silakka Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Olen vaihtamassa tuohon -64 kuplani 1200cc moottooriin 6v laturin tilalle 12v laturia. Pysyn tasavirta mallissa. Laturi on neoretrosta hommattu kiinalainen ja jännitteensäädin boschilainen. Vanhassa laturissa säädin oli laturissa kiinni ja tämä uusi säädin ei ilmeisesti laiteta laturiin kiinni? Joten miten kytken sen oikein? Quote Link to comment
Roope Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) Tuon mukaan kytket http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_528.jpg. laitasäädin takapenkin alle tai konetilaan sopivaan paikkaan laturin päälle tuota elektronista ei kannata väsätä. Voi myös olla tarpeen polarisoida tuo uusi laturi jos ei ala lataamaan. Df liitin maihin ja D+ liittimeen jännite, 1sec jännitettä pitäisi riittää. Edited May 9, 2015 by Roope Quote Link to comment
metake Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) laturin päälle tuota elektronista ei kannata väsätä. Miksi ei? Edited May 9, 2015 by metake Quote Link to comment
Roope Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Miksi ei? Voihan sen toki tuohonkin mutta onhan se aika ruma loota näkösälle, oma kohtaiset kokemukset tuosta mehiko boschista on sitä että mielummin pumpuliin asennettuna että ei hajoa. Luotan enemmän motonetin kiinalaiseen mekaaniseen kuin noihin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Öö nyt kyllä saat perustella vastauksesi nimittäin noi elektroniset bossit on pirun varmatoimisia varsinkin jos verrataan nykyisiin elektromekaanisiin Quote Link to comment
NordBling Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Samaa mieltä, Motonetin myymä mekaaninen rele on ala-arvoinen laadultaan, omien kokemusten perusteella. Quote Link to comment
silakka Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 Tuon mukaan kytket http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_528.jpg. laitasäädin takapenkin alle tai konetilaan sopivaan paikkaan laturin päälle tuota elektronista ei kannata väsätä. Voi myös olla tarpeen polarisoida tuo uusi laturi jos ei ala lataamaan. Df liitin maihin ja D+ liittimeen jännite, 1sec jännitettä pitäisi riittää. Hämäävä kuva kun on kaksi laturia kuvassa... onko parempia mistä tyhmäkin ymmärtää? :D Quote Link to comment
Tanhis Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/17238-s%C3%A4hk%C3%B6kaavioita-laidasta-laitaan-varoitus-paljon-kuvia/ Tuolta löytyy sellainen idiottikuva tasavirtalaturin säätimen kytkennästä. Quote Link to comment
Roope Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Öö nyt kyllä saat perustella vastauksesi nimittäin noi elektroniset bossit on pirun varmatoimisia varsinkin jos verrataan nykyisiin elektromekaanisiin Jaa no mulla on kai sitten käynyt huonotuuri kun ainoa säädin joka on hajonnut on tuo bosch. Toki osa noista kiinalaisista on vaatinut säätämistä mutta ne ei ole yrittänyt pilata kesäloma reissua kun lataus loppui tyystin tukholmassa lautasta poistuttaessa. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Jaa no mulla on kai sitten käynyt huonotuuri kun ainoa säädin joka on hajonnut on tuo bosch. Toki osa noista kiinalaisista on vaatinut säätämistä mutta ne ei ole yrittänyt pilata kesäloma reissua kun lataus loppui tyystin tukholmassa lautasta poistuttaessa. Juu just yks kaveri kertoi kun kolmannella yrityksellä sai liikkeestä sellaisen kun toimi. Eli paska tuuri sulla tainnut käydä tai sitten jotain muuta vikaa ollut. Quote Link to comment
silakka Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Mietiskelin noita kaavioita ja kattelin auton alkuperäistä kaaviota.. niin voiko tuon vanhan säätimen B+ napaan tulevan virtajohdon käyttää hyödyksi uuden säätimen b+ napaan? Kun auton kaavion mukaan se virtajohto tulisi valokatkasijalta eikä virtalukolta niinkuin noissa havainto kuvissa suositellaan. ja ollaanko ihan hakuteillä jos kytken laturin D+ navasta johdon säätimen D+ napaan, laturin DF navasta säätimen DF napaan, säätimen 61 navasta johto merkkivalolle (voi hyödyntää vanhassa laturissa kiinni ollutta johtoa?) ja säätimen B+ navasta toinen johto startin kautta akun +napaan ja toinen napa vanhassa laturissa B+ navassa kiinni olleeseen johtoon? Tarpeeksi epäselvästi tarinoitu? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.