Jump to content

Porsche 356 -61


Recommended Posts

Pääsylinterissä on neljä lähtöä, onko parempi vetää taakse kaksi linjaa vai riittääkö että haaroittaa putken takana?

Kuvan sylinteristä vedät etummaisilta lähdöiltä yhden kummallekin etupyörälle. Taemmista lähdöistä vedät yhden putken taakse jonka haaroitat taka-akselin tuntumassa. Jäljelle jää 1 kpl lähtöjä kumpaankiin päähän, jotka on tarkoitettu jarruvalon anturille, niihin ainakin toiseen siis ko. anturi, ja toisen tarvittaessa tulppaat.
Link to comment

Joo juuri noin. 356:ssa on siinä keskitunnelin päässä t-kappale, samanlainen kuin fläkässä. Kalikka kiinnittyy yhdellä 6mm pultilla ja siitä lähtee letkut. Letkut muuttuu taas putkiksi vetareiden suojaputkessa olevien kiinnikkeiden kohdalta ja jatkuu sellaisina pyöräsylintereille asti.

 

Balanssi tuskin merkittävästi muuttuu, edessä on kuitenkin tuplasylkät.

Link to comment
  • 2 months later...

Bif lähenee uhkaavasti ja tekemistä on vielä paljon. Ovet, mittarit, sivuikkunat ja vähän sisustaakin on jo paikallaan ja jarrutkin on kasattuna. Kannet käytin koneistamolla ja Oldis lupasi auttaa moottorin kasauksessa.

 

Antakaas vinkkiä miten saisin etu--/takaikkunan alumiinilistan paikoilleen. Tein siihen sellaisen salmiakinmuotoisen työkalun, mutta ei silti onnistu millään. Eikös oikea tapa ole laittaa lista irrallaan olevaan ikkunaan?

 

terv: Hartza_DWL

Link to comment
  • 1 month later...

Paljon on taas viime päivityksen jälkeen askarreltu Porschen kimpussa. Kone saatiin läjään reilu viikko sitten ja koekäyttö tehtiin onnistuneesti penkiissä. Lomaillessani DWL:n poijjaat olivat lyöneet koneen kiinni ja askarrelleet puuttuvat pellit,kannakkeet ja vivustot paikoilleen. Koeajokin on kuulemma suoritettu, joten hyvältä näyttää. ISO kiitos DWL:n apujoukoille.

 

Vaatii vielä ainakin vaihdevuston/kytkimen säätöä, jarrujen ilmausta, sähköjen virittelyä, jotain öljyvuotojakin oli havaittu ja sisustakin on vielä puolitiessä. Jos kaikki menee aamulla nappiin niin 356 starttaa perjantaina BIFfiin - pitäkää peukkkuja!

 

Hartza_DWL

  • Like 6
Link to comment
  • 4 weeks later...

All show, no go! Porsche saatiin läjään, mutta valitettavasti BIFfissä käytiin trailerikyydillä. Kytkintä ei saatu pitämään ja koneesta kuului tyhjäkäynnilliä epämiellyttävää kolinaa. Lisäksi starttaus oli todella tuskallista alkuperäisellä 6V sähköjärjestelmällä.

 

14571959839_f4b1a5bcf0_z.jpg

 

Eli projekti jatkuu... Nyt kone on tallin lattialla ja kytkimen pitoa pitää etsiä erityyppisillä levyillä. Tämän lisäksi ajattelin päivittää sähköt 12-volttiseksi.

 

 

Hartza_DWL

Edited by Hartza
  • Like 4
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...