metake Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 (edited) Ai, no sitten 48mm lämmönvaihtimet riittääkin, kunhan ne ovat rosteriset. Mustasta teräksestä olevia pakosarjoja en laita omaan autoon enään. Etenkin näissä nykyisissä halpis-kiina-pakosarjoissa käytetty rosteri on ehkä paskin materiaali mitä voi pakosarjaan laittaa. Edited August 18, 2015 by Kape77 Erotettu Denniksen "Suomen ensimmäinen German-Lookkeri" Topicista. Offtopic sieltä pois ja lähinnä itselle topicin "split" toiminnon kokeilu. Quote
-Alex- Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Ehkä ei turbothomas käytä paskinta materiaalia mittatilaus pakosarjoissaan saati CSP :D Quote
metake Posted February 1, 2014 Author Posted February 1, 2014 Mikä tekee hyvälaatuisestakaan rosterista paremman materiaalin pakosarjaan kuin perinteisesti käytetty "musta" teräs? Paitsi onhan se tietysti komian näköinen kun on kiiltävää pintaa, mutta se ei liene paremmuuden mittari? Quote
-Alex- Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Kukapa ruosteisesta pakosarjasta pitää, eikä keraaminen pinnoite ole niin maagisen hyvin pysyvä. Quote
APO Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Eikös se ulkonäköasia ole pakosarjan osalta kuitenkin toissijainen juttu, eipä sitä pääse kuin katsari kerran vuodessa ihasteleen... ja kyllä hyvin pysyviä maaleja löytyy mustalle tavaralle. Suosisin toki itsekkin rosterista jos alkaisin itse tekemään. Quote
Lasse Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 mustan putken voi sähkösinkitäkin ihan itse. joo osa sinkistä palaa pois, mutta hyvin se vaan jaksaa ruostetta karkoittaa. Quote
metake Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Kerrohan Ookke äkkiä mitä vikaa kiinan rosteriputkissa on. Käyttötarkoitukseen sopimaton rosteri elää lämmön vaikutuksesta mustaa enemmän. Lisäksi ko. rosteri lujittuu lämmön ja värinän vaikutuksesta. Kaikki tämä yhdessä saa aikaan sen, että putkisto alkaa halkeilla ja repeillä, hitsaussaumat irtoilee, yms. ikävää. Pakoputkistossahan tämä ei niinkään ole ongelma, vaan pakosarjoissa kuten mainitsin. Pakoputkisto ei yleensä lämpene niin paljon että lämmöstä johtuvaa lujittumista aiheutuisi haitaksi asti, toki riippuu paljon autosta ja auton käytöstä. Kuplassa vaimennin taas sijaitsee niin lähellää pakosarjaa, että ongelmia voi jo aiheutua. Quote
-Alex- Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 (edited) Onko omakohtaista kokemusta CSP:n ja turbothomas rst pakosarjojen halkeilusta ja repeilystä jotka on tehty kenties länsimaisten tehtaiden AISI 304 laadusta ? Tämän keskustelun vois siirtää tekniikka ja rakentelu osioon, jossa voidaan lisää väitellä ja intellä asioista, eikä jatkaa yhdellä sivulla Denniksen projektiosiota :) Edited February 2, 2014 by -Alex- Quote
metake Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Onko omakohtaista kokemusta CSP:n ja turbothomas rst pakosarjojen halkeilusta ja repeilystä jotka on tehty kenties länsimaisten tehtaiden AISI 304 laadusta ? Jos mulle osoitit kysymyksen, niin ei ole. Enkä kai missään väittänytkään että ne olisi tehty tarkoitukseen sopimattomasta rosterista? Mutta edelleenkään se että ne olisi tehty mistä tahansa rosterista, ei välttämättä tee siitä materiaaliltaan silti mustaa parempaa, ainoastaan kiiltävämpää :) Ja tähän perään pitää vielä todeta, että mustaa terästäkin on toki montaa laatua, kuten tietysti ruostumatontakin, eikä se automaattisesti tarkoita että "musta" olis parempaa kuin ruostumaton, onhan tehdastekoisissakin tavallisissa perheautoissa ruostumattomasta teräksestä tehtyjä pakosarjoja. Mutta väitän että "hinnat alkaen" kiinalaiset pakosarjat rosterista tehtynä ovat varmasti materiaaliltaan huonompia kuin vastaavat mustasta tehtynä, mutta ei sitä ole pakko uskoa, jokainen tehköön omat virheensä ja sijoittakoon omat rahansa mihin haluaa. Quote
-Alex- Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Mutta väitän että "hinnat alkaen" kiinalaiset pakosarjat rosterista tehtynä ovat varmasti materiaaliltaan huonompia kuin vastaavat mustasta tehtynä, mutta ei sitä ole pakko uskoa, jokainen tehköön omat virheensä ja sijoittakoon omat rahansa mihin haluaa. Jep, uskon tämän kyllä, muualtakin olen lukenut asiasta. Tietty kilpa-autoon laittaisin mustaa, sillä siinä ei ole niin ulkonäöllä väliä yhtäpaljon. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.