eekoo Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 tästä on keskusteltu varmaan useassakin topicissa mutta laitan kuiteskin uuden.. Laitoin takajouset niin että kun latta meni juuri ja juuri vapaasti sisään tilaansa niin vedin ulos ja pudotin siitä asennosta kaksi booria alaspäin ja sitten puristimella väänsin tilaansa, nyt alkaa olla painot päällä mutta pyörät on edelleen aika paljon sisäänpäin. Mikähän on karkea arvio tuosta kiristämisestä? Nyt saattaa olla myös niin että jouset ovat vaihtaneet puolta verrattuna alkuperäiseen. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Tämä taitaa olla yksi niistä kysymyksistä mihin on hiton vaikea vastata kun 60 vuotta parhaimmillaan autossa olleet jousisauvat ovat jo saattaneet vähän kuoleentua. Mutta yleisesti ottaen ihan ulkonäöllisistäkin syistä noudattaisin näitä ohjeita. Positiivista camberia (renkaan yläreuna ulompana kuin alareuna) ei kuulu olla. Pelkän painon lisäämisellä autoon renkaiden asento ei asetu oikeaksi vain sitä pitää rullailla vähän ees taas että renkaat asettuvat oikeaan kulmaan ja korkeuteen. Sisä ja ulkobooreja on erimäärä eli sisä ja ulkobooreja vaihtelemalla saat yllättävän tarkan korkeudensäädön takapäähän. Etu tai takakenossa oleva auto ei näytä alkuperäiseltä eli säädä takapää hitusen korkeammalle kuin etupää. Quote Link to comment
metake Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Mulla on kotona kirjanen jossa kerrotaan montako astetta latan kuuluu olla alaspäin vaakatasosta kuormittamattomana. Koetan illalla muistaa katsoa ja postata tiedon tänne, jollei joku nopeampi ja ahkerampi sitä ennen löydä sitä netin syövereistä... :) Quote Link to comment
eekoo Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 kiitos taas ohjeista. Vatupassilla ja kansakoulun astemitalla saa tuon 8 astetta jousilattaan, äkkiä sanoisin ettei kahden boorin kiristys ole kaukana oikeasta ... hypin vielä puskurin päällä että sais löysät pois..... Quote Link to comment
pantse1 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Tuostahan on käyty keskustelua, että kärsiikö vääntösauva jos puolet vaihtuu ja yllä olevan ohjeen mukaan asialla ei näytä olevan merkistystä. (Splitin sauvoissahan L/R ei ole merkitty.) Oma kokemus splitin sauvoista on, että esijännitystä tarvitaan yllättävän vähän verrattuna esim. -67 vääntösauvoihin. Paksuusero 22->25mm tekee tehtävänsä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.