jukkis Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Tilasin cb-performance:n suuttimen paikoilla olevat alkukäppyrät. Niitten väliin pitäs sitten jonkinlainen imusarja kyhäillä, laitanko käppyröiden väliin putken josta keskelle putki ylös(t-haara) ja siihen kaasuläppä vai vedänkö samanlailla ku tuossa mun kaasari asennuksessa että molemmista käppyröistä putket laturin päälle ja sinne kammio poikittain jonka kylkeen kaasuläppä? Muitakin ideoita saa esittää. Quote Link to comment
mikan Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Tilasin cb-performance:n suuttimen paikoilla olevat alkukäppyrät. Niitten väliin pitäs sitten jonkinlainen imusarja kyhäillä, laitanko käppyröiden väliin putken josta keskelle putki ylös(t-haara) ja siihen kaasuläppä vai vedänkö samanlailla ku tuossa mun kaasari asennuksessa että molemmista käppyröistä putket laturin päälle ja sinne kammio poikittain jonka kylkeen kaasuläppä? Muitakin ideoita saa esittää. Jälkimmäinen vaihtoehto parempi. T-haaraa en laittaisi missään nimessä. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Kyllä sillä t-haarallakin lähtee tehoa riittävästi - etenkin jos on kkk-merkkinen motti pakarissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 KS. ylin ilmoitus: http://www.volksworld.com/content/news.htm Quote Link to comment
-Puide- Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Täältä kans ääni tuolle painekotelo ratkasulle. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Painekotelo ahdettuihin.. mulla on toistaseks omassa vähän t-tyyppinen rosterista väännetty. Tosin siinä on ohjain pohjalla mikä estää impulssien suoran etenemisen koneen puolelta toiselle, tohon putkeen liitety isompi soikea putki mikä teoriassa tekee tosta hyvin pienen painekotelon. Tilaratkaisuna toimii mutta ei optimaalinen. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Mikä vaikutus sen plenumin koolla on sylinterin täyttöön ja sitä kautta tehoon? En ole ikinä nähnyt mitään kaavaa tai vastaavaa "tieteellisempää" ohjetta sen tilavuudelle. Ainoastaan jotain: puolet koneen tilavuudesta -tyylisiä ohjeita. Oon miettinyt näitä ruiskun imusarjoja. Yleensähän parempaa täyttöä haettaessa ne runnerit mitoitetaan niin, että paineaalto käy heijastumassa plenumin seinästä ja pituus mitoitetaan niin että saman sylinterin imuventtiili on taas auki kun heijastunut aalto osuu kohdalle, mentyään ensin putkessa edestakaisin n-kertaa. Miksi ei voisi suunnitella imusarjaa niin, että paineaalto menisikin vastakkaisessa vaiheessa olevan sylinterin hyväksi? Imusarjan pituuttakin tarvittaisiin puolet vähemmän, kuin pulssia samaan sylinteriin sovitettaessa. Vastakkaisissa vaiheissa olevien sylinterien aste ero on 360-astetta. Samaa sylinteriähän täytyy "odottaa" 720-astetta. Näin siis kun ei oteta nokkakepin asteita huomioon. Onko tässä mitään järkeä? Quote Link to comment
joksa Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Mikä vaikutus sen plenumin koolla on sylinterin täyttöön ja sitä kautta tehoon? En ole ikinä nähnyt mitään kaavaa tai vastaavaa "tieteellisempää" ohjetta sen tilavuudelle. Googleen hakusanaksi "helmholtz resonator" niin löytynee tieteellisempää faktaa. Esim: http://www.eng.ed.ac.uk/~jchick/Y5/thes ... ml/pt7.htm http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=471 Quote Link to comment
jukkis Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Nyt menee jo liian monimutkaseks? AMW:ltä tilasin valmiiks taitetut putket, jotka kiertää tuonne laturin päälle,sinne meinasin joko 80 tai 100:sesta putkesta tehä poikittain kammion ja sen keskelle kaasuläppä. En tiiä pitäskö sinne kammion sisään vielä laitaa jonkinlaiset suppilot? Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Kiitokset Joksalle. Siellä oli plenumin koolle kaavat. Jotenkin ei oikein osaa sisäistää miten toi Helmholtz -resonanssi hyödyttää imusarjassa. äkkiseltään tulisi mieleen, että painemaksimi osuu viritystaajuudella siihen samaan hetkeen, jolloin imuventtiili on juuri sulkeutunut. Runnerien virityksestä: Mitenköhän paljon eroa tuolla saadaan siihen verrattuna jos imusarjat mitoitetaan niin, että paineaalto osuu imuventtiilille oikeaan aikaan, mutta imusarja ei varsinaisesti ole resonanssissa? Olikohan jossain Porsaassa joku muuttuva resonanssinen imusarja? Jollain läpillä muutettiin viritystä. Ihan muistelisin, että se oli jotain muuta, kuin "perinteinen" muuttuva pituuksinen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.