Guest jayjay Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 (edited) Näyttäisi kuuppelossa (-65) olevan laatikko/kone-yhdistelmä hivenen vinossa takaa katsoen ja etummaiset laatikon kannakkeet vähän kulahtaneilta joten aloin funtsia niiden vaihtoa. (En toki ole varma johtuuko vinous suoraan sieltä vai onko kopassa pieni heitto tms) Haynesin mukaan sais tehtyä sinnepäin ilman koneen/laatikon irttottamista kopasta, mutta onko asia tosiaan niin yksinkertainen? Laatikon kannatinpantaa ei ilmeisesti saa vaihdettua ilman että koneen irrottaa? Se sai pikkuisen kipeää kun tunkkasin autoa ilmaan. Vääntelin sorkkaraudalla takaisin ja jossain vaiheessa ajattelin vaihtaa sinne vähän vahvemman yksilön. Kiitos vinkeistä! Edited May 12, 2016 by jayjay Quote Link to comment
DOODAH Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 No etummaisen saa, mutta helpompi on irrotella kone. Askia pitää saada taakseppäin noin 5cm. Takakanneke irti runkohaarukasta ja vetarin putket latoista. Käppärivaijerit, kaasuvaijeri ja sähköjohdot ei oikein viittä senttiä jousta. Takakannakkeen kumien mutterit on tosiaan kytkinkopan sisällä, eli pannu veks ja vaihdat kaikki samalla kertaa. Quote Link to comment
metake Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Laatikon takakannattimen saa kyllä vaihdettua vaikka kone ja loota on paikallaan, mutta takakannattimen kumeja ei. Etummaisen kumin vaihdossakin saattaa joutua irrottamaan pakoputken jotta moottori tulee riittävästi taaksepäin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Eli tosiaan helpompaa irroittaa kone kuin ruveta sähläämään varsinkin jos joutuu homman auton alla ryömimällä tekemään. Quote Link to comment
Guest jayjay Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Näin mä vähä aattelinkin. No, syssymmällä sitte. Tänks kommenteista! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.