-Alex- Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 (edited) Tohtisko ostaa vain FIA hyväksytyt 4-pistevyöt vai suosiolla FIA ja ECE hyväksytyt kans, niin olis sitten lailliset.. Lukko olis makeempi noissa pelkästään FIA hyväksytyissä :D http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/harnesses/schroth-profi-ii-fe-asm-harness http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/harnesses/schroth-profi-ii-asm-harness Edited December 16, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
metake Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Kyllä ainakin mulla on kelvannut ihan hyvin pelkät FIA hyväksytyt vyöt, ja muistaakseni ovat ihan pykälien mukaiset vanhemmissa autoissa. Quote Link to comment
tolvana Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Oisko nuo vyöt viiminen hankinta ennen leimaa, saattaa muuten mennä vanhaksi.... 3 Quote Link to comment
-Alex- Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 (edited) Tuskin FIA leimalla mitään merkitystä katuautossa, kun ei ajeta kilpaa. Ja käsittääkseni ihan uusissa vöissä leima voimassa kotimaan kisoissa vuoteen 2026 :D Edited December 17, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
NordBling Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Tässä myös kanavan muille kuulijoille neuvoksi: Mikäli ostatte käytettyjä kilpavöitä, varmistakaa etteivät ole olleet ulosajossa. Vyöt venahtavat ulosajotilanteessa pehmentäen hiukan voimia, mutta seuraavalla kerralla eivät enää periksi annakaan. Venahtaneen vyön tunnistaa kiharista reunoista. 5 Quote Link to comment
SePi Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Ja Alex, varmista että katsastaja hyväksyy vyöt ainoiksi turvavöiksi. Mun kartti projektiin pitää olla E hyväksytyt kolmipiste vyöt "laitimmaisilla istuimilla", vaikka varmasti 4 - 5 piste vyöt olis turvallisempia. Ne eivät saata kaikki olla katulaillisia Quote Link to comment
-Alex- Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 (edited) Siinä mielessä tuo E-hyväksytyn uskaltaisi ostaa ehkä. Pitää varmistaa katsastajalta vielä. Ostetaan ehkä sitten myöhemmin kun on maalauksista saatu ja kasailtukin vähän. Edited December 17, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
metake Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Katsastajan käsikirja sanoo, että 1.1.1971 tuli voimaan määräys että etuistuimilla tulee olla turvavyöt. E-tai muista hyväksynnöistä puhutaan vasta 1.1.1981 tulleissa määräyksissä, tuossa vanhemmassa kohdassa ei ole mitään vattimusta hyväksynnälle. Joskus muistaisin lukeneeni että myös noissa vanhemissa piti olla E tai SF hyväksytyt, tai sitä vastaavat (ja katsastusmiehen mielestä tuo FIA hyväksyntä riitti olemaan vastaava kuin SF tai E), mutta nyt en tuota löytänyt. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 (edited) En oikein viitsi enään laittaa tavallisia 3-pistevöitä, ja halvimmat 4-pistevyöt ei houkuttele. 6-pistevyöt kuuluu vain kisavehkeisiin mun mielestä. Käytön helppous noissa scrotheissa houkuttelee, lantiovöiden pikakiristys jne. Toki vielä halvemmissa 4-pistevöissä on yhden klikkauksen lukitus.. Edited December 17, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
metake Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Nämä on hirmu kätevät kadulle kun takavöissä on rulla: http://www.schroth.com/en/segments/tuning/details/show/asm-autocontrol-iii-silver.html Noissa tosin ei ole pilotti lukkoa, mutta muuten on kyllä hyvät. 4-pistevöillä kadulla kun tulee lähes aina ajettua ylävyöt löysällä kun muuten näkyvyys sivulle ja taakse on niin hiton rajallinen, ellei sitten satu olemaan siivekkäille pöllöille sukua :) 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.