Jump to content

Imusarjan porttaus/sovitus kanteen


Guest MikkoL

Recommended Posts

Kuinka tarkkaa hommaa? Kannattaako viedä johonkin tehtäväksi vai tehdä itse?

Tarvittavat välineet kyllä on mutta tietotaitoa ei välttämättä!

 

Olis tarkoitus sovittaa CB:n Big Beef imarit Scat:n Super-D kansiin.

 

Jos kannattaa antaa jonkun ammattilaisen hoitaa asia, niin Turun seudulta sellainen olisi hakusessa ja mielellään mahd. nopeasti. Tekijöitä saa ja pitää "kaupitella"!

Link to comment

Ei ollut mullakaan tietotaitoa vielä ennen viime talvea, silti ryhdyin itse hommaan kun sain vain ohjeen että kunhan se imusarjan alapään reikä on se kanavan kapein kohta siinä imusarjassa. Myös että jos siinä imusarjan ja kannen saumaan vähän jää pykälää niin mielellään niin päin, että imusarja pienempi.

Sama kansi, DCNF lyhyet imarit vaan. Valkoisella maalitussilla vedin kannen pinnan märäksi ja imusarja paikalleen nopeesti niin siten sain merkattua kuinka suureksi imusarjan alareikä pitää vedellä. Virtauspenkissä vielä testattiin jälkeenpäin kombo ja hyvin toimi, jonkun pienen parannusehdotuksen imarin kanavassa sain virtauttajalta.

 

-Mikko-

Link to comment

Jospa sitä rupeis rohkaistuna ite sitten kairaamaan! Ei ne imarit niin kalliit ollu että rupeis v.....aa jos pipariks menee. Voihan niitä sit hitsata. Se ei tietenkään tavoitteena ole, mutta kuitenkin.

Lisää infoa saa laittaa työvaiheista.

Link to comment

Mie oon tehnyt silleen että oon leikannu sopivan ohuesta pahvista kanteen "tiivisteen" ja painanut sitten imukanavien reikien muodot peukalolla pahvin läpi. Sitten kynsisaksilla reiät auki ja vähän hifistelyä että on just oikea muoto. Sit samoista ruuvinrei'istä imariin ja tussilla maalaten poistettavat alueet.

 

BidBeeffeissä on niin paljon matskua verrattuna Scatin D-porttien reikiin että ihan helpolla ei läpi mene.

 

Viimeinen vaihe operaatiossa on sit leikata tiivisteisiin samanlaiset reiät. Sekin onnistuu samalla pahvisapluunalla ja se semmoinen massatiiviste antautuu kivasti vingulle tai dremelille. Tai sit teräville saksille.

 

Puavo

Link to comment

Mulla samat imarit ja kannet. Tein tiivisteen kannen imuaukon mukaan ja siitä piirsin imareihin reiän. Viilailin imarit samankokoisiksi niin toinen meni epähuomiossa puhki. No äkkiähän sen tigillä hitsasi takaisin umpeen. Vaihdoin pinnapultit kansista kuusiokolopulteiksi kun ei mutterit mahtuneet imarin kanssa. Ja jäähypeltejä joutuu myös muokkaamaan reilusti

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...