Guest Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Ongelmana on, että kleinbussin (vm. 76, 2.0 Type4 koneella) kone käy huonosti eikä auto jaksa kulkea kunnolla. Koneeseen on vasta tehty täysi yläkertaremontti (sylinterit, männät, kannet uusittu) eikä sillä ole paljoa ehditty sen jälkeen ajamaan. Kone yskii ja rykii ajaessa ja pöläyttelee mustaa savua pakoputkesta (eli ilmeisesti käy tosi rikkaalla?), eikä autolla kehtaa paljon yli 70 km/h ajella, koska alkaa täristää aika reilusti. Löytisköhän täältä keneltäkään ohjeita tuplakaasareiden säätöön tai muita ideoita mistä moinen vois johtua? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Onko sytkäjärjestys oikein. Toimiko auto ennen remonttia? Mitkä nurkkakaasarit orkkikset tai jotkin muut? Quote Link to comment
Lahti411 Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Mulla oli just samoja ongelmia ja meinasin käydä kaasareiden kimppuun. Syyksi paljastuikin olemattomaksi mennyt katkojan kärjen väli. Tarkasta se nyt ihan ensin. Virranjakajan kansi auki (älä irrota johtoja), pyörijä irti, vaihde neloselle ja työnnät autoa, niin näet aukeaako kärki, kun nokka osuu katkojaan. Rakotulkilla ja ruuvarilla sitten kärjen välys kohdilleen. Mulla oli varmaan löystynyt katkojan pidikeruuvi, kun oli ihan itsekseen mennyt nollaan tuo välys. Olin itse sen aikaisemmin säätänyt, niin en tullut edes ajatelleeksi, että vika voisi olla siinä. Oikeaa välystä en juuri nyt muista, mutta joku täältä varmaan osaa senkin sanoa. Kakominen ja tehottomuus hävisivät heti, kun säädin katkojan. Quote Link to comment
Guest Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Onko sytkäjärjestys oikein. Toimiko auto ennen remonttia? Mitkä nurkkakaasarit orkkikset tai jotkin muut? Sytkäjärjestys on oikein ja auto toimi vielä koneremontin jälkeenkin aluksi hyvin, mutta se seisoi useamman viikon hitsaustöiden takia ja sen jälkeen ei ole enää kunnolla käynyt. Kaasarit on ihan orkkikset. Merkkiä en muista, mutta voin tarkistaa seuraavan kerran kun autoa ropataan. Mulla oli just samoja ongelmia ja meinasin käydä kaasareiden kimppuun. Syyksi paljastuikin olemattomaksi mennyt katkojan kärjen väli. Tarkasta se nyt ihan ensin. Virranjakajan kansi auki (älä irrota johtoja), pyörijä irti, vaihde neloselle ja työnnät autoa, niin näet aukeaako kärki, kun nokka osuu katkojaan. Rakotulkilla ja ruuvarilla sitten kärjen välys kohdilleen.Mulla oli varmaan löystynyt katkojan pidikeruuvi, kun oli ihan itsekseen mennyt nollaan tuo välys. Olin itse sen aikaisemmin säätänyt, niin en tullut edes ajatelleeksi, että vika voisi olla siinä. Oikeaa välystä en juuri nyt muista, mutta joku täältä varmaan osaa senkin sanoa. Kakominen ja tehottomuus hävisivät heti, kun säädin katkojan. Kiitos tästä vinkistä.. Täytyypä tarkistaa. EDIT: oisko mitään hihasta ravistettua arvausta mitä suuruusluokkaa tuo välys pitäisi olla? Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Mitkä nurkkakaasarit orkkikset tai jotkin muut? Kaasarit on Solexit. Jo silmämääräisesti katsottuna kaasuläpät ei ole oikein synkassa. Mitenhän niitä pystyy säätämään? Mikähän tarkoitus kaasuttimen kyljessä olevalla harmaalla "purkilla" on, jossa lukee Solex, kylkeen tulee johto ja sisällä on jousi? Toisesta oli mennyt johdon liitin poikki ja se tuli käytettyä irti liittimen korjausta varten ja tottakai jousen esijännitys vapautui samalla. Se on säädetty nyt vaan perstuntumalla johonki jännitykseen, mutta vaikuttaako se jotenki tuohon kaasuläppien synkkaan tms.? Katkojan kärjen väli tuli tarkistettua ja kyllä sinne selkeästi väli tuli, mutta ei ihan 0,4mm väliä. Säädettiin se tuolle oikealle välykselle, mutta ei vaikuttanut ongelmaan. Quote Link to comment
tolvana Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Jos lontoo taipuu niin tästä on hyvä alkaa. Kuukle tietää kaiken jos viitsii etsiä. Ja näistä kuvista löytyy nuo alipainekaaviot ja paljon paljon muuta. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Mitkä nurkkakaasarit orkkikset tai jotkin muut? Kaasarit on Solexit. Jo silmämääräisesti katsottuna kaasuläpät ei ole oikein synkassa. Mitenhän niitä pystyy säätämään? Mikähän tarkoitus kaasuttimen kyljessä olevalla harmaalla "purkilla" on, jossa lukee Solex, kylkeen tulee johto ja sisällä on jousi? Toisesta oli mennyt johdon liitin poikki ja se tuli käytettyä irti liittimen korjausta varten ja tottakai jousen esijännitys vapautui samalla. Se on säädetty nyt vaan perstuntumalla johonki jännitykseen, mutta vaikuttaako se jotenki tuohon kaasuläppien synkkaan tms.? Katkojan kärjen väli tuli tarkistettua ja kyllä sinne selkeästi väli tuli, mutta ei ihan 0,4mm väliä. Säädettiin se tuolle oikealle välykselle, mutta ei vaikuttanut ongelmaan. Sieltähän ne ohjeet jo tulivatkin ja tosiaan se sun kaasarin kyljessä oleva purkki on mitä luultavamminkin sähkö ryyppy eli jos se ei toimi niin sulla on ollut ryyppy kokoajan päällä. Voit myös säätää sen toimimattoman niin että ryyppy on aina pois päältä. Quote Link to comment
Guest Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Jos lontoo taipuu niin tästä on hyvä alkaa.Kuukle tietää kaiken jos viitsii etsiä. Ja näistä kuvista löytyy nuo alipainekaaviot ja paljon paljon muuta. Eiköhän tuosta saa tolkkua kun tarpeeksi monesti lukee ajatuksen kanssa läpi.. Onpahan taas tekemistä illaksi tai pariksi. :)Sieltähän ne ohjeet jo tulivatkin ja tosiaan se sun kaasarin kyljessä oleva purkki on mitä luultavamminkin sähkö ryyppy eli jos se ei toimi niin sulla on ollut ryyppy kokoajan päällä. Voit myös säätää sen toimimattoman niin että ryyppy on aina pois päältä. Mites tuo säädetään pois päältä? Pyöritelläänkö tiukemmalle vai löysemmäksi? Ja kun auto on pelkästään kesäkäytössä, niin kestääkö jopa pudottaa molemmista kaasareista ryypyn pois käytöstä? Quote Link to comment
Guest Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Sieltähän ne ohjeet jo tulivatkin ja tosiaan se sun kaasarin kyljessä oleva purkki on mitä luultavamminkin sähkö ryyppy eli jos se ei toimi niin sulla on ollut ryyppy kokoajan päällä. Voit myös säätää sen toimimattoman niin että ryyppy on aina pois päältä. Mites tuo säädetään pois päältä? Pyöritelläänkö tiukemmalle vai löysemmäksi? Ja kun auto on pelkästään kesäkäytössä, niin kestääkö jopa pudottaa molemmista kaasareista ryypyn pois käytöstä?Tähän kaipailis vielä vastausta.. Quote Link to comment
Lmm Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Käännät siten, että läppä on kokonaan auki. Putsari pois siis. Ja johdot pois seuraavaan liittimeen asti. Eli Puolaan varmaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.