Guest HesusR Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Kertokaahan viisaammat missä lienee vika. Ratti on säädetty suoraan ja ohjaus toimii ongelmitta. Normaali tai hieman reippaammassakaan kurvailussa ei ole mitään ongelmaa mutta kun polkaisen mutkaan kunnolla ja vedän kuplan sivuluisuun, suoralle palatessa ratti ei enää ole suorassa. Eli jos heitän perää kääntäessä vasemmalle ratti jää suoraan ajaessa hieman vasempaan ja vika korjaantuu kun repäisen sivuluisun oikeaan. Mitään klappia ei ohjauksessa muuten tunnu, tai mitään muutakaan ihmeellistä. Ohjausakselista olen kiristellyt kaikki pultit mitä olen keksinyt ja kuluneen rättinivelen olen vaihtanut uuteen. Quote Link to comment
Anpu Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Etuakselin jousipakan keskipultti/mutteri löysällä. Lintassa ajettaessa pakka liikahtaa 2-3 mm laidasta laitaan -> ratinkeskiasento kääntyy sen mukaan puolelta toiselle. Mutteri pitää verenmaku suussa kiinni että pakka pysyy paikallaan. Monasti akselin mukana pultit/mutterit ei kestä tätä kiristystä -> pulttikaupasta saa kovempia. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Mikä vm. ja mitä osaa alustassa? Quote Link to comment
Guest HesusR Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Sori, vuosimalli unohtui. Elikkäs -73 mallinen on auto ja säädettävällä etuakselilla. Levyjarrutkin on vaihdettu eteen, mutta muuten taitaa olla vakio-osaa. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Itselläni aikoinaan simpukka pääsi vaeltamaan ja aiheutti juurikin vastaavat oireet... helppo huomata kun kurkkaa onko etuakseliin jääny siitä jäljet. Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Mulla vähän samantyylistä ongelmaa, mut ratissa ei tunnu "välystä". Simpukkaa koitettu säätää "liikaa", jolloin ohjaus meni jäykäksi. Rattia kun kääntää niin simpukkaan menevä tanko liikuu ratin mukana normaalisti, mutta sellasta normaalia "välystä" ei tunnu. Eli onko mulla nyt simpukka soronoo vai joku muu? Quote Link to comment
multanen Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Voikos takapäässä jäädä sladittelun jälkeen pyörät vinoon? Sekin näkyisi ratissa. Aattelin että jos nimenomaan peräluistossa tapahtuu niin silloinhan takapäässä on isot vääntövoimat ja edessä pienet. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.