Guest veewee Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Bugselectassa näyttää olevan mahlen vanteita vaihtoehtona. Myydäänkö noita vanteita suomessa? Quote Link to comment
Racing Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Ei ainakaan minkään osatoimittajan luetteloissa ole. Mutta empi 8-spoket rokkaa.. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Jos tarkoitat noita Porschen "gasburnereita" eli 5-pulttisia tai 4-pulttisia "baby burnereita", niin ei niitä oo 30 vuoteen tehty enää. Reproja noille 5-pulttisille löytyy Englannista. Ja hinta kevyt about 1100e setti + rahti. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Saa niitä halvemmallakin kuin tuo 1100€, ja muuten vaikka 4x100 jaolla... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1427-vanteet-englannista/ Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Jep, niinpä olikin et MWS tekee kans noita kopion kopioita. JGE-laadusta ei oo kokemusta,mut ne yhdet MWS-vanteet jotka mulla on ollu olivat 75% ihan hyvät. 1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa. Joten laatu heittelee niissä ilmeisesti? Quote Link to comment
-tipi- Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Niin kukahan nuo JGE:n vanteet loppupeleissä tekee, kun MWS:n Radereissa lukee JGE puolan takana. Liekkö kohta MWS:llä "torkkereita" myynnissä... Quote Link to comment
Guest veewee Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 tarkoitin niitä 4-pulttisia (mahle detailed) en osaa laittaa kuvaa niistä tähän, mutta linkin osaan. http://www.volkswarenhaus.de/bugselecta.htm Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 ...1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa.... Useamman vuoden kokemuksella monenmoisista vanteista uskaltaisin väittää että vanne ei niitä painoja ole vaatinut, vaan sille vanteelle asennettu rengas... Ja joskus pelkkä puolen kierroksen kääntö ja uudelleen täyttö on tiputtanut painoista kymmeniä grammoja pois... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 eiks sillon oo kummassaki vika Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 ...1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa.... Useamman vuoden kokemuksella monenmoisista vanteista uskaltaisin väittää että vanne ei niitä painoja ole vaatinut, vaan sille vanteelle asennettu rengas... Ja joskus pelkkä puolen kierroksen kääntö ja uudelleen täyttö on tiputtanut painoista kymmeniä grammoja pois... Voit tietty olla oikeassakin, mutta näin mulle rengasfirmassa sanottin. 50g painoa sihen muistaakseni tuli, ja renkaat oli uudet ja ok laatuiset - en muista merkkiä enää tosin. Quote Link to comment
-MITO- Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Juu mulla pyöritteli rengasputkassa kumia vanteella niin kauan ettei tarvinnu ku jonku minimaalisen painon. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Jos se kääntämällä paranee, niin sillon heittää molemmat. Quote Link to comment
metake Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Renkaissa on yleensä merkitty kevyin kohta punaisella täplällä. Normaalisti tämä asennetaan venttilin kohdalle kompensoimaan sen aiheuttamaa painoa. Jos vanteessa on itsessään epätasapainoa, niin pyörittelemällä rengasta saa tarvittavan painon määrän vaihtelemaan huomattavasti. Helpoiten homma käy kun tekee seuraavasti: 1. pyörittää pelkän vanteen venttiilin kanssa tasapainoituskoneessa 2. merkitsee vanteen painavimman kohdan 3. laittaa renkaassa olevan täplän tämän kohdalle Näin ei tarvii ihan pelkästään arvailla... Ja monestako rengasliikkeestä nykyään löytyy asentaja joka tuonkin täplän merkityksen tietää? Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Ens kerralla tuonkin pyörät tasapainotettavaksi tänne Volkkaripalstalle :^) Quote Link to comment
Racing Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Renkaissa on yleensä merkitty kevyin kohta punaisella täplällä. Normaalisti tämä asennetaan venttilin kohdalle kompensoimaan sen aiheuttamaa painoa. Jos vanteessa on itsessään epätasapainoa, niin pyörittelemällä rengasta saa tarvittavan painon määrän vaihtelemaan huomattavasti. Helpoiten homma käy kun tekee seuraavasti: 1. pyörittää pelkän vanteen venttiilin kanssa tasapainoituskoneessa 2. merkitsee vanteen painavimman kohdan 3. laittaa renkaassa olevan täplän tämän kohdalle Näin ei tarvii ihan pelkästään arvailla... Ja monestako rengasliikkeestä nykyään löytyy asentaja joka tuonkin täplän merkityksen tietää? Juurikin näin homma menee oikeasti,Minä olen tehnyt edellisessä työpaikassa näitä hommia ja tiedän kuinka menee. Sellaista vannetta ei löydykkään tavallisten aluvanteiden joukosta jotka ei edes vähää heittäisi uutena. Ja rengasta tosiaan pitää kääntää,tasapainoitus ei auta mitään jos renkaan pinta "pomppii". Michelinin ja Nokian renkaat on yleensä saanut pienimmillä painoilla tehtyä kun taas pinnoitettuhin saa lyödä parhaiten johonkin pakettiautokummeihin yli sataa grammaa puoli...(kääntämisen jälkeenkin)... Toinen mainitsemisen arvoinen asia oli kun eräskin asiakas joka valitti että kummeja ei saa tasapainoon,on tarkistettu että vanteet on suorat,kummit pyörii tasasesti,painotettu kahdessa eri paikassa ja silti ravistaa,no tyyppi osti sitten uudet merkkirenkaat ja sama homma jatkuin. Autossa oli sitten vanne keskiöstä noin puolimilliä liian väljä keskiöön,ja tyyppi ei uskonut että sen pitää olla täysin tivis siihen,laitettiin sitten muutama kierros maalarinteippiä keskiöön ja pyörät paikalleen,jätkä lähti koeajolle ja hymy oli korviin asti sen jälkeen kun ei enää auto ravistanutkaan...Sitten meni ostamaan ne keskitysrenkaat oikean kokoiset ;-) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Ei onneks volkkarissa ainakaan takana pienet ravistukset ja epätasapaino ees tunnu. :) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 tarkoitin niitä 4-pulttisia (mahle detailed) en osaa laittaa kuvaa niistä tähän, mutta linkin osaan. http://www.volkswarenhaus.de/bugselecta.htm Noita ei ymmärtääksen ole uustuotantona saatavissa. Vanne oli about -75 Porsche 914:ssa. Suomessa en muista yhtään nähneeni livenä noita vanteita, niin autossa kuin kaupanlkaan. Ovat siis melko harvinaiset. Noita 914 Perdrinejä tiedän olevan parissa autossa ja "914 2litre" vanteet mulla on itelläkin + parissa muussa VW:sä oon nähny niitäkin. Ja joku sellaisia jop möikin viime vuonna muistaakseni. Jos kiinnostaa voisin harkita myyväni omat vanteet tuosta kolkin alta: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.