whug9799 Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Olen tässä etsiskellyt ohjeita/vinkkejä varhais palliksen taka raideleveyden kaventamisesta.Onko porukka tehnyt sellaisia kavennuksia,leveämpien takapyörien sopimisen toivossa.Etuakselin kavennus ohjeita löytyy,mutta ei takapään... Quote Link to comment
NordBling Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Koitin tuossa joutessani kerran jonkun Mersun vannetta/rengasta koko tais olla 225/55-17 ja vanteen et 45. Sisäpuolelle jäi jokunen milli, lokarin kaareen ei juuri mitää, mutta mahtui. En muista paljonko jäi sisälokariin matkaa, tukivarsi tai jousilatta tais olla lähin kohta. Tukivarsia pitäisi siirtää sisäänpäin, jousiputkea ja jousia lyhentää, vetoakselit lyhentää... minkä kokoinen kumi pitäis mahtua? Quote Link to comment
whug9799 Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 Levitin 4 tuuman vanteet 50 milliä ulospäin ja nyt on luonnollisesti aika "hilkulla" lokasuojan sisälläpysymiseen... Mahtaako tuo varhaispalliksen takapyörät taittua sisäänpäin madaltaessa,kuten kuplassa.Se auttaisi asiaan jo paljon.Autoni on niin sanotusti hylsynä grillissä ja tarvittavat muutokset olisi nyt hyvä tehdä.Jousi putken lyhentäminen on liian suuri homma,mutta tukivarret ja vetarit voisin vielä silputa,mutta tarviskohan jousilatat sitten jotenkin taivuttaa sisäänpäin. Quote Link to comment
MU Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Vai oisko sittenkin helpompi muuttaa sitä vanteen offsettiä? Quote Link to comment
whug9799 Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 tykkään noista "syvän" näköisistä vanteista.Idea ei ole se kauhean leveä kumi vaan suuri "huuli" vanteessa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Kavennat akseliputkea ja muutat jousilatan spooriosan ulommas latassa. Tukivarren sisemmät pisteet tosin taitaa tulla lootaan kiinni jos sulla on pallon lootakin paikoillaan. Aikanaan tein pallon tukivarsilla juniksen, kavensin niitä jigissä jonku 40mm per puoli. Ja saman verran akseliputkea. Helppoa kun on koko runko irti autosta, muuten melko työlästä... Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Toi kuis paljon kapeammat kuplan irssi tukivarret on. Ja eikös ne saisi sovitettua palloon? Quote Link to comment
PZQ Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Pelkän tukivarren kaventaminen ei hirveästi jeesaa, sisäänpäin leviävän vanteen kanssa.. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Pelkän tukivarren kaventaminen ei hirveästi jeesaa, sisäänpäin leviävän vanteen kanssa.. Niin mielessä oli ettei tarttisi ruveta tukivarsia hitsaamaan jos kaventaa torsioputkea. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.