Jump to content

Kampiakselin päittäisvälys..


Recommended Posts

Posted (edited)

Terve

Varmaan asiasta on keskusteluja jo, mutta en löytänyt..Eli kyseessä 1300 kuutioinen 60..70 luvun vaihteen kone, kampiakselin ja vauhtipyörän välissä on nyt sovitteita 1.3 mm, ja päittäisvälys on edelleen aikamoinen. Koneelle on joskus jotain remppaa tehty, mutta siitä ei ole mitään hajua mitä, lohkot on ollut auki (tuoreemmasta tiivisteaineesta päätellen). Milloin on päittäisvälys (vaikka ilman sovitteita mitattuna) niin suuri ettei sitä enää voi/kannata alkaa sovitteilla "vetää" vauhtiksen puolelle? Onko lajitovereilla tietoa linkistä josta löytyisi koneeseen liittyvää teknistä tietoutta ja manuaalin tapaista, jos en nyt vielä osta alan painotuotteita.

T.Matti (neppari vw projekti)

Edited by Matti-Pekka
Posted

Joo..kyllä liikkuu ja laakerin saa myös pyörähtämään lohkossa kun sitä sormin kääntää..

Se on valmis. Ei säätö auta.

  • Like 1
Posted (edited)

Ei muuta kun kone auki,lohko loppuunkulunut,ei säätäminen auta. Koneistukseen/aarporaukseen jos vielä on kunnostuskelpoinen edes. Jos laakeri pääsee pyörähtämään vähänkin on todennäkösesti nuljannu lukitustapin reijänkin lohkosta,eli voipi olla romukamaa.

Edited by Racing
Posted

Pahus..huonoja uutisia, no tutkitaan sitten kunhan ensin tehdään tuolla koneella laatikonsovitteet ja rungon muutokset..eli ehjempää lohkoa sitten etsimään...aika paha noista on niputettuna sanoa minkä kuntoinen kone lopulta onkaan..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...