multanen Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Minkä verran pitemmälle se uudempi pallokeulan startti ulottuu? (Vaikka startin laipasta rattaan päähän mitattuna). Yritin soveltaa Skodan alennusvaihteellista starttia -77 1600 pallikseen mutta tyhjäähän se pyöri. Olen aiemmin vaihtanut laatikonkin mutta on se sitten uudempi kytkinkoppa ilmeisesti paikallaan. Kuplan startti käy ilmeisesti pallikseen -75 malliin asti, sitten pitää olla ulottuvampi. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Karkea veikkaus on 2cm kun pitelin pari vuotta takaperin käsissä riittämätöntä "vakiostarttia" ja sit semmoista jossa oli se startin rataosa just tuon pari senttiä pidempi, ei tosin hammastettu koko matkaltaan. Rattaan liike itse akselilla oli yhtä pitkä kummassakin startissa. En osaa suoraan sanoa mistä tuo startti oli peräisin, kenties nelkkukoneisesta uudemmasta palliksesta? Lisäksi koneen ala-pinnapultit piti olla reilusti pidemmät ja sopivaa kuu-pulttihanan ei tietty löytynyt tallista. Quote Link to comment
vwagen Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Vuosimallista-76 lähtien kaikissa(manuaalivaihteisissa) Tranportereissa pitkäakselinen startti,moottorista riippumatta. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Laita privaa, jos kiinnostaa tollanen pidempiakselinen käytetty startti. -Tapio Quote Link to comment
multanen Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Laita privaa, jos kiinnostaa tollanen pidempiakselinen käytetty startti. Eikun justiinsa itseäkin kiinnostaa päästä eroon noista. Jouduin laittamaan vanhan takaisin uusilla heloilla ja kyllähän se toimii. RE85-polttoaineella saa joskus pyörittää aika pitkään käyntiin ja tuntuu että startin hela menee turhan usein. Vika ilmenee tietysti useimmiten ruuhka-aikaan risteyksessä, kylmänähän se ei aluksi haittaa. Avasin Skodan startin ja heti rattaan takana löytyy oikea kuulalaakeri. Ehkä jotenkin paremmin mitoitettu kun tuo volkkarin paperinohut hela lyijykynän paksuisessa akselissa. Pitää vielä tutkia saisiko tuota Skodan starttia muokattua, jotenkin pitäisi uusi laippa saada tehtyä siihen. Tai akselia jatkettua :P Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Tuommosen wasserin (vasen) minä asensin -73 pallikseen kun vaihdoin 1600 koneesta 2-litraseen. Orggis otti isoon paineasetelmaan ettei yllänny hammastukseen.. Vaati mun tapauksessa 8mm spaserin askin ka startin väliin Quote Link to comment
multanen Posted March 25, 2016 Author Share Posted March 25, 2016 Nonniin, olipa ilmeisesti huonoa tuuria Felician startin kanssa. Tai ehkä nämä ei olekaan niin hyviä ja/tai 100% yhteensopivia VW:hen? Talvella palliksesta hajosi vaihdelaatikko, onneksi löytyi palstan kautta hyvä ja halpa laatikko tilalle. Ajattelin että laitan laatikon vanhemmanmallisella kytkinkopalla jotta saan Skodan startin käyttöön. Kyllähän se hyvin pyöritti, outo kolahdus vaan kuului melkein joka startilla ja paljon vakiostarttia useammin kuului hammasrattaiden rääkäisy. Nyt sitten parin kuukauden käytön jälkeen loppui pyöritys kokonaan. Irrotin startin ja siinä ei näkynyt enää minkäänlaista ratasta. Onneksi rataskin löytyi vauhtipyörän luota. Alkuperäiseen verrattuna näyttää ainakin että Skodan rattaan hampaat ovat "tylsät" sivusuunnassa joten ratas ei ehkä solahda yhtä helposti perille. Akseli oli poikki, tuon pelkän akselin saisi entisestä Itä-Euroopasta 9 euron hintaan, ei vaan ole löytynyt vielä sopivaan nettikauppaa. No vanha startti ei enää käynyt paikalleen kun se on liian pitkä, väsäsin saman tien tuollaisen adapterin hajottamalla vanhan reikäsahan. Ei startti ihan keskelle tullut mutta käynnistyy jollain tavalla. Paljaalla silmällä on vaikea erottaa tuota minun adapteria ylempänä esiintyvästä Hebsterin versiosta ;) 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.