Jump to content

öljypaineanturin kierre?


Guest Raggare

Recommended Posts

Guest Raggare
Posted

saatanan tunarit teki mulle hienon öljyantureiden adapteri palikan, mihin siis tulee öp, öl ja orkkis öp anturikin viel. noh jipiijipii!, hienohan se ja silleen, MUTTA eiköhän ne tehnykkin sen kierteen mikä tulee lohkoon tolla 1/8-27 NPT jengalla! nyt varmistan et mikäs se oikee jenka nyt varmana on ni saavat vääntää uuden..

 

 

 

eli kaikessa lyhkäisyydessään, öljynpaineanturin kierre?

 

perkles, ku hommat vastustaa.....

  • 3 weeks later...
Guest Toheltaja
Posted

ei mulla ainakaan oo tuommonen 10x1 (jarruputki / rasvanippa), se o 1/8 R tappi joka passas.

Posted

Bilteeman kalikka on melkovarmaan R1/8. Ainakin niiden Paineilma-osaston rojut on R-kierteillä.

 

Mittaa kuppelisi anturin kierteen ulkohalkaisija. Jos se on R1/8, niin ulkohalkaisija on 9,7mm ja M10:llä se on sitten sen 10,0mm.

 

Nuo jengat on niin lähellä toisiaan, että M10 jengalla oleva anturi menee kyllä voimalla alumiiniseen R1/8 jenkaan, mutta mitä sitten tapahtuu kun anturia yrittää irroittaa... Ja R1/8 Anturin saa meneen M10x1 reikään ja ehkäpä saa tiiviiksikin liimalla tai runsaalla putkiteipillä... TÄMÄ SIIS VAIN VAROITTAVANA ESIMERKKINÄ, EI TOIMINTA IDEANA!

Guest Raggare
Posted

vdo antureissahan on ainakin m10x1, ei viittis käyttää hirveesti vorsee noissa paikoissa, ja tiivisteteippiä en kyl uskalla käyttää, imasee pian biitin kanavaan ja...

pitää joskus taas laittaa sketchit menee tehtaan ukoilla :D

 

jees mauseri kouraan ja mittailee, kierteen ulkohalkasija 10 ja nousu 1.0

Guest juse
Posted

Se on tasan se M10X1.0, R1/8 on vain sikalähellä sitä. Mutta jos ranteessa rittää ruista niin vääntäähän siihen reikään vaikka naapurin kissan.

Ei saksalainen insinööri mitään tuumasia putkijenkoja sinne olisi vääntäny...

Juse

Guest Toheltaja
Posted

ei mulla ainakaan se kymppinen tappi reikään menny!!! Ja anturissakin o salettiin tuo 1/8R (sen katoin tänään tulkilla) :) Ja kartiokierre se anturissa on kans. Tosin ei välttämättä kaikissa, tuo o alkuperäinen mikä mulla o, ja suoriakin originaaleja on nähty. Lienee vuosimallista riippuvainen?!

 

Huomenna koitan alupalikkaan 10x1 ja ruuvaan anturin siihen, notta selviää onko väljäkin.

Posted

RK kierteistä anturia mulla ei ole kyllä missään ilmaromuissa ollut. RK anturin jälkeen lohkoon voikin mennä sitten ihan mikä vaan. Nykyään kun on hyvät hytikkatiivisteliimat, niin kannattaa heittää pullasorsaa noilla kartiokierre osilla...

Posted

Loctite 545

 

- Max. tiivistettävän kierteen koko 3/4IN

- Max. lämmönsietokyky 150 Celsius astetta

 

 

Kotikäytössä on kyllä tullut käytettyä myös "mitä lie mistä lie" hytikkatiivisteliimaa ja pitänyt on silläkin. Painehan ei ole ongelma, mutta huonompien liimojen lämmönsieto saattaa olla alhaisempi.

Guest Toheltaja
Posted

Nyt selvisi tuo 1/8 kierre, se on jonniisortin brasilian lohko, uustuotantoa, toisessa samanlaisessa oli kans 1/8R jenga. Vanhassa 60-luvun lohkoissa sekä nelkussa oli tuo 10x1 :) myönnän olleeni väärässä, jopa osittain... Tiedä sitte onko mexico lohkoissakin tuo 1/8 jenga?

 

Tuon koittaa tosiaan helposti jarruputken nipalla...

Guest juse
Posted

Kiitos Jappe. Tosi mies myöntää joskus erehtyvänsäkin...paitsi minä...ei vaiskaan.

Iso-J

Posted

Kertokaas vielä et mistä/miten/mihin hintaan vois saada ostaa/pystyä teettään sellasen jakopalikan tohon M10-jengaan jolla vois asentaa sekä alkuperäisen anturin et painemittarin? Itse asiassa olis tossa yks uus mittari tolla tuumakierteellä ja se lohkon reikä tod.näk. nyt sit on millikoossa eli tarve olis palikalle jossa yks M10 uros ja samankokoinen + yks tuumakokonen naaras. Taitaa olla mahdotonta...

 

Toinen vaihtoehto: jos ton tuumakokoisen jakopalikan pistää liiman kanssa tohon reikään niin onko enää ikinä toiveita saada siihen alkuperäistä anturia kiinni? Eli saako liimat pois ja meneekö kierre pipariksi?

Posted

Eli eka lohkoon kaksoisnippa, jossa toinen pää M10x1 ja toinen pää tuo tuumanen. Sitten tuumanen Y-haara ja siihen tapilla toisen sakaran jenka metriseksi tai hankkia tuumanen paineanturi.

Posted

Tosta kartiokierteestä, meinaako sitä että kierteellä olevan tapin halkaisija kasvaa kierteen juurta kohti mentäessä? Kun varaosaliikkeen jamppa sanoi puhelimessa että "noi mittarien anturit on yleensä kartiokierteellä ja siinä menee mittaillessa millit ja tuumat sekaisin". Edelliseen postaukseeni viitaten täsä pohdin miten selviäisin helpoimmalla, ehkä hommaan metrisen jakopalan ja liimaan sit siihen ton mittarin ilmeisesti (?) tuumakokoisen anturin. Se on sit sen jälkeen ilmeisesti siinä ja pysyy..?

Guest Toheltaja
Posted

tarvittaessa pystyn tekemään moisia kikkareita, eikä tuommosen hinta montaa euroa ole.

Posted

AD varaosamaailmasta löytyy kuvastosta just tollanen missä on metrinen uros ja sit yks metrinen ja yks tuumanen naaras mut eipä ollut Jyskälässä hyllyssä. Katon vielä jos Osasilla olis varastossa ja jos ei oo niin kysäsen sulta Jani. Millä aikataululla pystyt tekeen?

Posted

Ei oo Motonetia Jykylässä ja alkaa tulla palikalle hintaa tilaamalla, varsinkin kun lähetettävä minimitilaus on 25 E + toimitus vähint. 10,90...

 

Kuka asuu Motonetin kulmalla, käy ostamassa ja lähettää mullekirjekuoressa pullakahvipalkalla =)? Pullakahveja en lähetä...

Guest Raggare
Posted

kykeneekös lohkoon tekee reikii ilman et sitä halkoo..?

Guest ritariässä
Posted

Hiukka hölmönä olen seurannut tätä juupas eipös keksustelua. Omat koneet saaneet painesignaalin suoraan lohkon ö-painereikään kierretystä VDO anturista ilman ongelmia. katsellakin nätinpi kuin epämääräiseten kulmavälikappaleiden jatkoksi asennettuja törröttimiä.

Guest Raggare
Posted

:D joo jos on vdo mittarit, mut esim meikämandoliinollaki o autokaukoissa ihan omat anturit, iso mokkula öljynpaineelle, pien tötsä lämmöille, tän lisäks jos viel haluaa orkkis öp valon vilkkuu niin hankalaks menee, joutuu soveltaa.. :P

Guest ritariässä
Posted

Omassa VDO anturissa on kaksi lähtöä, joista toinen vilkuttaa tarvittaessa öljynpainevaloa. Kaksnapaiset anturit rulaa.

Guest Didier Lhoist
Posted

Ettei vain ritariässä olisi itsekin joutunut soveltamaan. Onko trans-ammeissa suoraan vdo-anturille sopiva kierre?

Guest ritariässä
Posted

Pitäähän Disneylandista diggaavana oma herbiekin tallista löytyä!

Posted

Joo, noi kahden liittimen anturit on varmasti paras vaihtoehto, samanlaiset myös Equusin mittareissa. Nyt kuitenkin on se tilanne et mulla on erillinen mokkula mittarille ja sit asennettavana myös tuo valoa ohjaava anturi. Tai siis oli. Nimittäin tänään väänsin tuon alkup. anturin poikki reikäänsä eli nyt tarve uudelle anturille ja vastakierretapille...

 

Vastak.tapin saa kaupasta mut olisko jollain Jyväskylän seudulla tollanen anturi jossain arpakoneessa et sais viikonlopuks uuden? Kymppipultillahan tuon voi korvata väliaikaisesti mut kiva olis kun valo toimis, varsinkin kun tuon mittarin asentaminen ei jakopalikallakaan onnistunut kun tuli tilanahtaus.

Posted

Noitahan löytyy tarvikeliikkeestä ihan hyllystä ja ei sitä juurikaan tarvitse kiristää riittää kun se ei vuoda melkein käsikiristys riittää

Guest Toheltaja
Posted

koita hitsata siihen mutteri, annat jäähtyä ja käännät varovasti. Helposti meinaan vastakierretapilla mankeloit tuon ohuen nipan sinne entistä tiukemmalle, ja sitten kun sitä alat poraamaan pois käy kehnosti...

Posted
koita hitsata siihen mutteri, annat jäähtyä ja käännät varovasti. Helposti meinaan vastakierretapilla mankeloit tuon ohuen nipan sinne entistä tiukemmalle, ja sitten kun sitä alat poraamaan pois käy kehnosti...

 

Jep.. vastakierretappi yrittää sisäpuolelta "kiilautua" irrotettavan jämän seinämään kiinni, puskien sitä ulospäin.. jolloin, jos se yhtään pääsee laajenemaan, se jämäkin kiilaantuu vastassa olevaan lohkon seinämään.. tuloksena on sinne reikään tehokkaasti kiilaantunut, KATKENNUT, karkaistu vastakierretapin jämä.. jota et enää pystykään poraamaan pois.

 

Hitsaa mutteri sinne vaan. M10 vois olla hyvä. Lohkon materiaalia siinä ympärillä ei tarvitse paljoa varoa, hitsi ei tartu siihen. Sulattaa kyllä materiaalia pois, eli älä suoraan päästä hitsiä siihen. Ei se palamaan syty jos on kaasun syöttöä normaalisti/kunnolla. Jälkisyöttöä hiukan enemmän, jos voit valita. Kai noissa kaikissa on pieni jälkisyöttö.

 

Jan

Guest lassekoo
Posted
... öljyantureiden adapteri palikan, mihin siis tulee öp, öl ja orkkis öp anturikin viel. noh jipiijipii!, hienohan se ja silleen...

 

Eli voikos ton öljynlämpöanturin laittaa myös tohon samaan adapteriin?

 

Kun ittellä kanssa sama homma olis edessä, tuli ostettua jo tommonen hieno anturi minkä saisi öljytikun tilalle mutta hölmönä en sitte tietenkään miettinyt että eri resistansseillakin noita antureita on ja toihan on aivan väärä.

Guest Raggare
Posted

kun tässä oon asiantuntijoita kuunnellu ni ei oo paras paikka laittaa kaikkia samaan, ei se öljy kierrä oikein kunnolla, paineen mittauksessahan sillä ei oo väliä, eli lämpöanturit sit tonne "öljypohjaan", lohkon kylkeen.

Guest lassekoo
Posted

Elikkä pitäis sitten porata lohkoon reikä vai?

Kun ei hirveesti olis fiiliksiä pistää konetta osiin niin toimisko sellain että ostais tollasen Mini Sump lisäöljypohjan ja tekis reiän ja kierteet siihen?

Kun taitas muutenkin olla ihan fiksu hankinta tollanen.

Guest Raggare
Posted

suurimmat hiput jää sihtiin kuitenki, johonki öljykanavaan taas on eri juttu jos menevät laakereille, tai jumivat öljyventiilin :|

Guest callook69
Posted
ostais tollasen Mini Sump lisäöljypohjan ja tekis reiän ja kierteet siihen?

 

Onko joku oikeasti onnistunut laittamaan lämpötila-anturin lisäöljypohjaan silleen, että tulokset olis luotettavia matka-ajossa? (ajoviima ei vaikuttaisi..)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...