Guest paha Posted August 29, 2005 Share Posted August 29, 2005 Kuinka paljon puristussovitusta venttiilinseetin ja kannenväliin täytyis laittaa jotta seeti pysys paikallaan?? Jos joku miralla tehnyt seetin vaihtoa, niin miten saa mittailtua miranterän oikeaan mittaan tossa seetireijän tekemisessä? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 ensin hipsulastu ja kolmileukareikämikrolla kattoo mikä reiästä tuli. Sitte tavallisella mikrolla terästä mitta ja siirtäen tarvittava määrä säteessä että tulee sopiva halkaisija. Sovitteen toleranssia en muista... Quote Link to comment
Guest Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Sopiva krymppi vois olla 6-7 satkuu. Yleensä seetiholkit kyllä asennetaan niin että ajetaan kanteen noin oikeat poterot, mitataan ne ja sorvataan holkit oikealle sovitteelle. Sorvilla on huomattavasti helpompi tehdä oikea halkaisija, kuin miran terällä. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Hep! Mistähän kamasta noi seetit on sorvilla pyöräytetty? Saapikohan sitä sopivana aihioputkena jostakin? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Helpompi tapa on tehdä tai ottaa valmis seetirengas, mitata mikrolla sen ulkomitta ja koneistaa miralla sen jälkeen pesä kanteen. Itse en uskalla laittaa ainakaan kuplan kanteen 6-7 /100 sovitteella yhtään seetiä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 umpitavarana ainakin sai joskus ku noita yhdelle koneistamolle aihioina sorvailin aika kasan. En muista mitä kamaa oli, tuli mulle valmiina sekin kouraan. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Mitähän yhden seetin laitto maksais kanten josta venttiili on menny poikki ja seeti rengas palasina. Vaatii myös hitsaamista. [/img] Quote Link to comment
Guest eemeli Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Hep! Ettei ihan aiheesta hukkaan jouduttasi, niin monenko satasen verran oisi seetin syytä kylmänä olla koloaan isompi, kuplan kannessa, että pysysi hyvästi kiinni? Materiaalitieto kiinnostaa myös. -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Mistähän kamasta noi seetit on sorvilla pyöräytetty? Saapikohan sitä sopivana aihioputkena jostakin? -Uddeholmi myy. En muista materiaalin nimeä, mutta kun sanoo käyttötarkoituksen, niin löytyy. Ja varmaan moottorikoneistamotkin voi myydä pätkiä. Kerro sit Hytönen sun mielestä oikea sovite, jos kerran 6-7 hunttia on väärä. Ja kyllä vähänkään vanhemmanaikaisella(ihan moderneja en ole käyttänyt) seetintekolaitteella halutuille sadasosille pääsy on melkoista spedeilyä. Paljon parempi onnistumisprosentti, varsinkin ensikertalaiselle, tulee holkin sorvauksella. Quote Link to comment
Guest HAP Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Taitaa olla helpointa ostaa valmis istukkarengas Tapio Päkki Oy:stä ja koneistaa Miralla sille sopiva pesä. Näin itse olen reilu kymmenen vuotta tehnyt, ja on toiminut. Miraan on olemassa terän säätöön mikrometri jolla terä passataan paikoilleen ja sit ei kun koneistamaan haluttuun syvyyteen. Ja tulee samantien keskelle ohjaimesta keskittäen. Puristusvälys taitaa olla jokaisella hommaa tehneelle niin että on oma mielipide ,mutta valmistaja antaa arvon: Istukkarenkaan halkaisija / 250 = Puristustiukkuus. Itse en ole aina käyttänyt tuota se kun on tapauskohtainen. lisätietoja: http://personal.inet.fi/kilpailu/racing Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Niin seetin valmistaja antaa arvon, mutta mistä materiaalista valmistetulle kannelle? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Koko ajan lienee kohteena ollut VW T1 : n vakiomallinen sylinterikansi. Seetin sorvaustyö on hidasta ja "nurinkurista" , ensin valmis seetirengas sitten Miralla pesä, mahdollisesti tuplaten koneistettuna, ensin lähelle ja sitten loppusilaus. Puristustiukkuus vaihtelee seetirenkaan paksuudesta riippuen , kun sovitteena käytetään 0.18-0.20mm. niin ollaan lähellä totuutta. Kannen lämmitys ja seetirenkaan jäähdytys on myös muistettava. Keiteleen Koneelle on tulossa seetirenkaita , suurin osa jäi vain jälkitoimitukseen . Hinnat ovat tietysti kohdallaan, kun vain toimitus onnistuisi. Odotellaan. Quote Link to comment
harrastelija Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 DOODAH kysyi mitä kannen kunnostus maksaisi. Yhden seetin vaihto 15€ ja hitsaus 30€. Pohjien oikaisu 10€ per kansi. Orivesi Puh. 040 7350665 Quote Link to comment
Guest Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Onko Juhalle tulossa seetirenkaita jotka mahdollistavat 46-48mm venttiilin käyttämisen? Quote Link to comment
metake Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Olipa kannesta lipsahtanut seeti irti, lie sitten hieman pieni tuo puristus ollu. Seeti oli irronnut kokonaan ja jääny kannen ja venttiilin väliin ja mäntä antanut hieman kyytiä, siitä tuo painumajälki venttiilien välissä. Tuon korjaus ei liene paha homma osaavalle putiikille, mutta kukas näitä Etelä-Suomessa korjaisi, luotettavasti? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 mutta kukas näitä Etelä-Suomessa korjaisi, luotettavasti? www.hemimotors.fi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.