Jump to content

-73 Krankenwagenista matkailuautoksi


Recommended Posts

Oma harrastaminen on pitänyt sisällään tähän mennessä Kuplia. Nyt loppukesästä käsiin löytyi -73 Krankenwagen, siis ex-lanssi. Ihan OK aihio, vaikka työtä riittää ohjaamon lattiassa, takakulmassa ja helmoissa. Pari palkinpäätä pitää myös vaihtaa. Koneena 1.7 kone tuplakaasareilla ja tässäkin riittää tarkistettavaa.

 

Kuvia löytyy täältä: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AKaQ0UdgcnAP0uA&v=photos&id=DE1E2D2002A584A2%2119426&cid=DE1E2D2002A584A2

 

Tavoitteena tehdä matkailuauto, jossa takana taitettava kolmen hengen penkki ja retkeilyyn kuuluvaa varustusta. Olisko vuonna 2020 valmis?

 

Laitan tänne jatkossa asiaa, kunhan projekti etenee. Tällä hetkellä akuutteina korigrillin tekeminen, korjauspeltien tilaaminen ja moottorin irroittaminen.

Link to comment

Onko jäljellä "kunnioittamisen" arvoista lanssi varustusta?

Juuri tuossa syyskuussa leimasin + muutoskatsastin 77 pakun henkilöautoksi, juurikin sängyksi muuttuvalla penkillä sekä pöydällä ja vanhalla elokuvateatteri jakkaralla...

Link to comment

Vähän listaa koritöistä. Lisää varmasti tulee ;)

 

- Lattiapelti ohjaamoon
- Kynnykset ohjaamoon vasen ja oikea
- Helma etupyörän eteen apukuskin puoli
- Turvavyönkiinnikkeiden alue molemmin puolin
- Vasemmalle sisempi helmapelti
- Vasemmalle ulompi helmapelti
- Poikittaispalkin päät vasemmalle eteen ja taakse
- Takanurkka takavalon alta apukuskin puolelta
- Akun pohja
- Lattiapeltiin paikkoja vasempaan reunaan
- Lattiapeltiin paikkoja etureunaan
- Oikeaan helmaan paikkoa takarenkaan eteen

Link to comment

Vähän listaa koritöistä. Lisää varmasti tulee ;)

 

- Lattiapelti ohjaamoon

- Kynnykset ohjaamoon vasen ja oikea

- Helma etupyörän eteen apukuskin puoli

- Turvavyönkiinnikkeiden alue molemmin puolin

- Vasemmalle sisempi helmapelti

- Vasemmalle ulompi helmapelti

- Poikittaispalkin päät vasemmalle eteen ja taakse

- Takanurkka takavalon alta apukuskin puolelta

- Akun pohja

- Lattiapeltiin paikkoja vasempaan reunaan

- Lattiapeltiin paikkoja etureunaan

- Oikeaan helmaan paikkoa takarenkaan eteen

Mikähän olis järkevin järjestys?

Link to comment

Vähän riippuu... etupyörän kaaret näyttää siltä että kannattaisi vaihtaa koko etulokari rakenteineen. Jos ne vaihtais eka, niin pysyis a ja b pilarit kohdallaan/mitoissaan. Sitten matkustamon lattia pois, helmojen korjaus (sisempi, keski ja ulkopelti), helpompi vaihtaa kaikki nuo kerralla uusiin. Korjauspellit tuohon ei ole kalliit ja saa oikeasti hyvän. Poikkipalkkien vaihto/korjaus. Sieltä täältä runopalkista reiät umpeen. Sitten nuo matkustamon etuosan jalkotilan pellit kuntoon, samalla mädäntyneet b-pilarien sisukset. Sitten lattiapelti paikoilleen :D

 

Siitä korjauskirjasta selviää marssijärjestys hyvin, osassa rakenteista oikeassa järjestyksessä korjaaminen helpottaa huomattavasti hommaa.

 

Tuo sun liukukisko näyttäis myös siltä että menee ainakin sisuksien osalta uusiksi. Siihen ei ainakaan pari vuotta sitten ollut korjauspalaa tarjolla :( Omaan korjasin "metritavaralla", tuolta mun projektikertomuksesta selvinnee kuvien kera. Ovi/mekanismi toimii vielä kahden vuoden käytönkin jäljiltä ;)

Edited by KimmoH
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...