Jump to content

Kampiakselin päittäisvälys..


Recommended Posts

Terve

Varmaan asiasta on keskusteluja jo, mutta en löytänyt..Eli kyseessä 1300 kuutioinen 60..70 luvun vaihteen kone, kampiakselin ja vauhtipyörän välissä on nyt sovitteita 1.3 mm, ja päittäisvälys on edelleen aikamoinen. Koneelle on joskus jotain remppaa tehty, mutta siitä ei ole mitään hajua mitä, lohkot on ollut auki (tuoreemmasta tiivisteaineesta päätellen). Milloin on päittäisvälys (vaikka ilman sovitteita mitattuna) niin suuri ettei sitä enää voi/kannata alkaa sovitteilla "vetää" vauhtiksen puolelle? Onko lajitovereilla tietoa linkistä josta löytyisi koneeseen liittyvää teknistä tietoutta ja manuaalin tapaista, jos en nyt vielä osta alan painotuotteita.

T.Matti (neppari vw projekti)

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Ei muuta kun kone auki,lohko loppuunkulunut,ei säätäminen auta. Koneistukseen/aarporaukseen jos vielä on kunnostuskelpoinen edes. Jos laakeri pääsee pyörähtämään vähänkin on todennäkösesti nuljannu lukitustapin reijänkin lohkosta,eli voipi olla romukamaa.

Edited by Racing
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...