Guest jas Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Lämönvaihdin-äänenvaimennin remontissa huomasin vaijeri poikki n.15cm pätkä solmittu (vasen) ja katkennut oikean puoleinen jumissa Tsekkasin HotCars;in sivuja myynnissä oikeanpuoleinen ja vasen vaijjeri Soitin heille ja myyjä vastasi "yksi vaijjeri joka haarautuu molemmille lämmönvaihtimille" ? Kysymys kuluu: Miksi on 2vipua penkin välissä jos ei molemmille vaijjereille ? vai onko myyjä oikeassa ? Ja jousi on molemmissa lämmönvaihtimissa ja siitä huolimati ns.pienolanka pitäisi olla eikä esim.fillarin jarruvaijjeri ei käy (HotCars)? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Se toinen vipu liikuttaa takajalkatilan puhalluksen läppiä. Vaihtimille menee tuollainen osamyyjän kuvailema vaijeri ja molemmat lämmönvaihtimet toimivat siis yhdestä vivusta. Quote Link to comment
x-pj Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 (edited) tähän tulikin jo vastaus Edited July 28, 2014 by x-pj Quote Link to comment
Guest jas Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 (edited) Se toinen vipu liikuttaa takajalkatilan puhalluksen läppiä. Vaihtimille menee tuollainen osamyyjän kuvailema vaijeri ja molemmat lämmönvaihtimet toimivat siis yhdestä vivusta. Kiitteli kärry on pitkästä aikaa VW ja kertausharjoitukset paikallaan kumpi vipu, ikkunoille ja jalkatilaan.... kuskinpuoleinen? repsikanpuoleinen? Korjausoppaassa ei mitään mainintaa näiden toiminnasta : ( Edited July 28, 2014 by jas Quote Link to comment
Essi Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Repsikanpuoleinen lämmönvaihtimille ja kuskinpuoleinen takajalkatilaan. Quote Link to comment
Guest jas Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Repsikanpuoleinen lämmönvaihtimille ja kuskinpuoleinen takajalkatilaan. Kiitteli Essi Opia ikä kaikki : ) Quote Link to comment
Guest Marzan Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Itse vaihtelin eilen 1303:een uudet vaijerit ja kannattaa puhdistaa ne suojaputket mahdollisesta 40 vuotta vanhasta vaseliinista/ruosteesta brakecleanerilla ja paineilmalla. Myös vanhasta (siitä ei katkenneesta) vaijerista saa akkuporakoneen kanssa hyvän rassin, jolla pakottaa töhnät pois. En tiedä onko muilla vastaavaa kokemusta/havaintoa, mutta mulla repsikanpuoleinen vaijeri jää kireämmälle ja se piti huomioida vaihtimen lukitusruuvien asemoinnissa. Helposti vetää uudenkin vaijerin poikki. Tänään kävin leimaamassa kuplaa ja ihmettelin kun helteestä huolimatta kabiinissa oli jotenkin erikoiskuumaa... no, lämmönvaihdin säädin oli sitten vaijerirempan jälkeen jäänyt auki-asentoon. Katsastussetä sitten katseli hikistä t-paitaani ja sanoi, että kyllä nyt tarkenee kuplallakin ajella. Quote Link to comment
Guest Marzan Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Itse vaihtelin eilen 1303:een uudet vaijerit ja kannattaa puhdistaa ne suojaputket mahdollisesta 40 vuotta vanhasta vaseliinista/ruosteesta brakecleanerilla ja paineilmalla. Myös vanhasta (siitä ei katkenneesta) vaijerista saa akkuporakoneen kanssa hyvän rassin, jolla pakottaa töhnät pois. En tiedä onko muilla vastaavaa kokemusta/havaintoa, mutta mulla repsikanpuoleinen vaijeri jää kireämmälle ja se piti huomioida vaihtimen lukitusruuvien asemoinnissa. Helposti vetää uudenkin vaijerin poikki. Tänään kävin leimaamassa kuplaa ja ihmettelin, kun helteestä huolimatta kabiinissa oli jotenkin erikoiskuumaa... no, lämmönvaihdinsäädin oli sitten vaijerirempan jälkeen jäänyt auki-asentoon. Katsastussetä katseli hikistä t-paitaani ja sanoi, että kyllä nyt tarkenee kuplallakin ajella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.