Jump to content

halpis-kiina-pakosarjoissa käytetty rosteri


Recommended Posts

Ai, no sitten 48mm lämmönvaihtimet riittääkin, kunhan ne ovat rosteriset. Mustasta teräksestä olevia pakosarjoja en laita omaan autoon enään.

 

Etenkin näissä nykyisissä halpis-kiina-pakosarjoissa käytetty rosteri on ehkä paskin materiaali mitä voi pakosarjaan laittaa.

Edited by Kape77
Erotettu Denniksen "Suomen ensimmäinen German-Lookkeri" Topicista. Offtopic sieltä pois ja lähinnä itselle topicin "split" toiminnon kokeilu.
Link to comment

Mikä tekee hyvälaatuisestakaan rosterista paremman materiaalin pakosarjaan kuin perinteisesti käytetty "musta" teräs? Paitsi onhan se tietysti komian näköinen kun on kiiltävää pintaa, mutta se ei liene paremmuuden mittari?

Link to comment

Eikös se ulkonäköasia ole pakosarjan osalta kuitenkin toissijainen juttu, eipä sitä pääse kuin katsari kerran vuodessa ihasteleen... ja kyllä hyvin pysyviä maaleja löytyy mustalle tavaralle. Suosisin toki itsekkin rosterista jos alkaisin itse tekemään.

Link to comment

Kerrohan Ookke äkkiä mitä vikaa kiinan rosteriputkissa on.

Käyttötarkoitukseen sopimaton rosteri elää lämmön vaikutuksesta mustaa enemmän. Lisäksi ko. rosteri lujittuu lämmön ja värinän vaikutuksesta. Kaikki tämä yhdessä saa aikaan sen, että putkisto alkaa halkeilla ja repeillä, hitsaussaumat irtoilee, yms. ikävää. Pakoputkistossahan tämä ei niinkään ole ongelma, vaan pakosarjoissa kuten mainitsin. Pakoputkisto ei yleensä lämpene niin paljon että lämmöstä johtuvaa lujittumista aiheutuisi haitaksi asti, toki riippuu paljon autosta ja auton käytöstä. Kuplassa vaimennin taas sijaitsee niin lähellää pakosarjaa, että ongelmia voi jo aiheutua.

Link to comment

Onko omakohtaista kokemusta CSP:n ja turbothomas rst pakosarjojen halkeilusta ja repeilystä jotka on tehty kenties länsimaisten tehtaiden AISI 304 laadusta ?

 

Tämän keskustelun vois siirtää tekniikka ja rakentelu osioon, jossa voidaan lisää väitellä ja intellä asioista, eikä jatkaa yhdellä sivulla Denniksen projektiosiota :)

Edited by -Alex-
Link to comment

Onko omakohtaista kokemusta CSP:n ja turbothomas rst pakosarjojen halkeilusta ja repeilystä jotka on tehty kenties länsimaisten tehtaiden AISI 304 laadusta ?

Jos mulle osoitit kysymyksen, niin ei ole. Enkä kai missään väittänytkään että ne olisi tehty tarkoitukseen sopimattomasta rosterista? Mutta edelleenkään se että ne olisi tehty mistä tahansa rosterista, ei välttämättä tee siitä materiaaliltaan silti mustaa parempaa, ainoastaan kiiltävämpää :)

 

Ja tähän perään pitää vielä todeta, että mustaa terästäkin on toki montaa laatua, kuten tietysti ruostumatontakin, eikä se automaattisesti tarkoita että "musta" olis parempaa kuin ruostumaton, onhan tehdastekoisissakin tavallisissa perheautoissa ruostumattomasta teräksestä tehtyjä pakosarjoja. Mutta väitän että "hinnat alkaen" kiinalaiset pakosarjat rosterista tehtynä ovat varmasti materiaaliltaan huonompia kuin vastaavat mustasta tehtynä, mutta ei sitä ole pakko uskoa, jokainen tehköön omat virheensä ja sijoittakoon omat rahansa mihin haluaa.

Link to comment
Mutta väitän että "hinnat alkaen" kiinalaiset pakosarjat rosterista tehtynä ovat varmasti materiaaliltaan huonompia kuin vastaavat mustasta tehtynä, mutta ei sitä ole pakko uskoa, jokainen tehköön omat virheensä ja sijoittakoon omat rahansa mihin haluaa.

 

 

Jep, uskon tämän kyllä, muualtakin olen lukenut asiasta.    Tietty kilpa-autoon laittaisin mustaa, sillä siinä ei ole niin ulkonäöllä väliä yhtäpaljon.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...