. Saa ilmeisesti matalemmaksi tuon vanhemman. Ennen osien hankintaa suosittelen miettimään kuinka alas tuos saa ja kuinka alas sen ite haluaa. Sitten tutustumaan aiheeseen lontoonkielisillä voorumeilla niin selviää miten tuota pudotetaan. Quote
Guest mkern Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Tervetuloa harrasteen pariin - 1303S löytyy Torniosta tällainenkin. Quote
-Alex- Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Tajutaan ilman kymmeniä kysymysmerkkejäkin :D No mutta, mikä siinä edullisessa EMPIn jousitolpassa on huonoa. Ei saa tukevasti kiinni ässän olka-akseliin??? Jousikuppi ei pysy paikallaan? Jouset ei asetu jousikuppiin? Iskarit ei pysy jousitolpan sisällä??? Katkee ajossa??? En nyt ymmärrä vai mennäänkö tässä nyt ihan sen mukaan että kuka on maksanut osista eniten, on saanut parhaat osat??? Osissa jossa on materiaalit ja toleranssi kohdallaan, ei siis halvinta mitä saa. Kunnon osilla tontitus eikä millään empin tolpilla yms :) Jos hyvän haluaa niin sitten kori pohjalevystä irti ja pellille kokonaan. Millaiset on kunnon osia? Quote
SePi Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Tervetuloa harrasteen pariin - 1303S löytyy Torniosta tällainenkin. On ollu jopa haaveena joskus saada tolle splitille kaveriksi sitten se viimeisin high tech versio kuplasta toiseen ääripäähän, joten hyvä jos pidätte näitä hengissä niin ehkä se joskus onnistuu. Mites tässä punaisessa torniolaiskaunottaressa on etuvilkut peräti kahdennettu - vai onko toiset siirtyneet parkkien rooliin? Quote
-Alex- Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Ei ole 1303S:n voittanutta, vai onko? Vielä kukaan, ainakaan suomessa ja euroopassa ei ole verrannut 1303 ja mendeola keulasta kuplaa keskenään. Germanlook palstalainen nimeltä Wally, sillä on melkein paras esimerkki rakennetusta 1303:sesta, kulkee kovaa ja pärjää useimmille tuningautoille radalla. Quote
Guest mkern Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Niin jokaisessa lienee hyvät ja huonot puolensa. Eiväthän ne uudet kuplat samalla tapaa "säväytä", kuin vanhat, mutta kun miettii uuden kuplan ajo-omituisuuksia niin taas kääntyy kurssi voitonpuolelle. Oman kuplani puskurivilkuista oli tiedustelua : Kahdennusajatus oli aluperin mielessä, mutta toistaiseksi vielä työnalla... Quote
Guest Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Hienoja kuplia.. ei näkyny tota punasta vappuna liikenteessä? Itellä kova yritys saada talli kevään/alkukesän aikana valmiiksi, että sais kuplan sisälle ja pääsis sitä raapimaan :) Quote
ARTO Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Täällähän on ässäharrastajia enemmän kuin osas uskoakaan:) Quote
kari kittilä Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Mulla oli joskus tällainen ja tontituksesta puheenollen, mulla oli tässä autossa ns. budjettitontitus ja oli todella hyvä ajaa. Etupää oli rakennettu näillä palikoilla -Empin säädettävät tolpat(pitkät) -Fiat 127 etujouset -Ykköstyypin Golfin iskarit sovitettuna tolppiin -Paksumpi kallistuksenvakain 22 mm Säätö pidettiin -8 ja -10 cm Takapää oli rakennettu näillä -Vääntösauvat 2mm paksummat -Bilstain iskarit(keltaiset) Laskettu sopivasti Quote
Guest Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Tuota olen tainnu joskus muinoin kemissä ihastellakkin.. jos on sitte sama auto Quote
Guest RammyVee Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Pistetäämpä tähän jatkoksi oma 1303 S. Kuva löytyy myös museopapereista. Quote
Guest Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Pistetäämpä tähän jatkoksi oma 1303 S. Kuva löytyy myös museopapereista. Onkos tästä täällä enempi kuvia tai juttua..? Tai muista 1303ässistä? Quote
Guest RammyVee Posted May 10, 2013 Posted May 10, 2013 Helatorstaina tuli koettua harvinaista herkkua. Osallistuin Autohistoriallisen seuran Helatorstai ajoihin. Palkintojen jaossa leuka loksahti kun tuli B-luokan kolmos pytty !!! Erityisen mukavaa kun kansanwaunu palkittiin tässä seurassa.(S-coupe Mersua,Rolssia ja E-type Jaggea mm.) Quote
Guest Jarkko Posted May 10, 2013 Posted May 10, 2013 Jee. https://picasaweb.google.com/1121587573 ... 8251670674 Quote
Guest Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 Pitäisikö tästä kilvestä selvitä valmistuspäivä ja vuosi? -72 ja -73 vuosimalleissa on ilmeisesti eri osia.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.