v.u Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Tuollaista asiaa tullut tuossa pähkäiltyä. Olisiko kellään mitään fiksua ratkaisua aiheeseen? Quote
-Alex- Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 (edited) Quaife torsenlukko on oikein fiksu..siirtää tehoa pois sutivalta pyörältä ei sutivalle http://www.ebay.co.uk/itm/Quaife-VW-Beetle-swing-axle-LSD-ATB-Differential-/230689271612 Swingiin käytettyjä / vanhoja ei taida löytyä paljon? Onko kaikki vanhat ZF levylukot IRS versioita? Näitä joskus myynnissä, ja nekin on hinnoissaan.. Teeseitsevaihtoehdot vähässä swingiin? nonexistent? IRS:iin jotkut tehneet toisen auton lukosta sopivan. Kemppilukot kannattaa unohtaa....sorry roskapönttokuskit :) Edited November 28, 2015 by -Alex- Quote
v.u Posted November 28, 2015 Author Posted November 28, 2015 Omegan lukosta ilmeisesti tehty irs lootaan... Oliko jossain sodanaiaksessa maastoautossa ollut kitkalukkoa swinginä? Quote
JM Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Minä ainakin pidän Quaifestani. Ei kuulemma hyvä sora käytössä. Halpa/ei pitkäikäinen temppu olis halkaista/murtaa ne mihin vetarit tulee kiinni. Poorman posi toiminut urtsissa kohtuullisesti tosin ei ilman ongelmia, mahtaa toimia katuautossa ok. Quote
-Alex- Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Millä perusteella torsen ei hyvä soralla? Torsen ei taida toimia moottorijarrutuksessa? Quote
JM Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 (edited) Millä perusteella torsen ei hyvä soralla? Torsen ei taida toimia moottorijarrutuksessa? Muuttaa puolelta toiselle liian nopeasti auto kiemurtelee hallinta vaikeaa, tämä siis epätasaisella autokros yms. Levylukko parempi. Edited November 28, 2015 by JM Quote
Kotten Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 ZF on aikoinaan tehnyt swngilaatikkoon levylukkoja, taitavat vaan olla aika vähän tarjolla tänä päivänä... 1 Quote
vwagen Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Ja se sota-aikainen ZF tappilukko käy vain halkaistaviin laatikoihin(Porsche käytti samaa lukkoa vielä-60 luvulla). Quote
v.u Posted November 28, 2015 Author Posted November 28, 2015 Jos jollakin tollainen sodan aikanen jossain hyllyssä niin ostetaan! Pääsisi vähän mittailemaan minkälaista sorvausta vaatii että sopisi nykypäiväsempään kuoreen... Quote
Kotten Posted November 28, 2015 Posted November 28, 2015 Ei sodanaikaisia tarvitse. Minulla on swingilaatikkoon sopiva ZF lukkoperäaihio josta saa mitat otettua jos on tarvis. Minulla on myös VW:n manuskat jossa näiden lukkomallien eroavaisuudet on selitetty. Quote
vwagen Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Tappilukkoja mulla on muutama hyllyssä,mutta ei myytäväksi,mittaaminen kyllä mahdollista. Quote
metake Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Lukkoperä kuplaan markalla: Scan 6.pdf Scan 7.pdf Quote
Guest a-p Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Onko noilla markan lukoilla ollut millainen kestävyys normaali katu ajossa. Kysyn vain mielenkiinnosta aiheeseen. Itsellä irs perä, siihen pitää kehitellä joku lukko jossain vaiheessa. Quote
Kotten Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Oliko oikeen myytäväksi asti? Ei ole tässä vaiheessa myytävänä. Quote
Meto Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Moro! Itseäkin kiinnostaa onko noita markan lukkoja jollain käytössä/kokemuksia? Quote
JM Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Moro! Itseäkin kiinnostaa onko noita markan lukkoja jollain käytössä/kokemuksia? http://www.piersideparts.net/GBE675.html Katukuplassa toimii, urtsissa ei ongelmitta. Quote
Meto Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Kiitos infosta! Siksikin kiinnostaa kun vaihteisto tällä hetkellä remontin alla.. Quote
Mäki Posted December 9, 2015 Posted December 9, 2015 Oliko oikeen myytäväksi asti? Ei ole tässä vaiheessa myytävänä. Minä olen vissiin ekana jonossa Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.