Jump to content

vanteiden kääntö kuka tekee?


Recommended Posts

Rälläkällä, migillä ja navasta tehdyllä "jigillä" saa ihan yhtä hyvän tuloksen kuin sorvin kanssakin. Työläämpi homma toki on.

 

Toiset tietysti saa "vipottavan paskan" tehtyä ihan millä vehkeillä vaan.

Link to comment
Rälläkällä, migillä ja navasta tehdyllä "jigillä" saa ihan yhtä hyvän tuloksen kuin sorvin kanssakin. Työläämpi homma toki on.

 

Toiset tietysti saa "vipottavan paskan" tehtyä ihan millä vehkeillä vaan.

 

Just noin! Ei sitä välttämättä tarvi olla mitään Hitechiä vanteiden kääntämiseen..

 

Ei edes tarví napaa...Asenna vain keskiö suoralle alustalle sopivan korkuisella offsetila ja sitten pingot vain kehän siihen päälle tiiviisti alustaa vasten. Migillä sitten vähän kerralla joka puolelta.

Link to comment

Keskiöhän on hitsattu kuudesta kohdasta kehään. Hitsaus saumat vaan pois. Kehä poikki jostain kohtaa. (ei välttämättä onnistu puristaa irti keskiötä kun on kutistettu paikalleen...) Sitten uudet leveämmät kehät paikalleen...

 

Minä tosiaan pyysin yhden metallifirman sorvilla irroittaa noi luovutus vanteiden ulkokehät. Ne ei meinannu saada ne irtoamaan keskiöistä vaikka oli lähes kokonaan irti sorvatut...

Link to comment
Guest laiska`s custom

riippuu vanteesta mut kuplan vanteissa purkaessa menee 15minuutti pikku laikkakoneella..gm vanteet taas pikkusen työläämmät.on tullut tehtyä tasapainotus koneessakin heittokellolla mutta ei siitä saa yhtään parempaa kuin lattiallakaan tehdessään koska ne vanteet mistä teet vipottaa vähäsen varmasti ennnen purkamistakin ni ei niistä täydellisiä saa kasattua.onpa noissa uusien autojenkin vanteissa sivuttais heittoa jonkinverran,saa olla aika paljon ennenkuin huomaa ajossa,pystyheitto on huomattavasti tarkempi.hyvät jos haluu ni painottaa vanteet ilman renkaita nollaan hitsiknööleillä,sit rengasta liikutellen ettii tasapainosen kohan ni tuskin tarvii puntteja kylkeen,ulkona kysymys...

Link to comment

Isä ukko teki OFF-road vanteet Rangeen 8:sta vakiovanteesta.. sorvilla pistehitsauksen pois... ja rääläkällä vantee sopivasti halki... sitten vanteiden leveämmät palat yhteen ja just niinku ed mainittu ... pikkuhiljaa pikkuhitseillä kiinni... sit pikku sorvaus... heitot pois... ja avot... 4kpl tosi leveitä ja 4 kpl tosi kapeita vanteita... eikä kauheesti painoa tarvinnu.... tolla yhdistely systeemillä saa tosi "erikois" leveitä ja offsetin saat ite määrätä.....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...