Jump to content

Mahlen vanteet


Guest veewee

Recommended Posts

Posted

Bugselectassa näyttää olevan mahlen vanteita vaihtoehtona. Myydäänkö noita vanteita suomessa?

Guest fastghia
Posted

Jos tarkoitat noita Porschen "gasburnereita" eli 5-pulttisia tai 4-pulttisia "baby burnereita", niin ei niitä oo 30 vuoteen tehty enää. Reproja noille 5-pulttisille löytyy Englannista. Ja hinta kevyt about 1100e setti + rahti.

Guest fastghia
Posted

Jep, niinpä olikin et MWS tekee kans noita kopion kopioita. JGE-laadusta ei oo kokemusta,mut ne yhdet MWS-vanteet jotka mulla on ollu olivat 75% ihan hyvät. 1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa. Joten laatu heittelee niissä ilmeisesti?

Posted

Niin kukahan nuo JGE:n vanteet loppupeleissä tekee, kun MWS:n Radereissa lukee JGE puolan takana. Liekkö kohta MWS:llä "torkkereita" myynnissä...

Posted
...1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa....

Useamman vuoden kokemuksella monenmoisista vanteista uskaltaisin väittää että vanne ei niitä painoja ole vaatinut, vaan sille vanteelle asennettu rengas... Ja joskus pelkkä puolen kierroksen kääntö ja uudelleen täyttö on tiputtanut painoista kymmeniä grammoja pois...

Guest fastghia
Posted
...1 vanne vaan vaati hitosti painoja tasapainotuksessa....

Useamman vuoden kokemuksella monenmoisista vanteista uskaltaisin väittää että vanne ei niitä painoja ole vaatinut, vaan sille vanteelle asennettu rengas... Ja joskus pelkkä puolen kierroksen kääntö ja uudelleen täyttö on tiputtanut painoista kymmeniä grammoja pois...

 

Voit tietty olla oikeassakin, mutta näin mulle rengasfirmassa sanottin. 50g painoa sihen muistaakseni tuli, ja renkaat oli uudet ja ok laatuiset - en muista merkkiä enää tosin.

Guest Mika Raussi
Posted

Jos se kääntämällä paranee, niin sillon heittää molemmat.

Posted

Renkaissa on yleensä merkitty kevyin kohta punaisella täplällä. Normaalisti tämä asennetaan venttilin kohdalle kompensoimaan sen aiheuttamaa painoa. Jos vanteessa on itsessään epätasapainoa, niin pyörittelemällä rengasta saa tarvittavan painon määrän vaihtelemaan huomattavasti.

 

Helpoiten homma käy kun tekee seuraavasti:

 

1. pyörittää pelkän vanteen venttiilin kanssa tasapainoituskoneessa

2. merkitsee vanteen painavimman kohdan

3. laittaa renkaassa olevan täplän tämän kohdalle

 

Näin ei tarvii ihan pelkästään arvailla...

 

Ja monestako rengasliikkeestä nykyään löytyy asentaja joka tuonkin täplän merkityksen tietää?

Guest fastghia
Posted

Ens kerralla tuonkin pyörät tasapainotettavaksi tänne Volkkaripalstalle :^)

Posted
Renkaissa on yleensä merkitty kevyin kohta punaisella täplällä. Normaalisti tämä asennetaan venttilin kohdalle kompensoimaan sen aiheuttamaa painoa. Jos vanteessa on itsessään epätasapainoa, niin pyörittelemällä rengasta saa tarvittavan painon määrän vaihtelemaan huomattavasti.

 

Helpoiten homma käy kun tekee seuraavasti:

 

1. pyörittää pelkän vanteen venttiilin kanssa tasapainoituskoneessa

2. merkitsee vanteen painavimman kohdan

3. laittaa renkaassa olevan täplän tämän kohdalle

 

Näin ei tarvii ihan pelkästään arvailla...

 

Ja monestako rengasliikkeestä nykyään löytyy asentaja joka tuonkin täplän merkityksen tietää?

 

 

Juurikin näin homma menee oikeasti,Minä olen tehnyt edellisessä työpaikassa näitä hommia ja tiedän kuinka menee. Sellaista vannetta ei löydykkään tavallisten aluvanteiden joukosta jotka ei edes vähää heittäisi uutena. Ja rengasta tosiaan pitää kääntää,tasapainoitus ei auta mitään jos renkaan pinta "pomppii". Michelinin ja Nokian renkaat on yleensä saanut pienimmillä painoilla tehtyä kun taas pinnoitettuhin saa lyödä parhaiten johonkin pakettiautokummeihin yli sataa grammaa puoli...(kääntämisen jälkeenkin)...

Toinen mainitsemisen arvoinen asia oli kun eräskin asiakas joka valitti että kummeja ei saa tasapainoon,on tarkistettu että vanteet on suorat,kummit pyörii tasasesti,painotettu kahdessa eri paikassa ja silti ravistaa,no tyyppi osti sitten uudet merkkirenkaat ja sama homma jatkuin.

Autossa oli sitten vanne keskiöstä noin puolimilliä liian väljä keskiöön,ja tyyppi ei uskonut että sen pitää olla täysin tivis siihen,laitettiin sitten muutama kierros maalarinteippiä keskiöön ja pyörät paikalleen,jätkä lähti koeajolle ja hymy oli korviin asti sen jälkeen kun ei enää auto ravistanutkaan...Sitten meni ostamaan ne keskitysrenkaat oikean kokoiset ;-)

Guest fastghia
Posted

Ei onneks volkkarissa ainakaan takana pienet ravistukset ja epätasapaino ees tunnu. :)

Guest fastghia
Posted
tarkoitin niitä 4-pulttisia (mahle detailed) en osaa laittaa kuvaa niistä tähän, mutta linkin osaan.

 

http://www.volkswarenhaus.de/bugselecta.htm

 

Noita ei ymmärtääksen ole uustuotantona saatavissa. Vanne oli about -75 Porsche 914:ssa. Suomessa en muista yhtään nähneeni livenä noita vanteita, niin autossa kuin kaupanlkaan. Ovat siis melko harvinaiset. Noita 914 Perdrinejä tiedän olevan parissa autossa ja "914 2litre" vanteet mulla on itelläkin + parissa muussa VW:sä oon nähny niitäkin. Ja joku sellaisia jop möikin viime vuonna muistaakseni.

 

Jos kiinnostaa voisin harkita myyväni omat vanteet tuosta kolkin alta:

 

II_37_1.sized.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...