Jump to content

Kiitos vastauksista. Tekninen ongelma ei ratkennut.


Recommended Posts

Tekninen kysymys Tekniikka palstalla, nyt keskustelu kampiakseliongelmasta on lukittu joten vaurion aiheuttaja jäi epäselväksi. Kiitos asiallisista vastauksista Alexille - pepellle- ym. "asiantuntijoille". Onko "ylläpidolla" joku rajoitus teknisen kysymyksen vaikeudesta? jos kysymys on liian vaikea ratkaistavaksi niin lukitseeko yp. keskustelun?

Link to comment

Kyllä kai tilanne lienee se että ongelmatilanteessa pitää joko mainita molemmat osapuolet tai sitten ei kumpaakaan, muuten tilanne on sitä osapuolta suosiva, jota ei mainita. Jos olisit jättänyt tuon myyjän mainitsematta TAI olisit maininnut ostajan - tilanne olisi varmasti ollut toinen. Tiedän itsekin, vaikka en koskaan mitään volkkareihin liittyvää myynytkään, että eniten ärsyttää kun joku netissä haukkuu nimettömönä tekemääsi tuotatta ilman että olet itse kuullut siitä mitään tai ylipäätään ongelmasta tietoinen.

 

Reilumpaa on se, että jos tuote hajoaa kuukauden kuluttua ostamisesta - niin ensisijaisesti otetaan yhteyttä osan myyjään ja sitä kautta selvitetään missä on vika. Sitä kautta myyjällä on mahdollisuus reagoida välittömästi mikäli toimittajalla on laatuonglema; toki siinä tilanteessa pitää ensin varmistaa että asennusvirhettä, tms. ei ole tapahtunut, ettei haukuta väärää puuta.

 

Kiinan laadusta kaikki lienevät yhtä mieltä että se on täsmälleen yhtä hyvää kuin valvonta. Jos valvonta ei pelaa, sekaan menee halvempaa materiaalia aivan välittömästi ja katteet paranee sitä kautta. Juurikin tämän takia on tärkeää että toimittaja saa tiedon laatupoikkeamasta välittömästi (eikä netin välityksellä). Ainoastaan kiinalaisten omat tuotemerkit ovat laadukkaita (hinta-laatusuhde huomioon ottaen); ns. merkkituotteet yleensä kilpailuttavat tuotantolaitoksen ja sitä kautta saavat sitä halvinta laatua.

 

Rehellisyyden nimissä pitää sanoa että kyllä täällä foorumilla myös on hieman eri säännöt kirjoittajasta riippuen. Yksi nimeltä mainitsematon henkilö oli kerran kirjoittanut myynti-ilmoitukseen ensin pelkän "g" kirjaimen (varmaan ilmoitus lähti vahingossa), kun joku kommentoi sitä että ainakin hinta pitää olla, niin heti tuli vastaus että soita sille, ei se jouda netissä roikkumaan. Tämäkin myynti-ilmoitus myöhemmin täydennettiin asiankuuluvilla tiedoilla ja kommentaattorit editoivat omiaan sen mukaan. Jonkun toisen kirjoittamana edellämainitusta olisi välittömästi isompi haloo.

 

Nostan kuitenkin vilpittömästi hattua ylläpidolle joka tosiaan vapaaehtoisesti pyrkii huolehtimaan että tällä palstalla keskustelu on tasapuolista, se ei ole helppo tehtävä kun tunteet on pinnassa ja varsinkin kun siitä ei makseta. Kiistatilanteessa teetpä mitä teet, niin jostakin tulee turpaan, etkä saa penniäkään. Olisin itsekin sulkenut aikaisemman keskustelun (jos olisin moderaattori) kun se lähti asiattomuuksiin jo alusta alkaen; olet, Maasturi, varmaan itsekin samaa mieltä, että siinä ei enään ratkaistu teknistä asiaa. Asia teknisessä mielessä kiinnosti kovastikin ja siksi sitä seurasinkin.

 

Ihan tasapuolisesti toivon että muutkin miettivät kommentoisivatko samalla tavalla jos kirjoittaja olisi joku toinen, tämä on ylivertainen ilmavolkkareiden foorumi, pidetään tämä sellaisena ettei taas tarvita uutta...

  • Like 1
Link to comment

On se vain kummallista kun joidenkin henkilöiden aloittamat keskustelut saavat jatkua maailmanloppuun asti, mutta eräiden kysymyksiin vastataan heti tosi töykeästi ja asiattomasti muuttamalla puheenaihetta tai haukkumalla suoraan aivan toisarvoisilla kommenteilla  johon "ylläpidonkin" e d u s t a j a k i n  syyllistyi--- mutta minkäänlaista vastausta esim. kampiakseli ongelmaan ei  missään muodossa esiintynyt.  Tätäkö "vapaaehtoinen ylläpito" sitten haluaa? Monta vuotta sitten huomasin yhden kiertokangen mittakysymyksen johon tuli ainakin 50 kommenttia...mutta ei yhtään vastausta, kaikki vastaukset olivat täysin asian sivusta ja eniten keskusteltiin siitä miksi kirjoittaja laittaa välilyönnin ennen pistettä? Eiköhän olisi joillakin tarvetta katsoa itse peiliin?

Edellisessä aloituskirjoituksessa ei ollut syyllistetty tai haukuttu ko:aa maahantuojaa mitenkään, vai oliko? kysymyshän oli 100% tekninen eikä maahantuojalta ole vaadittu sentinkään korvausta vauriosta. Kummallista on myöskin se, että jos joku kysyy täällä mistä löytäisi jonkun varaosan, niin silloi tänne ilmestyy monta linkkiä ostopaikoista, siihen ei kukaan reagoi negatiivisesti eikä ala muuttamaan puheenaihetta?

Olen huomannut, että Volkkaripastalla esiintyy sellaisia esim. moottoritekniikasta tietämättömiä henkilöitä joiden tarkoituksena on  a i n o a s t a a n  häiritä keskustelupalstaa asiattomilla kommenteilla joiden tarkoituksena on saada kirjoitusketju suljettua tai vielä paremmalla syyllä suljettua ja edelleen vielä saada aloituskirjoittajalta pois kirjoitusoikeudet. Kun luette edellisen kirjoitusketjun niin heidän nimet löytyvät sieltä hyvin helposti.

Voisiko nyt joku kertoa miksi tätä teknistä vauriokysymystä ei voida jatkaa ja saada vianaiheuttajaa selville?

Link to comment

Edellisessä aloituskirjoituksessa ei ollut syyllistetty tai haukuttu ko:aa maahantuojaa mitenkään, vai oliko? kysymyshän oli 100% tekninen eikä maahantuojalta ole vaadittu sentinkään korvausta vauriosta. Kummallista on myöskin se, että jos joku kysyy täällä mistä löytäisi jonkun varaosan, niin silloi tänne ilmestyy monta linkkiä ostopaikoista, siihen ei kukaan reagoi negatiivisesti eikä ala muuttamaan puheenaihetta?

Edellisessä aloituskirjoituksessa oli tarpeetonta mainita kampiakselin ostopaikka koska sillä ei ole vian ratkaisemisen kannalta mitään tekemistä. Etenkään kun vian aiheuttaja ei ollut tiedossa ja vian syytä vasta arvuuteltiin, Jos myöhemmin osoittautuisi että kyseessä on systemaattinen vika, eikä pelkkä huhu siitä että vaurioita on ollut useita, niin sitten asiasta voi jo ehkä mainitakin, mieluusti suoraan ko. yrityksen edustajalle.

 

Kuvitellaan että minulla olisi sattunut moottorivaurio jonka aloittaisin tekstillä "Keiteleen Koneesta ostettu mahlen mäntäsarja leikkasi kiinni, mistähän tämä voi johtua?" Sitten asiaa hetki selviteltäisiin ja todettaisiin että olen tyhmyyksissäni ajanut ilman öljyjä joka on vian syy. Eikö tässäkin tapauksessa tuntuisi melko turhalta mainita mistä nuo männät oli ostettu? Etenkin kun myöhemmin hakua käytettäessä sanoilla "Mahle" ja "Leikkasi" nousee haussa esille Keiteleen Kone, eli ei ole hyväö juttu ollenkaan.

 

 

Olen huomannut, että Volkkaripastalla esiintyy sellaisia esim. moottoritekniikasta tietämättömiä henkilöitä joiden tarkoituksena on  a i n o a s t a a n  häiritä keskustelupalstaa asiattomilla kommenteilla joiden tarkoituksena on saada kirjoitusketju suljettua tai vielä paremmalla syyllä suljettua ja edelleen vielä saada aloituskirjoittajalta pois kirjoitusoikeudet.

Tämä on totta, niitä esiintyy joka paikassa, etenkin keskustelupalstoilla ja vielä enemmän facebookissa, vai olenko ainoa josta tuntuu siltä? Internetti on siitä hankala paikka, että siellä ei pysty olemaan oikeassa, eikä ainakaan saa koko muuta maailmaa uskomaan että olisi oikeassa. Jokaisen lukijan pitää itse muodostaa mielipiteensä annettujen kommenttien ja kommentoijien luotettavuuden perusteella.

 

 

Voisiko nyt joku kertoa miksi tätä teknistä vauriokysymystä ei voida jatkaa ja saada vianaiheuttajaa selville?

Voi kertoa, ja voi jatkaa, usein paluu lähtöruutuun ja uusi aloitus saattaa muuttaa keskustelun kulun, katsotaan miten käy..

 

Moni täällä tietää, tai arvaa, tai luulee tietävänsä yrityksen jota lähellä nimimerkki "Maasturi" on, siksi moni (etenkin ylläpito) on myös varpaillaan ettei muutaman vuoden takainen mihinkään johtamaton kinaaminen osien hinnoista ja laadun paremmuudesta ala uudestaan.

  • Like 2
Link to comment

Onko näillä monilla jotka l u u l e v a t  tai  a r v a a v a t  tietävänsä, näköyhteys "Maasturiin" ja mitä merkitystä sillä on k u k a  tekstin on kirjoittanut, asia kai ratkaisee enemmän kuin arvuuttelu kirjoittajasta? Tämän alkuperäisen tekstin tänne välittämään pyytänyt VW harrastaja halusi laittaa maahantuojan nimen siksi kun kampiakselin valmistajia saattaa Kiinassa olla enemmän kuin yksi niin voidaan olettaa että jokainen valmistaja tekee kampiakselin omalla mallillaan.

Pari viikkoa sitten yksi tekniikkaan liittyvä ongelmakysymys aloitettiin kertomalla yrityksen nimi mistä osa oli ostettu, kummallista, että kukaan ei takertunut siihen?

Tästä turhuuksien kirjoittelemisesta! Minun kantani on siihen, että sellaista on esim. Arton kirjoitus : lukkoon vaan - ei mitenkään liity keskusteluun kampiakseliongelmasta. Miksi "ylläpito" tai Volkkaripalstan perustajat eivät puutu sellaisiin kirjoituksiin.

Jatkammeko teknistä keskustelua alkuperäisessä ketjussa? Jatkamme, tämä ketju on selvittelyketju asian taustoista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...