Jump to content

Öljynpainesäätimenmäntä jumissa


Guest Kalsuto

Recommended Posts

Guest Kalsuto

Kone on autossa kiinni ja ennen kuin ehdin rikkomaan mitään niin kysyn miten jumiutunut öp-säätimenmäntä irroitetaan? Kyseessä yhdellä säätimellä oleva lohko eli eikös se silloin ole ns. taempi säädin?

Link to comment
Guest Kalsuto

Sinne vois kokeilla M12 kierretappia vääntää sisään ja sitten vetoja.

Tuota jo pikkaisen kokeilin ja tuntui hyvältä idealta. Ei vaan irronnut. Joko loppui voima tai usko. Hyvä syy irroittaa kone.

Link to comment
Guest Kalsuto

Hyviä ja huonoja uutisia. Mäntä lähti irti kun ajoin koneen kuumaksi, ruuvasin M12 tapin kiinni ja pyöritin hitaasti akkuporalla mäntää. Valuva öljy puhdisti sopivasti väliä pyörittäessä.

Sitten huonot uutiset. Vika ei korjautunut. Ei pidä vieläkään öljynpaineita lämpimänä tyhjäkäynnillä. En tiedä olisiko tuo edes voinut siihen auttaa mutta yksi selkeä vika on kuitenkin korjattu.

Kiitos molemmille avusta.

Link to comment

Laita tulpan ja männän väliin vakio 8mm rikka. Normi rautakauppa tavaraa, ei VW ohut...

Huomaa että nousee sekä tyhjäkäynti että myös maksimi saman verran baareissa.

Nousu yhdellä rikalla malitilinen

 

Jos taas haluat kaivaa verta nenästä, niin laita 8mm nylokkimutteri. :)

Tää nostaa abaut 3 bar ja taaskin sekä ylä ja alapaine nousee.....  

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...