Guest lehtimäki Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Hola, isot pojat ainakin ruotsissa lyhentä etukolmiota saadakseen kunnon tontituksen ja lampunpohjia ei tarvitse tässä versiossa pilkkoa. Samalla fillari osuu parenpaan kohtaan ja kaiken maailman pusseja on helpompi laittaa paikalleen. Kysymys kuuluu miten monta senttiä nykäisen pois? ajokausi on jo ohi ja uusi pohjalevy odottaa tallilla nyt olisi kova hinku toteuttaa -->rälläkkä huutaa jo! ja mun googgeli ei löydä haulla mitään. kiitos Jarno Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Missä oot nähny etukolmion lyhennystä? Vaikka hengailenkin Ruottin palstoilla jonkinverran ei oo moista sattunu näkymään missään? Quote Link to comment
Guest lehtimäki Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Bugpeople.se rottasivustolla oli ainakin juttua ja ainakin yksi valmistuikin mutta siitä taitaa olla jo pari vuotta. Yhden topikin löysinkin mutta siitä oli poistettu jo kuvat ja mun heikolla ruotsilla siitä oli vissiin napattu 10cm pois , mikä kuulostaa aika runsaalta. Hatarien muistikuvien mukaan suorasta pätkästä napattin n. 5cm pois hitsiä päälle ja siihen vielä hitsattiin "varmuuspanta". No täytyy vissiin itse kokeilla ja jo huolestuneille lukijoille kertoa että itse en aio olla hitsaaja--> veli hoitaa ja katsastuksessa otetaan taas se perinteinen pöllönkatse Quote Link to comment
aki Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Mittaat omaatasi paljonko vanteen leskipiste poikkeaa etulikasuojan kaaren keskilinjasta halutulla korkeudella niin sinulla on numero. 10cm kuullostaa paljolta, arvaus on että puolet tai alle riittää. Jos tuohon lähtee niin eikö samalla kannattaisi sitä kolmiota nostaa vähän ja taivuttaa taakse? Nostaminen myös pienentää taaksesiirron tarvetta. Joka tapauksessa hyvä jigi pitää hommaan tehdä. Ensimmäisiä tekijöitä (tai ainakin itse kuulin moisesta) tuolle taisi ollla hyhmäisellä 90-luvulla britti Michael Leche (tjsp.) joka halusi etupyörät keskelle pyöränaukkoa madalluksen jälkeen. Tämä oli se pastellinvärinen kupla jossa oli caddyn perälauta kabiinissa, kävi Suomen Turussa näyttelyssäkin. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Eikö akselivälin muuttaminen ole laitonta. Akselin nosto ei kai niinkään? Quote Link to comment
Guest lehtimäki Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Laittomuuden raja on ylitetty jo aikoja sitten, eli siitä ei kannata kantaa huolta. Taivuttamisella nousee vaikeusaste selkeästi yli taitojen ja näkisin että on helpompi nykästä pala pois ja säilyttää normaali rakenne. Alustavien suunnitelmien perusteella n. 5 cm näyttäisi olevan hyvä. Quote Link to comment
oxstar Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Tässä ois jotain keskustelua kuvien kanssa: http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=5597&postdays=0&postorder=asc&start=0 Quote Link to comment
SePi Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) Tässä ois jotain keskustelua kuvien kanssa: http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=5597&postdays=0&postorder=asc&start=0 Mä olisin laiskana hakemassa tätä kautta ratkaisua, jos olisin edes hiukankaan miettimässä keulan laskua: Oh and Dogo, Extended trailing arms do acheive the same basic thing yea.... nobody makes them currently. Ive built a jig and made a set I planned to run on my '62, but I havent finished them. Winter project I guess. The only downside I could see is the added leverage on your springs, which might make it more springy in the front. Make sense? But 1" Isnt a ton, so Idk if it would change alot..... Im doubting it. It'd be nice for those guys that dont wanna cut up their chassis! Bajapajoiltahan näitä saa Miks ei tuo toimisi madalletuissa akselissakin, jotka on joka tapauksessa menossa/mennyt kavennukseen? Edited August 28, 2014 by SePi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.