Jump to content

öljynjatkeen huohotusletku


Recommended Posts

Posted

Mihis olis hyvä laittaa, ku ostin tollasen pidemmän öljyntäytön ja tuossa on tuo huohotusliitin, ni mistä se huohotus kannattaisi ottaa? Laittaako vaan letkun niinkun alkuperäisessäkin moottoripeltien läpi kohti maata, lohkoon vai ilmanputsariin... Ehdotuksia, kokemuksia?

post-1071-13888358287187_thumb.jpg

Posted

No lähinnä siihen etsisin vastausta, et miten tuon huohotuksen saisi ilman sitä venakoppa-ratkaisua. Eli se ei käy se orkkis-putken paikka?

Guest Mika Raussi
Posted

Paat sinne orgiksen paikalle ilmaputsariin jos vehkeet kerta semmoset on. Maahan päin sojottamaan voi laittaa kans, mutta sit voi tulla turhaa sotkua.

Posted

Mulla olis kyllä semmonen levy, joka tulee bensapumpun paikalle et siihen sais sen letkun..olisko se hyvä ratkaisu? Itellä kun ei tota orkkis bensapumppua enää ole(sähköinen tankin alla). Nii ja jos laittais maahan päin sojottamaan, ni eikös sen kuitenkin vois laittaa jotenkin kiinni, ettei pääsis heilumaan ni aiheuttais vähemmän sotkua..

Guest Mika Raussi
Posted

Mitäs hyötyä muka on laittaa kampikammion huohotin takasin kampikammioon? Mistä se sit muka huohottaa se kone?

Posted

Nii sitä mäkin miettisin...ku sain vaan semmosen laipan kaverilta. Et siksi mä nyt kyselen vähän ammattimaisempaa mielipidettä.. Eli se on siis poissuljettu ratkaisu tuo et sen laittais bensapumpun paikalle.

Guest Mika Raussi
Posted

Ei se sotkun määrä oo siintä letkun kiinnityksestä kiini. Sieltä tulee öljystä ilmaa ja sen kun ohjaa koneen alle, niin siintä tulee aika hyvä siintä sopasta, katupölystä ja kuumasta pakosarjasta.

 

Ehottomasti paras ratkasu on laittaa suodattimellinen huohotinboksi, mutta se on tarpeetonta jos on normikone ja vielä orgis ilmanputsarikin. Sinne vaan mihin se alunperinkin meni!

Posted

Onneksi olkoon turhaakin turhemman turhakkeen ostamisesta! Ei helpota öljyntäyttöä yhtään,korkki on kovaa muovia joka jämähtää putkeen välillä helvetin lujasti,huohotinreikä on vakiotakin pienempi joka ei taas yhtään hyvä asia ole jne. Huohotinletkun voit laittaa auton alle tai ilmanputsariin,itellä menee auton alle joka volkkarissa ja nippusiteellä kiinni ettei pala pakosarjaan jne. Virikaasariin en laittaisi huohotinletkua menemään sisään,sieltä kun voi lentää paskaa mukana mikä tukkii sen kaasarin hyvin helposti jostakin kanavasta/ suuttimesta.

 

Ps. konehuoneen reunalle kannataa laittaa kumitiiviste paikalleen,ei näytä kuvassa olevan,ongelmia tulee lämpöjen kanssa muuten. pellit sulla on vissiin muutenkin vielä irti kuvassa.

Posted

Juu itelläni on koneessa virikaasari, et vakiokoneesta ei ole kyse. Joo ja noista moottoripelleistä...mulla ei ole niitä ollenkaan! Saati sitten mitään kumia. Tarvii kattoa löytyykö varastosta tommosia peltejä. Ja taidanpa vaan laittaa tuon putken menemään sinne alas maatakohti samalla tavalla ku Kyöstillä. Ainakin siihen asti ku ostaa tollasen huohotinboksin. Sitten kun tarvii ottaa venakopat pois, jnejne ja ku haluis ton nyt suht nopeesti ajoon..ku on noita aurinkoisia kelejäkin alkanu olemaan. :)

Posted

Sen verran kannattaa rauhoittua ajamisen kanssa että laittaa ne pellit ja tiivisteet paikalleen sinne,muuten voi loppua ajot lyhyeen,tämä on vain neuvo usko jos haluat vähän sama kun ajais ilman jäähdytintä normaalilla autolla.

Posted

Juu uskon kyllä, kiitos vinkistä, en meinaan tiennyt tota. Pitääkin hankkia jostain noi tiivisteet vielä ku pellit mulla varmaan onkin.

  • 9 years later...
Posted

Jos on käytössä vakio öljyntäyttö, jossa huohotinlähtö ilmanpuhdistimelle sekä alaspäin kohti maata, niin voikos siihen putsarille menevän letkun tilalle tai letkun päähän nakata yksinkertaisesti huohotinsuodattimen (koneessa kii virikaasari)?

Posted (edited)

Voi laittaa. Voi öljysumua tulla hieman läpi ja sotkea, mutta mitään varsinaista tarvetta sitä ei kaasarille ole viedä.

 

Ps. Mitenhän on tässä ketjussa ylempänä esiintynyt auto mahtanut toimia? Itse ajelin ekalla kuplallani, pelkillä sylinterin ympärillä olevilla pelleillä, useamman tuhat kilmoletriä ilman mitään ongelmia:) ei muuten ollut kumitiivistettä konepellissäkään;) koneessa ei ollut edes pahemmin päittäisvälystä kun sitä joku ostajakandidaatti voiminen tunnossa repi.

Enkä tiedä kauanko autolla oli sellaisena ajettu, itse ostin sen "konevikaisena", kun öljynjäähdyttimen paikalle laitetusta ryöstölaipasta oli vedetty vesiletkulla öljynsuodattimelle letkut. Öljyt tulleet pihalle kun letku yllättäen haljennut. Vaihdon ne öljynkestäviin ja kovaa ajoa! Voi v#ttu, eihän siinä siis ollut öljynäjäähdytintäkään:D joku lisäöljypohja kylläkin. kävin kuitenkin intissä parolassa useampaan otteeseen tampereelta... Motaria koko matka. Lisättäköön vielä että tällä ei talvella ajettu...

Ei silloin tainnut volkkaripalstaa olla olemassakaan, nykyään en uskaltaisi tallista ulos lähteä, kun lukenut täältä, että sama kun ilman jäähdytintä vesivessalla ajaisi! Niin se tieto lisää tuskaa...

 

Tuli vain mieleen kun naureskelin tuolle 2006 vuoden keskustelulle ja aloin miettimään omaa harrastuksen alkua. Tajusin vasta nyt (n.15 vuotta jälkikäteen) että siinä ei ollut edes oljyjäähyä, kun oli ryöstölaippa sen tilalla. Öljynsuodatinkin oli kiinni tulipellissä, että ei tainnut jäähtymiseen auttaa. Kestävä kone siis kaikinpuolin!

Edited by peruskallio

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...