Jump to content

Ovaali on kotona, ja pysyy...


Recommended Posts

Kilpiin tulee, ja veroja ei tosiaan mene (eikä tullia ja ALV:tä).

Tullia ja alvia ei mene jos auto on uutena myyty Ruotsiin tai johonkin muuhun Eu-maahan, ja tuonti tulee sieltä.

 

Niin, täähän tuli Luleåsta, Ruotsista, matkaa tuli 1300 km ja matkalla ylös myin 1303:sen Rovaniemelle.

 

Ei ole vielä maalipurkkeja, tärkeämmät ensin.

Link to comment

Tosta ovaalista kyl selkeesti puuttuu punaset vanteet, valkosivurättirenkaat, pinstripet, karvanopat jne.... Ainii ja Punaset Cobra Classicit, vinkvink ;o)

 

Chopattu '66 on jo uudestaan myynnissä Vantaalla (lie jo myytykin?) lähde: harrasteautopörssi tjsp. Aikamoinen kiertolainen siitäkin tuli.

Link to comment

Kilpiin tulee, ja veroja ei tosiaan mene (eikä tullia ja ALV:tä).

Tullia ja alvia ei mene jos auto on uutena myyty Ruotsiin tai johonkin muuhun Eu-maahan, ja tuonti tulee sieltä.

------------------------------

 

Tullin ukkeli sano mulle puhelimessa jotta jos wanha auto on tullattu esim ruotsiin niin 0-verot tulee. Eli ymmärsin sen niin että ainakin kaikki Ruattissa kilvissä olevat 58sia wanhemmat olisi sieltä ostaessa vapaita tullista, autoverosta & ALVista (vaikka olisivat uitettuja ameriikasta). Uhkakuvana mulle maalaitiin esim. Sweitsiläinen auto joka vaan on ajettu Saksaan ja pistetty siellä myyntiin ilman asianmukaista tullausta EU-alueelle.

 

Mutta ihan oikeesti nää kannattaa aina tarkistaa tullin neuvonnasta ja vielä otta virkailijan nimi ylös.

 

Ylikähy laite muuten toi ovuaali. 10 poängg.

 

seb.

Link to comment

Itse sain auton rekisteriotteen, tehtiin kauppakirja jossa kaikki tiedot, ja kuitti kauppasummasta.

 

Rekisteriotteen "ilmoitusosan" myyjä postitti suoraan vägverket:ille, ja siihen ei täytetty omistajan vaihdosta koska auto meni Suomeen.

 

Kun olen rekisteröinyt auton tänne, ja saanut Suomalaisen otteen, tulee minun lähettää kopio Ruotsalaisesta sekä Suomalaisesta otteesta Ruotsiin Vägverket:ille.

 

Katsotaan nyt meneekö se sitten näin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...