hyeena Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Onko näissä takamoottoreissa kuinka oleellista laatikon ja vaihdevivuston keskinäinen samansuuntaisuus? Eli pitääkö paketti olla linjassa? Mietin vain noita vaihteenvaihto -ongelmia (toinen laatikko jo, eli ei siitä kyse). Onko kukaan päivittänyt tuota vivustoa tiukemmaksi? Tuntuu että puslien ja muiden vaihtaminen ei ole auttanut. Toisaalta uusi loota on erilainen (002 vaihdettu 091:seen) ja ongelmat on voinut siirtyä sitä myötä toiseen kohtaan :) Kuplaan noita vivustoja on päivitelty ainakin mutta mitens palloon? Alkaa kyllästyttää tuo epämääräisyys :) Quote Link to comment
tolvana Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Laita vaijerivivusto niin loppuu klappi...makso about 500€. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Mitkä kaikki puslat vaihdoit? Quote Link to comment
multanen Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Onko näissä takamoottoreissa kuinka oleellista laatikon ja vaihdevivuston keskinäinen samansuuntaisuus? Eli pitääkö paketti olla linjassa? Mietin vain noita vaihteenvaihto -ongelmia (toinen laatikko jo, eli ei siitä kyse). Ne on luonnostaan tarpeeksi hyvin linjassa. Jos vaihdoitte laatikot kokonaisena nokkapaloineen niin 091:sen pitäisi olla paljon parempi (002-mallisen nokkapalan "hockey stick" yleensä kulunut väljäksi). Vaihdekepistä kannattaa tutkia että pyöriikö se (ei sais paljoakaan). Pyöriminen aiheuttaa ylimääräistä veivausta kun kepin mutka kertauttaa liikkeen. Kepin alapäässä on pallo jossa pyörimistä estävä tappi. Jos purat kepin irti, merkkaa osien paikat ensin, säätäminen menee nopeammin. Mulla oli uudempimallisen kepin tapissa jo "alkavaa kulumista" havaittavissa: En keksinyt muuta kuin hitsasin poranterän pätkän suoraan palloon kiinni. Keppi on nyt paljon timmimpi vaikka itse ongelmaan ei mulla auttanutkaan (1 ja 3 menee niinkuin kumia vasten painaen päälle ja pomppaavat pois ajaessa... Kumma juttu). Quote Link to comment
hyeena Posted May 30, 2016 Author Share Posted May 30, 2016 Joo, tuon tapin vaihdoin ku hävis :) Puslia oon vaihdellut pariin otteeseen - ne tuntuu runnoutuvan tuolla kanavassa ja melko pian. Lisäksi T kappale takana meni ihan mutkalle (halpa kiinalainen tarvike). En edes muista tuliko 002:sta nokkakappale, ainakin kytkinkopan vaihdoin 002:sta. Setti on ehkä aavistuksen lähempänä keulaa. akselia en pätkässy mikä ois ollut toinen vaihtoehto jos kytkinkopan ois pitänyt. Melkein tekisi mieli päivittää koko keula (akseli, ohjaussimpukka, kaasupedaalit jne.) koska kukaan muu ei oikein osaa edes ajaa autoa :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.