Tuomo Lehmikangas Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Tarkoitus uusia/hankkia projektikuplaan kaikki uudet jarruosat. Haluan pitää 5-205 jaon. Suunnittelin että vaihdan pääsylinterin 2-piiriseksi, eli tarvitsen tietenkin myös 2-piirisen säiliön. Mieluiten -67 one-year-only säiliön, niin uppooa alkuperäisen paikalle näppärästi. Jarruvalon katkaisijoiden kytkentä ei liene ongelma. Miten pyöränsylinterit? Vissiin onnistuis laittaa -64 sylinterit, mutta onko uudemmista eri halkaisijalla olevista hyötyä/haittaa? Tai voiko niitä yleensäkään käyttää vanhemman jarrukilven, kenkien, rumpujen kanssa. Hieman lueskellut myös jos taakse tulis kolkin rummut, mutta se ei liene oleellista kun edessä ei kuitenkaa ole levyjä. Tosin, takapyörän halkaisija on varmsti isompi kuin edessä, missä vaiheessa tarvii miettiä kompensaatiota, vai tarviiko? Kaikenlaiset kommentit ja vinkit tervetulleita. Quote Link to comment
Racing Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 kuusseiskan on säiliö yhdellä putkella myös. Laita mielummin 68-> säiliö menee samaan paikkaan tosi pienellä modifioinnilla. jarruvalon katkaisija ei sen kummempia tartte vaikka sylinterissä olisikin kaksi katkaisijan paikkaa voit käyttää vain yhtäkin katkaisijaa. Quote Link to comment
-MITO- Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Kaksipiirisäiliön lähdöt sopi noihin reikiin missä lasinpesurun säiliö on kiinni -66 kuplassa. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Laske mitä maksaa hommata kaikki uudet rumpujarruosat. Ja vertaa sitten mitä maksaa levyjarrusetit, onko erotus liikaa paremmista jarruista? Quote Link to comment
Kaitsu Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Tuossa on '67 USA-kuplan kaksipiirisäiliö alkuperäisen paikalla, eli menee siihen ilman modifiointia. Tuon säiliön sain Seattlesta, mutta netin kauttahan noita saa helposti, eikä tarvitse kadottaa orggis lookkia.. Kaitsu Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 11, 2006 Author Share Posted February 11, 2006 Laske mitä maksaa hommata kaikki uudet rumpujarruosat. Ja vertaa sitten mitä maksaa levyjarrusetit, onko erotus liikaa paremmista jarruista? Enpä ole laskutoimituksia tehnyt, mutta levyjarrut olkatappikeulaan, missä vielä sais pidettyä 5-pulttisena maksaa kyllä jo aikasta paljon. Ainakin kun vertaa siihen että uusis vain pääsylinterin, pyöränsylinterit, letkuja ja putkia yms. Rumpuja, kilpiä jne en aio uusia. Mutta mielessä on kyllä käynyt myös nuo levyjarrut keulille. Käykö vanhemmat -64 jarrukengät uudempien pyöränsylinterien kanssa? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 Niin eli uudemmista pyöränsylintereistä vielä. Mitä eroa/hyötyä/haittaa vanhempiin. Kun ne kuitenkin uusii, niin samalla laittais ne paremmat, kummat on parempia? Uudemmat on halvempiakin, mutta onko ne parempia. Ja jos uudemmat, niin käykö ne -64 kilpien, rumpujen ja kenkien kanssa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 muista kattoa myös sylkkyjen koot, et pysyy jarrubalanssi kohdallaan... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 muista kattoa myös sylkkyjen koot, et pysyy jarrubalanssi kohdallaan... No tämä on just sitä mitä vähän tässä myös tarkoitan. Eli, jos haluan uudemman pääsylinterin, että saa 2-piiriseksi, niin tarvinko silloin myös uudemmat pyöränsylinterit. Tällä hetkellä (luulisin): Pääsylinteri T-1 50-64, 19mm Jarrusyl. eteen T-1 58-64 22MM Jarrusyl. taakse T-1 58-64 19,05MM Nämä ihan vaan sen perusteella arvailtu mitä HC myy. Eli takanako on pienemällä halkasijalla? Pidemmät putket -> pienempi halkasija? Miten nämä menee? Kun uudemmissa, 67 eteenpäin olisi: Pääsylinteri T-1 67-79 (olisko 19,05 mm, HC ei ilmoita) Jarrusyl. eteen T-1 65-77 22.2MM Jarrusyl. taakse T-1 65-67 19,5MM (edit: piti olla Jarrusyl. taakse T-1 68-79 17MM) Isoja erojahan noissa ei ole, mutta näissä asioissa niillä luulis olevan merkitystäkin. Sori nyt jos kyselen tyhmiä. Tai ei ole tyhmiä kysymyksiä, vaan pelkästään tyhmiä kysyjiä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 putkien pituus ei autossa juuri vaikuta, kun eroa ei o kymmeniä metrejä :) Eteen se paino enimmäkseen tulee jarrutettaessa, joten edessä isommat sylkyt. Pienestä pääsylinteristä isompaan painettaessa voima on suhteessa isompi samalla poljinliikkeellä kuin mitä menee taakse pienempiin sylkkyihin. Pitä suhde samana jos mahdollista, niin et mee paljoa puihin. Tai sitte nappaat koko jarrujärjestelmän uudemmasta autosta. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 Hyvä, kiitoksia Janille vastauksista. Aika ärsyttävää kun esim Neoretron luettelossa ei ole millikokoja noille, lisäksi ei täsmää HC, Neoretro, CSP vuosimallimerkinnät keskenään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.