Jump to content

Runkotunnelin etukolmion lyhentäminen


Guest lehtimäki

Recommended Posts

Guest lehtimäki

Hola,

 

isot pojat ainakin ruotsissa lyhentä etukolmiota saadakseen kunnon tontituksen ja lampunpohjia ei tarvitse tässä versiossa pilkkoa. Samalla fillari osuu parenpaan kohtaan ja kaiken maailman pusseja on helpompi laittaa paikalleen. Kysymys kuuluu miten monta senttiä nykäisen pois? ajokausi on jo ohi ja uusi pohjalevy odottaa tallilla nyt olisi kova hinku toteuttaa -->rälläkkä huutaa jo! ja mun googgeli ei löydä haulla mitään.

 

 

kiitos

 

Jarno

Link to comment
Guest lehtimäki

Bugpeople.se rottasivustolla oli ainakin juttua ja ainakin yksi valmistuikin mutta siitä taitaa olla jo pari vuotta. Yhden topikin löysinkin mutta siitä oli poistettu jo kuvat ja mun heikolla ruotsilla siitä oli vissiin napattu 10cm pois , mikä kuulostaa aika runsaalta. Hatarien muistikuvien mukaan suorasta pätkästä napattin n. 5cm pois hitsiä päälle ja siihen vielä hitsattiin "varmuuspanta". No täytyy vissiin itse kokeilla ja jo huolestuneille lukijoille kertoa että itse en aio olla hitsaaja--> veli hoitaa ja katsastuksessa otetaan taas se perinteinen pöllönkatse

Link to comment

Mittaat omaatasi paljonko vanteen leskipiste poikkeaa etulikasuojan kaaren keskilinjasta halutulla korkeudella niin sinulla on numero. 10cm kuullostaa paljolta, arvaus on että puolet tai alle riittää. Jos tuohon lähtee niin eikö samalla kannattaisi sitä kolmiota nostaa vähän ja taivuttaa taakse? Nostaminen myös pienentää taaksesiirron tarvetta. Joka tapauksessa hyvä jigi pitää hommaan tehdä.

 

Ensimmäisiä tekijöitä (tai ainakin itse kuulin moisesta) tuolle taisi ollla hyhmäisellä 90-luvulla britti Michael Leche (tjsp.) joka halusi etupyörät keskelle pyöränaukkoa madalluksen jälkeen. Tämä oli se pastellinvärinen kupla jossa oli caddyn perälauta kabiinissa, kävi Suomen Turussa näyttelyssäkin.

Link to comment
Guest lehtimäki

Laittomuuden raja on ylitetty jo aikoja sitten, eli siitä ei kannata kantaa huolta. Taivuttamisella nousee vaikeusaste selkeästi yli taitojen ja näkisin että on helpompi nykästä pala pois ja säilyttää normaali rakenne. Alustavien suunnitelmien perusteella n. 5 cm näyttäisi olevan hyvä.

Link to comment

 

Mä olisin laiskana hakemassa tätä kautta ratkaisua, jos olisin edes hiukankaan miettimässä keulan laskua:

 

Oh and Dogo, Extended trailing arms do acheive the same basic thing yea.... nobody makes them currently. Ive built a jig and made a set I planned to run on my '62, but I havent finished them. Winter project I guess.

 

The only downside I could see is the added leverage on your springs, which might make it more springy in the front. Make sense? But 1" Isnt a ton, so Idk if it would change alot..... Im doubting it. It'd be nice for those guys that dont wanna cut up their chassis!

 

Bajapajoiltahan näitä saa  Miks ei tuo toimisi madalletuissa akselissakin, jotka on joka tapauksessa menossa/mennyt kavennukseen?

Edited by SePi
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...