-Alex- Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Mihin olette sijoittaneet kuivasumppusäiliön ja minkäkokoisen? Olen nähnyt asennettuna mm. -Takasisälokasuojaan -Sisälle takapenkin taakse -Vaihteiston viereen -Eteen tavaratilaan Turvallisimmalta vaihtoehdolta tuntuu Tomi Seppälän tyyliin vaihteiston viereen, tarkemmin sanottuna vetoakselin ja moottorin väliin. Tällöin säiliön öljyt eivät tule niskaan kolarin sattuessa. Wohrin autossa säiliö on takalasin alla, mutta säiliö on koteloitu erikseen vielä. http://www.boxergasse.com/html/thomas_wohr.html Quote Link to comment
HSuomi Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Oma rötäys. http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Kupla%20-65/P4270151.jpg Ostettuja osia vain säiliö. Loput romukasoista. Toi kympin lekku oli vain hätäratkaisuna kun piti saada huohotussäiliö kisoihin. Mutta osoittautui niin hyväksi että en ole sitä alkanut muuttelemaan. Makeen näkönen myös : ) Quote Link to comment
ARTO Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Oma rötäys. http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Kupla%20-65/P4270151.jpgOstettuja osia vain säiliö. Loput romukasoista. Toi kympin lekku oli vain hätäratkaisuna kun piti saada huohotussäiliö kisoihin. Mutta osoittautui niin hyväksi että en ole sitä alkanut muuttelemaan. Makeen näkönen myös : ) Tuoksuuko tuolla ratkaisulla Mobil ohjaamossa vai pysyy muoviletkujen/astioiden sisäpuolella? Quote Link to comment
HSuomi Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Tuoksuu öljy, pensa ja pakokaasu. Lisäksi varsinkin kesällä kopissa tarkenee aika mukavasti, varsinkin takapenkillä. Mutta hyvä meininki on tärkeintä. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Demontweeksillä 190x356mm säiliö, vois olla passeli vaihteiston viereen lähelle konetta. Vaihtais vielä vinon täyttöputken niin sais konehuoneen puolelta täytetty, kun tulee tuo 911 puhallin. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 historic laitteissa muistaakseni tekemällä pajotettu ja modifioitu kuskin puolen takalokarin takaosan sisään.. joskus tuli noita törppöjä väännettyä eri tarkoituksiin, kantti kertaa kantti versioita alumiinista/rosterista ja tilavuus jotain 8-8,5 litraa.. olennaisin tekijä oli laittaa vinolevy bränikän sisään, johon paluuputki ruutaa öljyn vaahtoamisen estämiseksi.. ja sijoitushan on ehkä paras keulassa mahdollisimman ylhäällä..imupuolihan tohon tuli vähän isompi hanan kera.. Quote Link to comment
JM Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Paloseinään konehuoneen puolelle. Kolmion mallinen pelaa hyvin. Etuja olis ainakin helpohko täyttö , helppo öljymäärän tarkistus, hanan helppo käyttö, lyhyet letkut. Quote Link to comment
Guest Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 (edited) . Edited May 30 by tomi seppälä Quote Link to comment
arvuuttaja Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 säiliön sijoitus on lajin ja sääntöjen puitteessa vapaa, mut esim. crossi volsuissa toi vetarin viereinen paikka on melkoisessa kivisateessa välillä.. edessä on ehkä se suojaisin paikka ja ylempää se laskee paremmin öljyä imuputkeen.. toi hana on hyvä, vaikka ihan huoltojenkin kannalta.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.