Jump to content

Lämpövaijeri ..vaijjerit?


Guest jas

Recommended Posts

Lämönvaihdin-äänenvaimennin remontissa huomasin  vaijeri poikki n.15cm pätkä solmittu (vasen) ja katkennut oikean puoleinen jumissa

Tsekkasin HotCars;in sivuja myynnissä oikeanpuoleinen ja vasen vaijjeri

Soitin heille ja myyjä vastasi "yksi vaijjeri joka haarautuu molemmille lämmönvaihtimille" ?

 

Kysymys kuluu: Miksi on 2vipua penkin välissä jos ei molemmille vaijjereille ? vai onko myyjä oikeassa ?

Ja jousi on molemmissa lämmönvaihtimissa ja siitä huolimati ns.pienolanka pitäisi olla eikä esim.fillarin jarruvaijjeri ei käy (HotCars)?

Link to comment

Se toinen vipu liikuttaa takajalkatilan puhalluksen läppiä. Vaihtimille menee tuollainen osamyyjän kuvailema vaijeri ja

molemmat lämmönvaihtimet toimivat siis yhdestä vivusta.

Kiitteli

kärry on pitkästä aikaa VW ja kertausharjoitukset paikallaan kumpi vipu, ikkunoille ja jalkatilaan.... kuskinpuoleinen? repsikanpuoleinen?

Korjausoppaassa ei mitään mainintaa näiden toiminnasta : (

Edited by jas
Link to comment

Itse vaihtelin eilen 1303:een uudet vaijerit ja kannattaa puhdistaa ne suojaputket mahdollisesta 40 vuotta vanhasta vaseliinista/ruosteesta brakecleanerilla ja paineilmalla. Myös vanhasta (siitä ei katkenneesta) vaijerista saa akkuporakoneen kanssa hyvän rassin, jolla pakottaa töhnät pois. En tiedä onko muilla vastaavaa kokemusta/havaintoa, mutta mulla repsikanpuoleinen vaijeri jää kireämmälle ja se piti huomioida vaihtimen lukitusruuvien asemoinnissa. Helposti vetää uudenkin vaijerin poikki. Tänään kävin leimaamassa kuplaa ja ihmettelin kun helteestä huolimatta kabiinissa oli jotenkin erikoiskuumaa... no, lämmönvaihdin säädin oli sitten vaijerirempan jälkeen jäänyt auki-asentoon. Katsastussetä sitten katseli hikistä t-paitaani ja sanoi, että kyllä nyt tarkenee kuplallakin ajella.

Link to comment

Itse vaihtelin eilen 1303:een uudet vaijerit ja kannattaa puhdistaa ne suojaputket mahdollisesta 40 vuotta vanhasta vaseliinista/ruosteesta brakecleanerilla ja paineilmalla. Myös vanhasta (siitä ei katkenneesta) vaijerista saa akkuporakoneen kanssa hyvän rassin, jolla pakottaa töhnät pois. En tiedä onko muilla vastaavaa kokemusta/havaintoa, mutta mulla repsikanpuoleinen vaijeri jää kireämmälle ja se piti huomioida vaihtimen lukitusruuvien asemoinnissa. Helposti vetää uudenkin vaijerin poikki. Tänään kävin leimaamassa kuplaa ja ihmettelin, kun helteestä huolimatta kabiinissa oli jotenkin erikoiskuumaa... no, lämmönvaihdinsäädin oli sitten vaijerirempan jälkeen jäänyt auki-asentoon. Katsastussetä katseli hikistä t-paitaani ja sanoi, että kyllä nyt tarkenee kuplallakin ajella.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...