Jump to content

laturin kytkentä


Recommended Posts

Olen vaihtamassa tuohon -64 kuplani 1200cc moottooriin 6v laturin tilalle 12v laturia. Pysyn tasavirta mallissa. Laturi on neoretrosta hommattu kiinalainen ja jännitteensäädin boschilainen. Vanhassa laturissa säädin oli laturissa kiinni ja tämä uusi säädin ei ilmeisesti laiteta laturiin kiinni? Joten miten kytken sen oikein?

post-551-0-86016200-1431197646_thumb.jpg

post-551-0-59134000-1431197664_thumb.jpg

Link to comment

Tuon mukaan kytket http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_528.jpg.  laitasäädin takapenkin alle tai konetilaan sopivaan paikkaan laturin päälle tuota elektronista ei kannata väsätä.

 

Voi myös olla tarpeen polarisoida tuo uusi laturi jos ei ala lataamaan. Df liitin maihin ja D+ liittimeen jännite, 1sec jännitettä pitäisi riittää.

Edited by Roope
Link to comment

 

 

Miksi ei?

 

313429_10150377058617745_782678912_n.jpg

Voihan sen toki tuohonkin mutta onhan se aika ruma loota näkösälle, oma kohtaiset kokemukset tuosta mehiko boschista on sitä että mielummin pumpuliin asennettuna että ei hajoa. Luotan enemmän motonetin kiinalaiseen mekaaniseen kuin noihin.

Link to comment

Tuon mukaan kytket http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_528.jpg.  laitasäädin takapenkin alle tai konetilaan sopivaan paikkaan laturin päälle tuota elektronista ei kannata väsätä.

 

Voi myös olla tarpeen polarisoida tuo uusi laturi jos ei ala lataamaan. Df liitin maihin ja D+ liittimeen jännite, 1sec jännitettä pitäisi riittää.

 

Hämäävä kuva kun on kaksi laturia kuvassa... onko parempia mistä tyhmäkin ymmärtää? :D

Link to comment

Öö nyt kyllä saat perustella vastauksesi nimittäin noi elektroniset bossit on pirun varmatoimisia varsinkin jos verrataan nykyisiin elektromekaanisiin

Jaa no mulla on kai sitten käynyt huonotuuri kun ainoa säädin joka on hajonnut on tuo bosch. Toki osa noista kiinalaisista on vaatinut säätämistä mutta ne ei ole yrittänyt pilata kesäloma reissua kun lataus loppui tyystin tukholmassa lautasta poistuttaessa.

Link to comment

Jaa no mulla on kai sitten käynyt huonotuuri kun ainoa säädin joka on hajonnut on tuo bosch. Toki osa noista kiinalaisista on vaatinut säätämistä mutta ne ei ole yrittänyt pilata kesäloma reissua kun lataus loppui tyystin tukholmassa lautasta poistuttaessa.

Juu just yks kaveri kertoi kun kolmannella yrityksellä sai liikkeestä sellaisen kun toimi. Eli paska tuuri sulla tainnut käydä tai sitten jotain muuta vikaa ollut.

Link to comment

Mietiskelin noita kaavioita ja kattelin auton alkuperäistä kaaviota.. niin voiko tuon vanhan säätimen B+ napaan tulevan virtajohdon käyttää hyödyksi uuden säätimen b+ napaan? Kun auton kaavion mukaan se virtajohto tulisi valokatkasijalta eikä virtalukolta niinkuin noissa havainto kuvissa suositellaan.

 

ja ollaanko ihan hakuteillä jos kytken laturin D+ navasta johdon säätimen D+ napaan, laturin DF navasta säätimen DF napaan, säätimen 61 navasta johto merkkivalolle (voi hyödyntää vanhassa laturissa kiinni ollutta johtoa?) ja säätimen B+ navasta toinen johto startin kautta akun +napaan ja toinen napa vanhassa laturissa B+ navassa kiinni olleeseen johtoon?

 

Tarpeeksi epäselvästi tarinoitu?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...