Guest Mika Raussi Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 No varsinkin kun ketju on ton kokosta! Jaosta vähintään kolmannes pois ja kaksrivinen ketju, niin alkaa jotain järkeä olla, mutta eipä varsinaisesti ois kyl siinäkään. Ois kiva kuulla ton rakentajalta kommentit, että mikä on riivannu ketjun totoh laittamaan. Quote
Guest Raggare Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 itekki joskus mietin et eikös tollanen ois noheva, ei ainakaa hihnat kulus :D Quote
Guest Mika Raussi Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Onks toi ympäriinsä roiskunu öljy muuten tosta vitjasta? Quote
-tipi- Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Jäähtyyköhän kone tuolla suhteella. Ei varmaan ketjun ratina haittaa tollasilla äänenvaimentajilla ja ilmansuodattimilla. Edit: Ei kyllä tuo ketju taida vetää yhtään mitään: Quote
Hebster52 Posted February 2, 2006 Author Posted February 2, 2006 Ekassa kuvassa ketju on kyllä vielä ehjä... Quote
Guest Sami W Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Rottakirppu? Taitaa tuo ketjukin olla ihan ulkonäköjuttu. Ei luulis kyllä noin järeän ketjun poikki menevän ilman avustusta. Quote
Guest Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Eipä tuo ole ajokunnossa muutenkaan, vain näön vuoksi laitettu hiluja.. moottori ei ole käyntikuntoinen. trailer queen, joku haluaa näyttää maistiaisia projektista. Jan Quote
Guest Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 tyhymä tuplaviesti ..ja sit katosi molemmat, argh. Pitäkää tunkkinne stna Quote
Guest Toheltaja Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 on siinä ketjuvälityksellä pyörimisnopeudet kohdallaan... Quote
Guest Sami W Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hyöty taas koko ketjuvedosta taitaa olla hiukan kyseenalaista. Ei ainakaan mulle aukea. Quote
Guest Raggare Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 luotettavampi ku kuminauha? ulkonäkö paljo räyheempi ku mustalla lenkillä? :) Quote
DWL_Puavo Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Kiva öljytä tuo joka ilta... ja kiristäminenkin on vähän kinkkisempää, lisärissan tarvitsisi kiristykseen. Vaan sanovathan nuo, että nokkahihnoja ei enää harrasteta vaan kaikki on ketjuilla nykyautoissa, huoltovapaampia kun ei tarvitse vaihtaa ikinä vs. 50000km? kuten hihnoilla. Seuraavaks joku toteuttaa tietty constant-velocity -ropelin jossa on variaattorimeiningillä välitykset hihnan kera. Senhän vois tehdä vaikka keskipakojen avulla... Puavo @ dwl Quote
Guest Mika Raussi Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Siinä on ketjuvedolla nopeudet kohillaan kun katellaan noita karting-autoja. Eessä joku 13 piikkinehn ja takana 45 piikkinen. Suora veto kampiraudasta joka kiertää 18 000-20 000 kiekkaa. Tosin ketjua saa vaihtaa, kiristää ja voidella ihan jatkuvasti. Quote
Guest Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Vaan sanovathan nuo, että nokkahihnoja ei enää harrasteta vaan kaikki on ketjuilla nykyautoissa, huoltovapaampia kun ei tarvitse vaihtaa ikinä vs. 50000km? kuten hihnoilla. jo 80 luvun Toyotan nokkahihnan vaihtoväli 100.000 en tosin paljon sitä pidempiä ole kuullut nykyäänkän olevan. Jan Quote
Guest Sami W Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 luotettavampi ku kuminauha?ulkonäkö paljo räyheempi ku mustalla lenkillä? Kestää varmaan paremmin, mutta sitten jos katkeaa tai irtoaa niin toivois kyllä ennemmin kuminauhaa. Saati sitten äänet mitä tuosta lähtee. Ulkonäkö vois olla kyllä hiukan rajumpi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.