Jump to content

Ratin asento vaihtelee


Guest HesusR

Recommended Posts

Guest HesusR

Kertokaahan viisaammat missä lienee vika.

Ratti on säädetty suoraan ja ohjaus toimii ongelmitta. Normaali tai hieman reippaammassakaan kurvailussa ei ole mitään ongelmaa mutta kun polkaisen mutkaan kunnolla ja vedän kuplan sivuluisuun, suoralle palatessa ratti ei enää ole suorassa.

Eli jos heitän perää kääntäessä vasemmalle ratti jää suoraan ajaessa hieman vasempaan ja vika korjaantuu kun repäisen sivuluisun oikeaan. Mitään klappia ei ohjauksessa muuten tunnu, tai mitään muutakaan ihmeellistä.

Ohjausakselista olen kiristellyt kaikki pultit mitä olen keksinyt ja kuluneen rättinivelen olen vaihtanut uuteen.

Link to comment

Etuakselin jousipakan keskipultti/mutteri löysällä. Lintassa ajettaessa pakka liikahtaa 2-3 mm laidasta laitaan -> ratinkeskiasento kääntyy sen mukaan puolelta toiselle. Mutteri pitää verenmaku suussa kiinni että pakka pysyy paikallaan. Monasti akselin mukana pultit/mutterit ei kestä tätä kiristystä -> pulttikaupasta saa kovempia.

Link to comment
Guest HesusR

Sori, vuosimalli unohtui. Elikkäs -73 mallinen on auto ja säädettävällä etuakselilla. Levyjarrutkin on vaihdettu eteen, mutta muuten taitaa olla vakio-osaa.

Link to comment
  • 1 month later...

Mulla vähän samantyylistä ongelmaa, mut ratissa ei tunnu "välystä".

 

Simpukkaa koitettu säätää "liikaa", jolloin ohjaus meni jäykäksi. Rattia kun kääntää niin simpukkaan menevä tanko liikuu ratin mukana normaalisti, mutta sellasta normaalia "välystä" ei tunnu.

 

Eli onko mulla nyt simpukka soronoo vai joku muu?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...