Guest Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Satuin kuplaa rempatessa kiinnittämään huomion nopeusmittarin vaierissa olevaan osanumerotarraan. Yllätys oli suuri kun siinä komeili vuosiluku 1957. Auto kun on vuosimallia 66' :) ja vaieri on alkuperäinen niin vaiereita vissiin on tuotettu varastoon vw:n tehtaalla kerralla vähän isompi erä :). Mittaristo näytti taasen olevan vuodelta 1963. Mitenkäs muilla, oletteko törmänneet vastaavaan? Quote
-tipi- Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Heh, ei varmaankaan oo Volkkarilla menny kuuskytluvulla niin hyvin et on varaa 10, tai edes kolmea, vuotta hautoo osia varastoissa. Tuohon aikaan tehtiin kuitenkin n. miljoona autoa vuodessa, oisiko ne '57 ostanu yli 10 miljoonaa vaijeria varastoon. Mittarit on tavallisesti leimattu kuukauden tai pari ennen auton valmistumispvm. Vai onko autosi ollu sulla uudesta saakka, että on 100% varmaa että kaikki osat on alkuperäisiä? Quote
mikan Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Tipi, miksi 66 stanussa on ovaali-ikäinen rattiputki/ratti? Tietääkseni ei tuotakaan ole tuohon vaihdettu myöhemmin. t. Mika Quote
Guest Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Perin tuon auton mummolta 5-vuotta sitten ja hänellä se oli ollut alusta saakka. Satunnaisia moottoriin liittyviä huoltoja lukuunottamatta autolle ei ole tehty mitään muuta. Kyseessä on stanu, joten johtuneeko päiväys siitä :). Ainoa muutos alkuperäiseen on PA-mittarin lisäys viikonloppuna, jonka yhteydessä tuon vuosiluvunkin huomasin. Mittarissa on leima 1.63. Quote
Guest Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Tipi, miksi 66 stanussa on ovaali-ikäinen rattiputki/ratti? Tietääkseni ei tuotakaan ole tuohon vaihdettu myöhemmin. Joo, näin on myös minulla. Quote
mikan Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Tipi, miksi 66 stanussa on ovaali-ikäinen rattiputki/ratti? Tietääkseni ei tuotakaan ole tuohon vaihdettu myöhemmin. Joo, näin on myös minulla. Eli meillä molemmilla on 1200 66 stanu. Minkä värinen sun stanu on? Mulla on kans lisävarusteena bensamittari ja rattilukko. t. Mika Quote
-tipi- Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 En tietenkään sano etteikö tuo voisi olla mahdollista, itse vain en näe sitä kovinkaan todennäköisenä. Muistaako mummokaan, jos mittari on joskus hajonnut? Stanuissa on varmaan käytetty myös vanhoja osia, mutta väittäsin että Stanuja tehtiin vanhan tyyppisistä osista, että saatiin pidettyä vanhoihin jatkuvaa varaosatuotantoa yllä, näin määrät hieman korkeampina ja komponentti kohtaiset hinnat hieman pienempinä. Esim. Batwing ratti tuli joskus '49 tai '50, uskooko joku että '63 stanuihin laitettiin kolmipuolaratteja jotka on tehty 13-14 vuotta aikaisemmin? Autojen teollinen tuotanto kuluttaa niin helvetisti osia, ettei niitä ole mitään mahiksia säilöä vuosikymmeniä suuria määriä. Esim. Mersun pakettiauto tehtalle Frankfurtissa toimitetaan renkaita 2 tunnin välein. Autoja valmistuu noin 1000kpl päivässä. Miettikää minkälainen varasto tarvittaisiin pitäämään viikon renkaat hyllyssä. Quote
Guest Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Tipi, miksi 66 stanussa on ovaali-ikäinen rattiputki/ratti? Tietääkseni ei tuotakaan ole tuohon vaihdettu myöhemmin. Joo, näin on myös minulla. Eli meillä molemmilla on 1200 66 stanu. Minkä värinen sun stanu on? Mulla on kans lisävarusteena bensamittari ja rattilukko. Väri on pearl white (LM87). Bensamittarin hommasin vaikka voihan tuolla varatankillakin aina lähimmälle asemalle ajella. Sopivan radion kun vielä löydän niin alan olla aika tyytyväinen. Quote
Hebster52 Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Stanuissa on varmaan käytetty myös vanhoja osia, mutta väittäsin että Stanuja tehtiin vanhan tyyppisistä osista, että saatiin pidettyä vanhoihin jatkuvaa varaosatuotantoa yllä, näin määrät hieman korkeampina ja komponentti kohtaiset hinnat hieman pienempinä. Esim. Batwing ratti tuli joskus '49 tai '50, uskooko joku että '63 stanuihin laitettiin kolmipuolaratteja jotka on tehty 13-14 vuotta aikaisemmin? Stanun rateissa on samat spoorit kuin Deluxe malleissa joten esim. -63:sessa on tiheä spoori kun taas pre-55 stanuissa on harva spoori. Uudemmissakin on tuo keskiön taka puoli erilainen. Uusissa on ura ja lirpake suuntaviiksen palautusvipua varten kun taas vanhemmissa tuota uraa ei ole. Ne ovat umpinaiset takaa. Minun pitää varmaankin tarkistaa ihan uteliaisuutta mikä vm. mun -63 stanun mittarissa on... Quote
Hebster52 Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Onko muuten noissa -66 stanuissakin vielä toi kolmipuola ratti? Luulin että -64 oli viimeinen vuosimalli jossa noi oli. Quote
Guest Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 En tietenkään sano etteikö tuo voisi olla mahdollista, itse vain en näe sitä kovinkaan todennäköisenä. Muistaako mummokaan, jos mittari on joskus hajonnut? Murtamaton punainen sinettilakka on mittarin ja vaierin liitoksessa. Voisi olettaa,että tehtaalla laitettu. Mummolta on paha kysyä enää mitään kun ei välistä muista mitään muutakaan (dementikko) :( Stanuissa on varmaan käytetty myös vanhoja osia, mutta väittäsin että Stanuja tehtiin vanhan tyyppisistä osista, että saatiin pidettyä vanhoihin jatkuvaa varaosatuotantoa yllä, näin määrät hieman korkeampina ja komponentti kohtaiset hinnat hieman pienempinä. Esim. Batwing ratti tuli joskus '49 tai '50, uskooko joku että '63 stanuihin laitettiin kolmipuolaratteja jotka on tehty 13-14 vuotta aikaisemmin? Jaa-a... Itselläni on juuri tälläinen ratti stanussani. Keskiössä on kultainen linna ja susi. Käsittääkseni kyseessä on siis ovaalin ratti. Löytyisiköhän tuosta jostain vuosilukuleima? Quote
mikan Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Sama ratti mulla ja autokin on saman värinen, Pearl Weiss. - Vilkut maalatuilla kuorilla? - Etu ja takaluukun kahvat maalatut? - 1 vai 2 tööttiritilää? - 1 vai 2 aurinkolippaa? - Ei ikkunalistoja? - Ei kylkilistoja? - Ei astinlaudoissa listoja? - Ei kahvaa mistä vetää ovi kiinni? - Mitähän muuta vielä... t. Mika ps. Ilmeisesti sitten vuonna 66 oli sen verran kysyntää ovaalien varaosarateille, että niitä kannatti valmistaa ja asentaa uusiinkin kupliin. Quote
Guest Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 - Vilkut maalatuilla kuorilla? - Etu ja takaluukun kahvat maalatut? - 1 vai 2 tööttiritilää? - 1 vai 2 aurinkolippaa? - Ei ikkunalistoja? - Ei kylkilistoja? - Ei astinlaudoissa listoja? - Ei kahvaa mistä vetää ovi kiinni? - Mitähän muuta vielä... - Vilkut on kromisilla kuorilla - Kahvat maalattu - Sivupeilin kuori maalattu - 1 töötinritilä (maalattu) - Pieni rakisterivalon kupu - 1 aurinkolippa - Ei ikkunalistoja - Kylkilistat on - Astinlaudassa listat - Ei käsivarsitukia ovissa - Ei kauhukahvaa - Ei kromisia listoja sisällä - Varatankin kahva :) - Ovipahveissa näyttäisi olevan vinyylin sijaan nahkaa (?). Ei ole kupruillut tai lohkeillut kuin 70-lukulaisissa. Nahkaa myös taitaa olla istuimien selkänojien taustat. - Katossa vinyyli - Klippan turvavyöt edessä, paikat turvöille takana ps. Ilmeisesti sitten vuonna 66 oli sen verran kysyntää ovaalien varaosarateille, että niitä kannatti valmistaa ja asentaa uusiinkin kupliin. Lienee ollut näin. Stanut on kokoelma tehtaalla nurkasta löytyneitä osia... :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.