Guest Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Paluu volkkareiden pariin muutaman vuoden hiljaisuuden jälkeen. Naftaliinista kaivettu 79 pritseni. Vaihdettu sytytyksen kamat, kaasari putsattu ja huollettu. Uudet bensat. Lähtee käymään kun kaataa korkillisen ja jää käymään, tyhjäkäynti on hiukan sinnepäin. Ongelma on ettei käynnisty uudelleen ilman uutta korkillista. Bensapumppu oli hiukan nihkeä, mutta lähti imemään. Saattaa kyllä olla todella vanha ja seissyt todella kauan. Voisikos se olla se? Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ok, kukaan ei siis tiedä... Vitsi, vitsi. Aloitetaan uudestaan. Vehje on siis -79 pritseni. Vakio 1600 ja 34 pict-3. Auto seissyt vuosia. Ja nyt otettu työn alle. Koneeseen vaihdettu kärjet, pyörijä, jakajan kansi ja tulpat. Kaasari avattu käyty läpi ja vaihdettu uudet hilut. bensapumppu vaihdettu uuteen sähköiseen. Tilanne: Lähtee käymään ihan ok. Ryyppy ei pelitä, mutta käsin laittamalla jää käymään korotettua tyhjäkäyntiä. kun ryypyn tiputtaa pois auto käy tyhjäkäyntiä 5-10 sek ja sammuu. Jos yrittää pitää käynnissä (tai hiukan siirtää, niinkuin yritin) täytyy kaasua pumpata koko ajan, että käy edes jotenkin. Kiihdytyspumppu ainakaan ei vissiin edelleenkään toimi? Koho oli jumissa, napakka isku abiko-pihdeillä auttoi, todettu läpinäkyvästä letkusuodattimesta. En ole aivan aivoton, mutta viimeisistä harrastushetkistä rupeaa olemaan 8 vuotta ja ammattikoulusta (autoasentaja) enemmän. Ei muista. esim. repisin iloisena ajatuksissani kaasuvaijerin pois ja heti kun se oli ulkona tuli mieleen että vanhalla vaijerillahan se kuplaankin piti ujuttaa... onpahan putki rassattu... Quote Link to comment
Tanhis Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ok, kukaan ei siis tiedä... Vitsi, vitsi. Aloitetaan uudestaan. Vehje on siis -79 pritseni. Vakio 1600 ja 34 pict-3. Auto seissyt vuosia. Ja nyt otettu työn alle. Koneeseen vaihdettu kärjet, pyörijä, jakajan kansi ja tulpat. Kaasari avattu käyty läpi ja vaihdettu uudet hilut. bensapumppu vaihdettu uuteen sähköiseen. Tilanne: Lähtee käymään ihan ok. Ryyppy ei pelitä, mutta käsin laittamalla jää käymään korotettua tyhjäkäyntiä. kun ryypyn tiputtaa pois auto käy tyhjäkäyntiä 5-10 sek ja sammuu. Jos yrittää pitää käynnissä (tai hiukan siirtää, niinkuin yritin) täytyy kaasua pumpata koko ajan, että käy edes jotenkin. Kiihdytyspumppu ainakaan ei vissiin edelleenkään toimi? Koho oli jumissa, napakka isku abiko-pihdeillä auttoi, todettu läpinäkyvästä letkusuodattimesta. En ole aivan aivoton, mutta viimeisistä harrastushetkistä rupeaa olemaan 8 vuotta ja ammattikoulusta (autoasentaja) enemmän. Ei muista. esim. repisin iloisena ajatuksissani kaasuvaijerin pois ja heti kun se oli ulkona tuli mieleen että vanhalla vaijerillahan se kuplaankin piti ujuttaa... onpahan putki rassattu... -Tulvisikohan kaasari liiasta bensasta -Millaisen sähköpumpun laitoit kun ne tuppaa puskemaan aina liikaa painetta niin että bensan tulvimisen estävä venttiili ei enää pidä ja kaasari rupeaa tulvimaan ja kone tukehtuu. Quote Link to comment
vwagen Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Miksi sähköpumppu?Toimiiko jälkikäynninesto solenoidi? Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Mielestäni ei tulvi. Sähköpumppu oikeastaan sen takia, että halusin kokeilla. http://www.freetechnics.fi/polttoainepu ... timet.html Siitä ylimmäinen. Solenoidi toimii. Quote Link to comment
Guest Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Uutta. Kone käy, jopa ihan ok. Räjäytin kaasarin ja kävin uudestaan läpi. Auttoi. Nyt koitin peruuttaa vehkeen ulos tallista, mutta ei. Vääntöä ei ole käytännössä ollenkaan. En saanut peruutettua vajasta johtavaa pientä luiskaa ylös. Mikäköhän siihen mahtaa olla syynä? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Uutta. Kone käy, jopa ihan ok. Räjäytin kaasarin ja kävin uudestaan läpi. Auttoi. Nyt koitin peruuttaa vehkeen ulos tallista, mutta ei. Vääntöä ei ole käytännössä ollenkaan. En saanut peruutettua vajasta johtavaa pientä luiskaa ylös. Mikäköhän siihen mahtaa olla syynä? Oletko säätänyt -kärkivälin -sytkån -kaasarin Quote Link to comment
hpa Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Jos nyt aluksi säätäisit venttiilit ja ja sitten mittaisit kylmänä ja kuumana puristuspaineet. Kaasuttimesta pitää ensin tarkistaa kiihdytyspumpun toiminta. TSEMPPIÄ Quote Link to comment
hpa Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Jos nyt aluksi säätäisit venttiilit ja ja sitten mittaisit kylmänä ja kuumana puristuspaineet. Kaasuttimesta pitää ensin tarkistaa kiihdytyspumpun toiminta. TSEMPPIÄ Quote Link to comment
Guest Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Jep, jep. Tutkimukset jatkuivat. Venttiilivälykset tsek. Ei mikään ainakaan kantanut. säädetty. Sytkä haettu taas kohdalleen ja kärkiväli säädetty, taas. Yksi pikku juttu on, tankista ilmeisesti tulee edelleen skeidaa. Läpinäkyvään suodattimeen tulee tavaraa, mutta kun letkun irroittaa ja puhaltaa tankkiin päin, täyttyy suodatin sen jälkeen todella nopeasti piripintaan. Tankki on jo tyhjä ja irti, jos tänään kerkeis sitä' ihmettelemään. Pääsin kuitenkin pikku koeajolle. Tallista peruutin ulos kunnon vauhdilla ja tuli mieleen, että kuinka pitkä pallokeulan pakki oikeen on? Ei eteenpäin mennessä tuntunut mitään valtavaa voimanpuutetta, lukuunottamatta sitä pientä ahdistusta joka tulee siitä kun bensaa ei tule kunnolla tankista. Quote Link to comment
pko Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Mulla on 1303s kuplassa toi sama pumppu ja kaasari 34pict-3,hyvin toimii ilman paineensäädintä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.