hakkis Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 eikös tasavirtalaturin pitäisi olla ehjä.jos pyörii moottorina...? Quote Link to comment
Virtanen Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 (edited) Ei välttämättä, itselle tullut useampi eteen, pyörii akulla muttei lataa. Ankkurissa ollut vikaa. Edited June 5, 2016 by Virtanen Quote Link to comment
hakkis Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 ok.valo sammuu kun antaa toisella akulla/pikalaturilla lisävirtaa...ja on myös uusi bosch säädin!varmaan siis toisella laturilla kokeilemaan... Quote Link to comment
Guest kaipas Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Itsellä latausongelmat poistuivat laturin vaihdolla. On kuulemma kuplissa yleinen ongelma tuo laturin rikki meneminen. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Noi tasavirtalaturit on kyllä yksiä perkeleitä. Itse taistelin latausjännitteen noston kanssa ruiskukolkissa, mulla oli kolme eri laturia joista kaksi toimi mutta jännitettä ei saanut tarpeeksi ylös ruiskun vaatimuksiin. "Sorvasin" porakoneella ja vesipaperilla kollektorin mittasin parhaimmat kamat näistä kolmesta ja yhdistin ja laiton uudet hiilet ei auttanut jännite nousi vähän mutta ei tarpeeksi. Edes varmasti toimiva latauksen säädin ei auttanut. Lopuksi ostin bosch elektronisen säätimen ja johan alkoi rokkaamaan. Quote Link to comment
tolvana Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Ei kai se laturin vika ole jos säädin vinoilee. Hyvä kun kaikki dissaa tvlatureja niin mä saan noita omiin tarpeisiin puol ilmaiseksi... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Ei kai se laturin vika ole jos säädin vinoilee. Hyvä kun kaikki dissaa tvlatureja niin mä saan noita omiin tarpeisiin puol ilmaiseksi... Toimiessaan vallan mainioita mutta todella vittumaisia vikoja mukaanlukien polarisointiviat Quote Link to comment
hakkis Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 taas toimii...=)laturi vaihdettu! tiä sit mikä tos vanhas vikana...ei se ainakaan pidä paikkaakn,että laturi toimii,jos pyörii moottorina... Quote Link to comment
Recommended Posts