nalleolut Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 jees hosion kanssa saatiin valot kuplaan kondikseen ,mutta nyt vatuttaa nuo mittarivalot. alkuperäisessä katkaisijassa on tuo himmennys toiminto,miulla se toimii on /off. saako korjattua? eli ongelmana on liian kirkkaat valot mittaristossa! saahan tuohon laitettua kyl pienenempi wattiset mutta kiva olisi jos tuo toiminto toimisi.... ja seuraava kysymys koskee = mulla on kuplassa "tuning" mittaristo eli sellanen vaalea aavistuksen mintuvärinen pohja niin minkä väriset polttimot sinne laittaisi tai huput.... hyppää silmille nuo valot! heh Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Seuraavaksi kannattaa kysyä, miten kuljetan kuurakettia kuplan katolla ja miten kiinnitys toteutetaan. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 sitä varten on kattotelineet ja monta nahkaremmiä hommattu....heh Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Vastaus kysymykseen: vaihda rikkinäinen valokatkaisija ehjään. Tai hommaa muusta autosta himmennin, itse käytin joskus jotain vanhemman Toyotan mittarivalaistuksen himmennintä. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 miulle riittää tuo että valot palaa konttorilla näyttäessä.... eli sitä ei voi mitenkään korjata vai? Quote Link to comment
Guest Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 siellä katkaisijan sisällä (noh, päädyssä) on resistorilanka joka on upotettu muistaakseni mallista riippuen johonkin bakeliittiin tms niin että vain pieni osa spiraalille kierretyn langan kyljestä näkyy. Niiden lankakierrosten pintaa pyyhkii varsi joka johtaa virtaa.. vastus muuttuu riippuen siitä mihin kohtaan vastuslankaa se varsi koskettaa. Vian aiheuttaja on luultavasti katkennut vastuslanka. Se käy kuumana luonnostaan joten tinaus luultavasti ei kestä kauaa. Sitä voi tietysti kokeilla. Jos murtuma on siellä "sisällä" valetussa osassa mihin ei pääse käsiksi, niin vastusmittarilla voisi kenties paikantaa missä kohtaa se on, ja siitä kohtaa juottaa näkyvät langan osat yhteen. Mutta luultavasti se lanka on kulunut muualtakin heikoksi, ja on vain ajan kysymys milloin se paukahtaa uudelleen poikki... Sama juttu kuin bensamittarin anturissa. Joissain mallissa se lanka ei ole valettu mihinkään aineeseen vaan on vain sellaisessa urassa vapaana. Se voi olla helpompi korjattava? Mutat samalla lailla se saattaa olla mennyt jo aika haperoksi muistakin kohdista. Vastaan on tullut myös kuplan valokatkaisijoita joissa ei ole tuota säätövastuslankaa ollenkaan, vain tyhjä ura sille. En tiedä onko joku repinyt sen sitten pois vai onko se joku stanu/köyhän miehen versio. Jan Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Siinä nupissa on sellainen vastuslanka, ja jos se palaa poikki niin se on sitten rikki. Turhan hankalaa metsästää uutta lankaa ja kääriä uudelleen. Ah, Jan ehti taas ensin.. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 antaa loimottaa.lähen etsimään pienepi wattisia polttimoita ja vihreitä huppuja! päks.... kiitoksia kaikille vinkeistä! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Toimiva säädinkään ei oo hyvä jos on lisämittareita viritetty perään. Edellisessä pirssissä tais olla kaikkkiaan 9 poltinta mittaritaulussa. Nuppia kun kääns tapista pois, niin säätö toimi kyllä, mutta käytännössä ne sammu kun putos säädön puolelle. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 ei ole mittarit katkaisijan takana. erikseen... ! jees monessa pelissä ei kestä tuo himmennin juuri tuota että laitetaan esim lisämittarit himmenemään samalla. Quote Link to comment
Kurre Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 ei ole mittarit katkaisijan takana. erikseen... ! jees monessa pelissä ei kestä tuo himmennin juuri tuota että laitetaan esim lisämittarit himmenemään samalla. Palaako sulla lisämittareiden valot a) aina b) kun virta on päällä vai c) erillinen katkaisija lisämittareiden valoille d) eiku onhan ne siinä samassa Quote Link to comment
nalleolut Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 heräte sulakerasialta releelle. eli mittareihin syttyy valot ku pistää virrat päälle! Quote Link to comment
Guest TiKi Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Minkäs takii siinä toi rele pitää olla välissä ?? Eiks olis fiksumpaa ottaa esim. sulakerasiasta parkkien sulakkeelta lanka lisämittareiden valoihin. Silloin ne syttyis kun laittaa parkit päälle. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 23, 2006 Author Share Posted February 23, 2006 hmm rele sen takia ettei turhaan rasita kauheesti auton omia johtoja. heräte on juurikin sulakerasialta syttyen ku virrat kääntää päälle! se sitten tarttisko olla se on jokaisen oma asia.... mie en ainakaan luota 30v vanhoihin johtoihin! Quote Link to comment
Guest TiKi Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Mittarivaloille siis relen kautta oma virta akulta...... !?!?!? Toi on mun mielestä vähän turhaa liiottelua. Ei ne mittarivalot NIIN paljoo virtaa nappaa, ett johtosarjat alkais hehkumaan olipa ne kuinka vanhoja tahansa. Tai sitten sulla on TODELLA paljon lisämittareita. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 23, 2006 Author Share Posted February 23, 2006 no ei siitä sen enempää...... saahan sitä laittaa jos haluaa! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Saahan sitä toki tehä ihan mitä lystää jos tahtoo, mutta ei se tarkota sitä, että siinä ois yhtään mitään järkeä. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 23, 2006 Author Share Posted February 23, 2006 oolright.... Quote Link to comment
metake Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Saahan sitä toki tehä ihan mitä lystää jos tahtoo, mutta ei se tarkota sitä, että siinä ois yhtään mitään järkeä. Jos autoilussa aina pitäis olla jotain järkee, niin kyllä tämänkin palstan sais sitten tarpeettomana kuopata :D Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Saahan sitä toki tehä ihan mitä lystää jos tahtoo, mutta ei se tarkota sitä, että siinä ois yhtään mitään järkeä. Jos autoilussa aina pitäis olla jotain järkee, niin kyllä tämänkin palstan sais sitten tarpeettomana kuopata :D No ehdottomasti! Samalla voi kuopata meikäläisen ja ton yhen rotiskon tuolta tallista. Tosin kuoppaanhan sitä melkein päädyttiin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.