Jump to content

Maalin irroitus


Recommended Posts

Hain tänään kotiin taas yksi Kupla lisää ja siinä oli jotkut teinit pässyt leikkimään spraypullon kanssa. Ja siinä nyt kysymys että miten saan sen maalin pois kun se on joka paikkassa? Ja auto on seissyt semmoisena jo pari vuotta. Thinnerilla ei ainakaan käy......

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tiivisteistä luulis lähtevän jonkinverran ihan rapsutamalla ja laseisa vaikka tinnerillä tai vastaavilla.

 

Lasitkin voi tietty irrottaa, niin eipähän mee liuottimet tiivisteille.

Link to comment

Jarrunestehän on tunnetusti autoa fiksatessa renkaiden kylkeen silikoonin korvike...)

 

Ikkunantiivisteiden raaputus puukolla ja ruuvimeisselillä milli kerrallaan ei ole valkoihoisen hommaa. Tätäkin tuli tehtyä työmaalla kiireapuna kun maalari oli maalannut mustan auton pitkin tiivisteitä...

Link to comment

Kannattaa säilyttää vanhat ikkunantiivisteet hinnalla millä hyvänsä. Mä yritin vaihtaa paksutolppaan vähän rispaantunutta takalasin tiivistettä brasilialaiseen versioon tossa jokin aika sitten. Lopputulos: Brassitiiviste ei mennyt kahden miehen voimin paikalleen lasiin (siis lasi irti autosta, olohuoneen lattialla) --> vitutus --> alkuperäinen tiiviste takaisin. En tiedä, ehkä joku niitä saakin kiinnitettyä, mutta mä en aio enää kokeilla.

 

Silikonispray muuten maksaa jotain 3 euroa Motonetissä.

Link to comment
Guest laiska`s custom

on sama kokemus näistä halpa tiivareista,on sit just sen kokosia kun sattunut tulemaan,välil sen kymmenen senttiä lyhkäsiä ja välillä pitkiä...

Link to comment

spraymaalit ovat 1-komponenttisia.eli ei liuotinainekestäviä.eli vaikka spraymaali olisi ollu vuosia pinnassa sen saa tinnerillä pyyhkimällä helposti pois.jos autossa on pinnassa oikea 2komponenttinen automaali(kestää silloin liuotteet)voidaan 1komponenttinen maali pyyhkiä pois esim.tinnerillä tai vastaavalla aineella.

Link to comment
Meinaatko muka, että ikkunan tiiviste kestää jarrunesteen?

 

Meinaan, mutta maali ei (en kyllä tiedä näistä uusista nesteistä, mutta ennen vanhaan jarrunesteellä oli tapana syövyttää maalia). Itse olen ainakin muoviosista poistanut maaleja jarrunesteellä.

Link to comment
Kannattaa säilyttää vanhat ikkunantiivisteet hinnalla millä hyvänsä

 

Tuohon on kyllä vaikea keksiä perusteluita jos vanhat ovat vähääkään huonot, kun kerran saatavilla on kunnollisiakin tiivisteitä. Jos auto on muuten tip-top kunnossa niin hankkisin siihen kyllä uudet KUNNOLLISET tiivisteet jos kerran ikkunoita ollaan irrottamassa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jaa-a... En oo kun yhen hotmatsin cällöök sarjan tiivisteet asentanu ja ne kyl sattu paikalleen oikeen hyvin. Piti venyttää, mutta sehän se on ideakin, että ovat kunnolla kiinni. Ja edelleen mie epäilen ikkunan tiivisteen kykyä sietää jarrunestettä. Se kun on erilaista kumia kun esmes o-renkaat.

Link to comment

Oman kokemuksen mukaan morssi ei tee kumille mitään ja sillä lähtee tiivisteistä ohut spraykerros todella helposti.

 

Olin joskus telakalla putsaamassa tallinkin ikkunoita, kun maalarit eivät jaksaneet suojata laseja kylkiä maalatessaan. =) Nitromorssilla vedettiin tiivisteistä maalit pois.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...