Jump to content

ykk ja sytytyksen säätö?


Guest larrylotter

Recommended Posts

Guest larrylotter

Heippa hei,

 

Olen yrittänyt löytää jotain idiootille tarkoitettua ohjetta että miten saa kaikki sytytykseen liittyvät asiat tehtyä, tulokseta. Eli pitäisi normi alipaineella toimiva virranjakaja vaihtaa tommoiseen 034 jakajaan aircooled.fi sivustolta. No jos on hihnapyörä pistetty väärään paikkaan niin YKK kohtahan ei pidä paikkaansa. Niin miten sen YKK:n saa varmistettua? Ja voinko vaan repäistä vanhan jakajan pois ja suoraan uusi tilalle? Vai onko siinä jotain jekkuja miten se pitäisi oikeaoppisesti tehdä?

Link to comment

Yläkuolokohdan löydät helpoiten, kun irrotat 1 sylinterin tulpan, laitat vaikka ruuvimeisselin reiästä sisään ja pyörität konetta. Kun meisselillä tunnustelee lakikohdan on yläkuolokohta siinä.

 

Sytkän säätöön pitää mahdollisesti vielä tietää onko nyt sytyttämässä 1 vai 3 sylinteri (yhtäaikaa ylhäällä). Tämän voi tarkastaa virranjakajan pyörijästä, mihin johtoon jakaja osoittaa, tai varmiten venttiileistä. Pyörittää konetta lisää normaaliin käymissuuntaan ja siinä sylinterissä mistä pakoventtiili alkaa aukeamaan oli sytytyskohta paikallaan.

 

Jos oli 3 sylinterissä ja haluaa 1 sylinterin pyörittää konetta kierroksen lisää.

Link to comment

YKK:n lovea ei hihnapyörässä ole

Jos sulla on uudemman mallinen hihnapyörä, niin siinä ykk merkki on ulommalla kehällä heikommin näkyvä pyöreäpohjainen lovi.

 

Edit: Tässä vielä kuva helpottamaan asiaa:

 

TimingMarks.jpg

Edited by metake
Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...