348tb Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Sau, heittäkääs kokeneet kaasutinprot joku arvio suuttimista ja sisäkurkusta. Jos vaikka onnistuisi kerralla. Koneena vakioisku 1835cc, kannet isoilla venttiileillä, 42mm ja 37mm, portattu ihan hyvin, mutta laitan silti vain yhden IDF 44mm keskikaasarin. Kansia laskettu, nokka Englen 110. Kone tulee kirppuun ja alavääntö/tyhjäkäynti olisi toiveissa. terv. Make Quote Link to comment
metake Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 ...yhden IDF 44mm keskikaasarin. Kone tulee kirppuun ja alavääntö/tyhjäkäynti olisi toiveissa. Melko hankala, jotten sanoisi että lähes mahdoton yhtälö. Pienimmällä mahdollisella sisäkurkulla liikkeelle, olikohan se nyt 32 noihin kaasareihin. Virtausnopeutta pitää saada riittävästi jotta kaasutin toimii. Quote Link to comment
348tb Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Olisiko kaksi 34mm yksikurkkuista parempi ratkaisu? Vai onko ne liian pienet? Ei löydy hyllystä nyt muuta ja kaksi tuplaa kulmiin tuplaa myös mun budjetin.....:) Make Quote Link to comment
348tb Posted August 25, 2016 Author Share Posted August 25, 2016 Air Cooledista löytyy näköjään kurkkuja alkaen 28mm. Jos kokeilen esim. 30mm, niin mites suuttimet? Make Quote Link to comment
x-pj Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Olisiko kaksi 34mm yksikurkkuista parempi ratkaisu? Varmaan helpompi saada säätöihin ja toimimaan pienillä kierroksilla. En ole keskituplaa koskaan kokeillut, mutta yleensä idf 44:llä kannattaa aloittaa tyhjäkäyntisuuttimella 55 ja pääsuuttimella 4,1-4,3 x kurkun koko eli 30 kurkulla 125. Voi olla, että keskikaasariversiossa pitäs laittaa numeroa suuremmat eli 60 ja 130. Quote Link to comment
348tb Posted August 26, 2016 Author Share Posted August 26, 2016 Abort,abort. Tuplasin budjetin ja tilasin sovinnolla USAsta kaksi 40mm tuplaa. Tuleepahan noilla sitten lisää potkuakin. Vinkiksi että CIP1 nimisestä nettikaupasta löysin halvimman hinnan noille tuplille. Sieltä löytyy muutenkin ihan kaikkea volkkareihin.... Quote Link to comment
Tomppa Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 Hmm... CIP1:llä 2 tuplan hinta on rahteineen 508 taalaa Suomeen. (n. 449e). Siihen sitten tulli ja kulut ja alvi päälle niin loppuhinta on vähintään 565 euroa / pari. Ei se nyt hirveän edulliselta kuulosta, jos AC:lta saa kaasarit 164 e / kpl, eli 328 euroa? Vai laskinko nyt jotain pieleen? Quote Link to comment
348tb Posted August 28, 2016 Author Share Posted August 28, 2016 Tottahan tuo jos rahdin laskee päälle. Pääsen itse helpommalla kun saan niille kyydin matkalaukussa Nykistä. USAn sisällä rahti on ilmainen... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.