Geronimo Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 (edited) Kone rempattu, sama startti ja vauhtis. käy ja toimii, sammutus ja uudelleen käyntiin ja eiku kännistäessä vaan naks. Konetta löysemmälle, ravistus ja taas toimii kerran ja sitte naks Kone ei pyöri. Startti irti ja kone pyörii. Putsasin startin, testattiin irrallaan niin toimi hieman paremmin ku ennen putsausta. Ja eiku paikolleen ja toimi 3 kertaa ja taas naks, kone ei pyöri. Startti irti ja kone pyörii. Vissiin tullu tiensä päähän ja eiku uutta starttimoottoria hommaan vai mitä? Pah. Kone rempattu, sama startti ja vauhtis. käy ja toimii, sammutus ja uudelleen käyntiin ja eiku kännistäessä vaan naks. Konetta löysemmälle, ravistus ja taas toimii kerran ja sitte naks Kone ei pyöri. Startti irti ja kone pyörii. Putsasin startin, testattiin irrallaan niin toimi hieman paremmin ku ennen putsausta. Ja eiku paikolleen ja toimi 3 kertaa ja taas naks, kone ei pyöri. Startti irti ja kone pyörii. Vissiin tullu tiensä päähän ja eiku uutta starttimoottoria hommaan vai mitä? Pah. Edited June 9, 2016 by Geronimo Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Ja koneen ja laatikon välinen maadoitus kunnossa samoin kun startin ja laatikon välinen pinta. Ja akun kengät kunnolla kiinni. Solenoidin johdon hapettumat poistettu ja akussa tarpeeksi virtaa. Quote Link to comment
Anpu Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Solenoidi vika, tinakolvi käteen ja putsaat solenoidinkannen alta kuparilätkät. Quote Link to comment
x-pj Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Onko vaihteiston kuoressa oleva startin pusla jo uusittu? Kuplan normi starttia ei pidä "testata" irrallaan. Voi hajota siihen. Irrallisena rattan puoleisessa päädyssä ei ole mitään tukea. Quote Link to comment
Geronimo Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 Ja koneen ja laatikon välinen maadoitus kunnossa samoin kun startin ja laatikon välinen pinta. Ja akun kengät kunnolla kiinni. Solenoidin johdon hapettumat poistettu ja akussa tarpeeksi virtaa. On juurikin näin. Solenoidin irrotin ja putsasin mutta eipä tullu tinailtua mitttään. Startti aukaistu ja putstattu. Pusla on ookoo, ei yleensä reagoi tällä lailla jos on rikki? Nyt taitaapi siirtyä tuohon solenoidiin vika. Pyörittää hieman laiskasti jos saa sanoo irtonaisena irto akulla testissä... Quote Link to comment
Geronimo Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 Vikahan lopulta tänään löytyi, töiden jälkeen irroitin koneen ja otin kukko lagerin kouraan ja rupesin katteleen että missä vika. Hetki meni ennenku hokasin pienen hölmön virheen, takimmainen moottoripelti ei laskettujen kansien kanssa mahtunut paikalleen eli meni koneen ja lootan väliin. No eiku hieman kaventaan takapelitiä yhdestä kohtaa ja kone paikalleen nii pelaa taas hienosti. On se toi irtoperä hieno juttu, 1,5h irrotuksesta käynnistykseen mietinnän ja tupakoinnin ja puheluiden kera :-) SOLVED! 3 Quote Link to comment
Geronimo Posted June 11, 2016 Author Share Posted June 11, 2016 Jep, pitäs aina koittaa lähtee sieltä nolla asennosta hakeen vikaa. No nämähän aina opettaa vaikka aikaa viekin. Nyt kaikki paikoillaan, huomenna vielä kuskin oveen maalia pintaan ja takajarrujen läpikäynti niin alkuviikosta sitte katsurin puheille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.